• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3562 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير

رييس‌جمهور:

نرخ سود تسهيلات بايد متعادل شود

اگرچه بسياري معتقدند دولت روحاني در زمينه اقتصادي هنوز نتوانسته كارنامه مثبتي را از خود ارايه دهد و به باور بسياري از حاميانش هم با ارفاق نمره نسبتا خوب پاي كارنامه اقتصادي‌اش مهر مي‌شود اما روحاني همچنان از عملكرد دولتش در اين زمينه دفاع مي‌كند. از تورمي كه روزگاري بيداد مي‌كرد و ثانيه‌اي در حال افزايش بود و حالا تك رقمي شدنش مايه مباهات دولت است تا آماري از ايجاد اشتغال در سه سال گذشته كه روحاني هنگام ارايه‌اش طعنه‌اي به دولت قبل مي‌زند و آمار اشتغال زايي‌اش را در كنار آمار اشتغال زايي دولت سابق به رخ مي‌كشد و از بهبود فضاي كسب و كار در كشور سخن مي‌گويد، رتبه‌اي كه از 152 به 118 صعود كرده است. حسن روحاني در ديدار با فعالان اقتصادي بيش از هر چيز تلاش كرد تا دستاوردهاي اقتصادي‌اش را بيان و نمايان كند، دستاوردهايي كه بي‌شك هر كدام‌شان براي دولت مهم و ارزشمند خواهد بود اما نتوانسته جلوي ركودي كه گريبانگير اقتصاد كشور شده است قد علم كند.   به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رييس‌جمهور، حسن روحاني شنبه شب و در ضيافت افطار با فعالان عرصه اقتصاد كشور با تاكيد بر اينكه دولت براي ايجاد اشتغال عزم راسخ دارد، گفت: بيكاري سرآغاز همه مشكلات در جامعه است. متاسفانه طي يك دوره هفت ساله 85 تا پايان 91 فقط چند هزار اشتغال خالص در كشور ايجاد شد و ميزان اشتغال ما طي آن دوره زماني از 20ميليون و 619هزار به 20 ميليون و 628 هزار رسيد و اين درحالي است كه طي سه سال اخير، سالانه حدود 450 هزار اشتغال خالص در كشور ايجاد شده و البته تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داريم.
اصلاح قانون بودجه
روز يكشنبه و در جلسه هيات دولت كه به رياست حسن روحاني برگزار شد اعضاي دولت لايحه اصلاح قانون بودجه سال 1395 كل كشور را به تصويب رساندند. به موجب اين لايحه، دولت براي اصلاح صورت‌هاي مالي و افزايش توان تسهيلات‌دهي بانك‌ها از محل حساب مازاد حاصله از ارزيابي خالص دارايي‌هاي خارجي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، حداكثر به ميزان450 هزار ميليارد ريال مطالبات بانك مركزي از بانك‌ها را براي تسويه مطالبات بانك‌ها از دولت يا افزايش سرمايه دولت در بانك‌هاي دولتي صرف خواهد كرد.

 

انتخاب دو استاندار جديد براي خراسان شمالي و جنوبي

خبر تغييرات در برخي استانداري‌ها چند روز پيش بود كه براي نخستين‌بار از سوي رسانه‌هاي منتقد دولت منتشر شد. پس از آن بود كه وزارت كشور خبر را تاييد كرد اما در مورد جزييات آن و اينكه كدام استان‌ها هدف تغيير هستند صحبتي به ميان نيامد. حالا اما مشخص شده كه استان‌هاي خراسان شمالي و جنوبي در فصل جديد تغييرات در وزارت كشور جزو نخستين‌ها بوده‌اند. در جلسه روز يكشنبه هيات دولت استانداران جديد خراسان جنوبي و خراسان شمالي انتخاب شدند. به گزارش تسنيم محمدرضا صالحي به عنوان استاندار جديد خراسان شمالي و سيد علي‌اكبر پرويزي به عنوان استاندار جديد خراسان جنوبي از سوي هيات وزيران راي اعتماد گرفتند. علي اكبر پرويزي پيش از اين استاندار خراسان شمالي بود و به نظر مي‌رسد با توجه به عملكرد او در خراسان شمالي دولت تصميم دارد از تجربياتش در خراسان جنوبي نيز استفاده كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون