• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3147 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي

رفيعي و اميري فراتر از تصور بودند

مرتضي محصص٭


1- نتيجه خوبي را مقابل عراق گرفتيم، چراكه اين تيم در ميان حريفان عربي از نظر تكنيكي و فيزيكي همواره در آسيا سطح بالا بوده است و شناخت خوبي از تيم ايران دارند. اين ديدار فرصت خوبي براي محك بازيكناني بود كه مقابل بحرين توانايي كمك به تيم ملي را دارند، چراكه وقتي هاشم بيك‌زاده در پست دفاع وسط قرار دارد و بيرانوند درون دروازه ايستاده، يعني تيم «ب» ايران به ميدان رفته است، تيمي كه البته نتيجه خوبي هم كسب كرد. به عقيده من عملكرد اين تيم اميدواركننده بود، بيرانوند درون دروازه خوب كار كرد و وحيد اميري در نخستين تجربه ملي‌اش يكي از بهترين بازيكنان تيم ملي بود.
2- وحيد اميري و سروش رفيعي در اين ديدار فراتر از تصور بودند و البته در نيمه دوم با پنج شش تعويض و ورود نكونام، دژاگه، تيموريان و قوچان‌نژاد در واقع تيم ملي به تركيب اوليه مورد نظر كي‌روش براي جام ملت‌ها بازگشت. معتقدم در اين ديدار برخي مهره‌ها جاي خود را براي اينكه مقابل بحرين در تركيب تيم ملي قرار بگيرند يا حداقل اولويت اول براي تعويض باشند، باز كردند. قطعاً اميري و رفيعي از جمله اين بازيكنان هستند كه با درايت سرمربي تيم ملي خودي نشان دادند و براي بازي با بحرين كمك تيم خواهند بود.
3- نقش بازيكنان ذخيره در فوتبال امروز اهميت بالايي دارد و آنها تاثير فوق‌العاده‌يي روي نتيجه بازي دارند. كي‌روش هم به خوبي بازيكنان ذخيره را محك زد. پيش‌بيني من اين است كه اين نفرات در دفاع و حمله تيم ملي نقش تاثيرگذاري خواهند داشت، بازيكناني چون پورعلي گنجي كه شانس تيم ايران را براي استفاده از تمامي پتانسيل خود افزايش داده‌اند. سردار بازيكن خوبي است و دو مدافع تيم عراق را به خود مشغول كرده بود. در فوتبال استارت‌هاي انفجاري نقش موثري دارد و سردار آزمون هم در بازي ديروز با يكي از همين استارت‌ها مدافع عراقي را جا گذاشت. معتقدم تيم ملي اكنون با بودن آزمون، جهانبخش و قوچان‌نژاد صاحب سه مهاجم ايده‌آل است و كار كي‌روش براي انتخاب از ميان آنها سخت است. دو گلي كه آزمون به كره جنوبي و عراق زد، اكنون كار دو مهاجم ديگر تيم ملي را براي قرار گرفتن در تركيب دشوار ساخته است. ضمن اينكه كريم انصاري‌فرد هم به درستي در پست مهاجم دوم استفاده شد. به عقيده من او در اين پست عملكرد بهتري دارد.
٭ عضو كميته فني فدراسيون فوتبال

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون