• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3147 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي

تشكل‌ها

ايران صد و هفتمين صادر‌كننده گل جهان |رييس اتحاديه گل و گياه با بيان اينكه 2 ميليارد و 300 ميليون شاخه گل در كشور توليد مي‌شود، گفت: حدود 90 درصد اين مقدار در داخل مصرف و بخشي هم به ضايعات تبديل و فقط 10 درصد از توليد گل صادر مي‌شود. عبدالحسين سلطان‌محمدي گفت: اين بازار رونق چنداني ندارد زيرا خريد گل در سبد خانوار مردم جاي نگرفته است و مردم بيشتر در مناسبت‌ها گل خريداري مي‌كنند.

500 هزار تن سيب آذربايجان غربي خريدار ندارد|سيب به عنوان يكي از محصولات استراتژيك آذربايجان غربي چند سالي است دچار معضلي به نام نبود مشتري شده بطوري كه امسال هم ۵۰۰ هزار تن سيب ذخيره شده در سردخانه‌هاي استان خريدار ندارد.
به گزارش مهر چند سالي است كه نبود خريدار براي سيب توليد شده توسط باغداران آذربايجان غربي به زخمي كهنه تبديل شده است كه امسال هم سر باز كرده و ۵۰۰ هزار تن سيب ذخيره شده در سردخانه‌هاي استان با وجود تدابير اتخاذ شده چشم انتظار مشتري است.

رنگي‌ها با 50 درصد ظرفيت كار مي‌كنند |عباسعلي حسيني، عضو هيات‌مديره سنديكاي رنگ و رزين ايران با بيان اينكه برخي  كارخانه‌هاي كشور در حال حاضر با ظرفيت كمتر از 50 درصد كار مي‌كنند، به ايسنا گفت: مشكل اصلي صنعتگران اين بخش كمبود نقدينگي، بالا بودن قيمت تمام شده و فراهم نشدن زمينه‌هاي صادراتي است در صورتي كه ايران به صورت بالقوه امكانات صادراتي فراواني را در زمينه محصولات متنوع دارد.
وي با بيان اينكه واردات در صنعت رنگ و رزين بسيار كم و به صورت محدود انجام مي‌شود، گفت: واردات معمولا به صورت خرد انجام مي‌شود؛ براي مثال كشتي‌هاي كوچكي كه نياز به رنگ‌آميزي دارند در مسير خود براي تعميرات رنگ خريداري و به داخل كشور وارد مي‌كنند.

واردات ميوه و برنج همچنان ممنوع|معاون وزير جهاد كشاورزي گفت: در سال جاري تصميمي مبني بر واردات انواع ميوه، مركبات و برنج وجود ندارد و نياز كشور را در داخل كشور تامين مي‌كنيم.
سيدخليل آقايي در همايش كشاورزي و اقتصاد مقاومتي تجليل از كشاورزان نمونه كه در بابل برگزار شد، اظهار كرد: همه مسوولان نظام و هر كسي كاري از دستش بر مي‌آيد مديون اين ملت بزرگ و به ويژه توليد‌كنندگان در روستاهاست.

ممنوعيت كشت برنج در ۱۴ استان|دبير انجمن برنج كشور، ميزان واردات اين محصول در ۹ ماهه سال ۹۳ را حدود يك ميليون تن اعلام كرد و گفت: براساس بخشنامه وزارت جهادكشاورزي، كشت برنج در ۱۴ استان از مجموع ۱۶ استان برنج خيز كشور ممنوع شد. جميل عليزاده شايق با بيان اينكه مدت زماني نگذشته از آن روزي كه همه فرياد برآوردند، واردات بيش از دو ميليون تن برنج در سال ۹۲، توليدكنندگان را به‌شدت متضرر كرد، به مهر گفت: براساس آمار وزارت جهادكشاورزي، توليد برنج داخلي در سال حدود دو ميليون تن است در حالي كه جمع آمار استان‌هاي برنج خيز عددي بيش از اين ميزان را نشان مي‌دهد.

افت فعاليت‌هاي كشاورزي عامل افزايش بيكاري |تغييرات فصلي و افت فعاليت‌هاي كشاورزي يكي از عوامل جدي در افزايش نرخ بيكاري فصل پاييز است. وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در تشريح نرخ بيكاري اعلام شده از سوي مركز آمار ايران گفت: اگرچه نرخ بيكاري فصل تابستان نسبت به پاييز يك درصد رشد داشته اما بايد به اين نكته توجه داشت كه تغييرات فصلي و افت فعاليت‌هاي كشاورزي در فصل پاييز يكي از عوامل جدي در اين افزايش است. وي ادامه داد: بنابراين پديده نرخ بيكاري دانش‌آموختگان به اين دليل كه ذكر كردم امروزه بيش از دو برابر نرخ عمومي بيكاري است كه البته مساله بيكاري فارغ‌التحصيلان در حال تبديل شدن به يك معضل در سطح كشورهاي توسعه يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون