• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3147 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي

پيش‌بيني تحولات آينده در پي مرگ احتمالي پادشاه

كهولت سن ملك عبدالله بن عبدالعزيز و بيماري و انتقال او به بيمارستان بار ديگر گمانه زني‌ها درباره مرگ احتمالي وي و پيامدهاي آن را زياد كرده است. بر اساس بسياري از تحليل‌ها ملك عبدالله ستون كاخ سعودي به شمار مي‌آيد و فروريختن اين ستون در رياض و عربستان زلزله‌ساز خواهد بود.
 اگر چه رسانه‌هاي دولتي و مقامات سعودي با انتشار بهبود شرايط جسماني پادشاه عربستان در تلاش هستند دوستداران كاخ سعودي را تسلي و دشمنان آن را مايوس كنند، اما به هر حال سيلاب شايعات و گمانه‌زني‌ها درباره مرگ پادشاه عربستان راه خود را مي‌پيمايد. در اين ميان فعال عربستاني كه به دليل افشاي مسائل پشت پرده خاندان حاكم در عربستان از طريق توييتر با نام مستعار «مجتهد» شهرت يافته و هواداران بسياري را كسب كرده است از شرايط احتضار پادشاه سعودي خبر داده است.
 او در توييت ديگري تحولات احتمالي آينده را از قرار زير تعيين مي‌كند: شاهزاده سلمان بن عبد العزيز كه اكنون وليعهد است پادشاه شده و شاهزاده مقرن را از وليعهدي عزل كرده و متعب بن عبد‌الله فرزند پادشاه (عبد‌الله) را به عنوان وليعهد انتخاب مي‌كند.

 

عيادت كاخ سعودي از ملك‌عبدالله

روز گذشته رسانه‌ها خبر دادند؛ سلمان بن عبدالعزيز، وليعهد عربستان و مقرن بن عبدالعزيز، مشاور ويژه ملك عبدالله بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان براي اطمينان حاصل كردن از سلامتي ملك عبدالله بن عبدالعزيز كه اخيرا به خاطر ذات‌الريه بستري شده و از طريق كارگذاشتن لوله‌يي موقتي تنفس مي‌كرد، به شهرك پزشكي ملك عبدالعزيز در شهر رياض رفتند و متعب بن عبدالله بن عبدالعزيز، وزير گارد ملي عربستان، عبدالعزيز بن عبدالله، معاون وزير خارجه، فيصل بن عبدالله، رييس هيات هلال‌احمر عربستان و مشعل بن عبدالله، امير منطقه مكه از آنها استقبال كردند.
در همين راستا نيز محمد ششم، پادشاه مراكش، اسماعيل عمر گيله، رييس‌جمهور جيبوتي، ميشل سليمان، رييس‌جمهور سابق لبنان، تمام سلام، نخست‌وزير لبنان و عمر البشير رييس‌جمهور سودان با سلمان بن عبدالعزيز تماس گرفتند تا از سلامتي پادشاه عربستان اطمينان حاصل كنند. سلمان بن عبدالعزيز نيز ضمن قدرداني از تماس مقامات مذكور اطمينان داد كه حال پادشاه عربستان خوب است.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون