• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3559 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳ تير

دعواي تيم ملي و باشگاه‌ها به علت كوتاهي فدراسيون است

جواد زرينچه

بالاخره هر مربي بايد نگران تيمش باشد چون اوست كه بايد در نهايت جوابگو باشد، چه در باشگاه و چه در تيم ملي. به نوعي هر دو دسته خواستار آن هستند تا تيم‌هاي خود را آماده و با آمادگي روانه مسابقات كنند. تا در نهايت نتايجي كه در انتظار تيم ملي و باشگاه‌ها هست و مربيان آنها دوست دارند با آمادگي كامل به دست بيايد و اين اتفاق نمي‌افتد مگر با دور هم بودن بازيكنان باشگاه‌ها يا تيم ملي. يعني بايد بازيكن در اختيار كادر فني تيم ملي يا باشگاه‌ها باشد تا آنها به اهداف خود برسند.

به نظرم بهترين راه‌حل اين است كه جلسه‌اي را بين كادر فني تيم ملي و باشگاه‌ها برگزار كنند تا طرفين در يك محيط تعاملي رو در روي هم نشسته و مسائل و مشكلات را بگويند. در واقع بايد فدراسيون فوتبال از آنها بخواهد تا يك جلسه همفكري را برگزار كرده تا جلوي آسيب بيشتر به باشگاه‌ها و تيم ملي گرفته شود. بنابراين بايد در جلسه فوق تعامل و توافق صورت گرفته و اين خيلي بهتر است تا اينكه مدام در رسانه‌ها شاهد درگيري، حاشيه و تهمت و افترا به يكديگر باشيم. البته فدراسيون كوتاهي مي‌كند كه كار به اينجا مي‌كشد. مطمئنا اين مسائل جز اينكه باعث مي‌شود فوتبال‌مان آسيب ببيند هيچ ماحصل ديگري ندارد. الان بايد تاج هر چه سريع‌تر مربيان تيم ملي و كادر فني را در يك جلسه دور هم نشانده و طرفين در يك جلسه فوري طي 4-5 ساعت مشكلات را حل كنند.

هميشه درگيري و حاشيه در اين پنج سال در اطراف تيم ملي وجود داشته كه البته خيلي‌ها موافق و عده‌اي هم مخالف آن هستند. اين تضادها هميشه بوده اما نتيجه اين اختلافات و حواشي در سطح ملي و باشگاهي جز صدمه زدن چيز ديگري نبوده است. به‌نظرم رفتار كي‌روش از بالا به پايين است، اين بدان خاطر است كه هميشه بين تيم ملي و باشگاه‌ها فاصله بوده و هيچ موقع آن نزديكي كه بايد باشد، نيست. از سوي ديگر هميشه نگاه‌ها به تيم ملي ارجحيت داده شده اما بايد تعامل باشد تا هم تيم ملي و هم باشگاه‌ها در جايگاه واقعي خود قرار داشته باشند.

ورزش جايي نيست كه پرخاشگري، زورگويي و تهمت زدن يا كنايه در آن جا داشته باشد و اين مسائل زيبنده ورزش و فوتبال نيست. حالا هر كسي كه مي‌خواهد اين صحبت‌ها را بكند، باشد؛ چه مربي ايراني، چه كي‌روش و چه هر مربي ديگر. تا زماني كه مي‌توانيم با تعامل و حرف‌هاي خوب بايد مشكلات را حل كرد. اين مسائل به درد فوتبال نمي‌خورد. اين كه بخواهيم كسي را متهم كنيم و يا اينكه فردا اگر نتيجه لازم را نگرفتيم بگوييم باشگاه‌ها همكاري نكردند و... كار درستي نيست. معتقدم كه فدراسيون بايد به اين طور مسائل جدي‌تر ورود كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون