• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3562 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير

عدد نوشت

رشد صادرات صنايع معدني

معاون كل سازمان توسعه تجارت ايران از افزايش ۴۷ درصدي صادرات صنايع معدني ايران در سه ماه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. محمد رضا مودودي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به صادرات محصولات معدني ايران در سه ماهه نخست سال جاري، بيان كرد: در بخش صنايع معدني يك ميليارد و ۱۸۸ ميليون دلار صادرات در سه ماهه نخست سال جاري داشته‌ايم كه اين اتفاق حاكي از محقق شدن ۱۰۴ درصد از برنامه‌هاي در نظر گرفته شده در صادرات محصولات معدني است. او ادامه داد: هرچند برنامه در نظر گرفته شده براي صادرات صنايع معدني يك ميليارد و ۱۴۰ ميليون دلار بود اما توانستيم يك ميليارد و ۱۸۸ ميليون دلار صادرات محصولات معدني را در سه ماهه نخست سال جاري محقق كنيم كه نكته جالب در اين خصوص برآورده شدن بيش از ۱۰۰ درصدي برنامه‌هاي در نظر گرفته شده در بخش صادرات محصولات معدني بود.  


افزايش سفر گردشگران ايراني به آذربايجان

وزير فرهنگ و گردشگري آذربايجان گفت: در پنج ماهه نخست امسال سفر گردشگران ايران به آذربايجان 23 درصد رشد داشته است. به گزارش نيوزآذر، وزير فرهنگ و توريسم روسيه گفت: تعداد گردشگران ايراني كه در پنج ماهه نخست سال 2016 به ايران سفر كردند افزايش يافته است. وي گفته است در پنج ماهه نخست امسال 74 هزار و 890 گردشگر ايراني به آذربايجان سفر كرده است كه اين رقم نسبت به 61 هزار و 96 نفر مدت مشابه سال گذشته رشد 23 درصدي دارد. به گفته وزير فرهنگ و گردشگري آذربايجان اين رشد به دليل مشتركات تاريخي و ارزش‌هاي فرهنگي و جغرافيايي با جمهوري اسلامي ايران است.

افزايش اظهارنامه‌هاي مالياتي

رييس اتاق اصناف ايران گفت: تعامل سال قبل اصناف و دولت دستاوردهاي خوبي را به‌همراه داشته كه نمونه آن را در توافق مالياتي شاهد هستيم و باعث افزايش ۱۵درصدي اظهارنامه‌هاي مالياتي شده است. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني اتاق اصناف ايران، علي فاضلي با اشاره به تعامل خوب و مثبت دولت با اصناف خاطرنشان كرد: حمايت از اصناف در برنامه‌هاي توسعه كشور به عنوان بزرگ‌ترين حوزه اقتصادي كشور و توجه به بنگاه‌هاي كوچك به عنوان بخش عظيم فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي در راستاي ايجاد اشتغال نقش موثر و حايزاهميتي در توسعه و شكوفايي اقتصاد كشور خواهد داشت. فاضلي افزود: در سال گذشته قول ايجاد 200 هزار شغل را داديم كه خوشبختانه با ياري و مساعدت دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت محقق شد و اگر حمايت‌ها و مساعدت‌هاي لازم از سوي دولت با تامين تسهيلات صورت بگيرد، مي‌توان اين ميزان را افزايش داد. او با بيان اينكه در برنامه پنجم توسعه هيچ ماده و حكمي در راستاي توسعه و نوسازي اصناف نبود، تاكيد كرد: از دولت تقاضا داريم از 8 حكم پيشنهادي اتاق اصناف كشور از اصناف نيز مانند ساير بخش‌ها حمايت شود.

ميزان واردات پنج ماه نخست سال از چين

تراز تجاري ايران با چين در پنج ماهه نخست سال جاري ميلادي منفي ۷۵۰ ميليون دلار بوده و در اين دوره صادرات چين به ايران حدود شش ميليارد دلار گزارش شده است. به گزارش خبرنگار اقتصادي تسنيم، گمرك چين اعلام كرد كه مبادلات تجاري ايران و چين در 5 ماه نخست سال جاري ميلادي با كاهش 25 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات تجاري ايران و چين كه در ژانويه تا مه ‌2015 بالغ بر 8/14 ميليارد دلار اعلام شده بود در ژانويه تا مه‌ سال جاري به 15/11 ميليارد دلار كاهش يافته است. صادرات چين به ايران و واردات از ايران در اين دوره افت قابل توجه داشته است. صادرات چين به ايران در ژانويه تا مه ‌2016 با افت 23 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 95/5 ميليارد دلار رسيده است. چين در ژانويه تا مه ‌سال 2015 بالغ بر 7/7 ميليارد دلار كالا به ايران صادر كرده بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون