• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3568 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۵ تير

عدد نوشت

جابه‌جايي مرسوله پستي

حسين مهري، مديرعامل شركت پست كشور از جابه‌جايي ۱۳۰ ميليون مرسوله در كشور در سال گذشته خبر داد و گفت: پست نوين با توجه به نياز مردم به سرعت در حال شكل‌گيري است و زير‌ساخت فيزيكي آن مهيا شده و اقدامات الكترونيكي و نرم‌افزاري آن به سرعت در حال انجام است. در دو سال اخير با حمايت وزارت اطلاعات و فناوري امكانات لازم نرم‌افزاري را فراهم كرده و تغيير نگرش در مجموعه اداره كل پست نيز اتفاق افتاده است. وي تصريح كرد: در برنامه سال ۱۳۹۵ تجارت الكترونيك بسيار مهم است و متاسفانه در كشورمان از اين حيث عقب‌ماندگي داريم و ضرورت دارد با شتاب بيشتري تجارت الكترونيكي فعال شود. پست نوين به تدريج در حال شكل‌گيري است و در حال حاضر همه همكاران در كشور و هيات موزعين تجهيز مي‌شوند و آموزش‌هاي لازم در حال حاضر در حال انجام است و تا پايان شهريور ۱۰۰ درصد آموزش‌ها به اتمام مي‌رسد.  


افزايش توليد خودرو در يك ماه

توليد انواع خودرو در كشور 5/9 درصد افزايش يافت. خرداد ماه امسال توليد انواع خودرو در كشور با رشد 5/9درصدي از ۱۰۰ هزار و ۶۰۶ دستگاه در خرداد ۱۳۹۴ به ۱۰۶ هزار و ۵۵۴ دستگاه افزايش يافته است. در اين مدت توليد انواع سواري نيز با افزايش همراه بوده، به‌گونه‌اي كه توليد اين محصولات با رشد 5/6 درصدي از ۹۲ هزار و ۵۱۲ دستگاه در خرداد ۱۳۹۴ به ۹۸ هزار و ۵۶۸ دستگاه افزايش يافته است. توليد انواع وانت نيز مانند سواري‌ها افزايش يافته و با رشد 9/5 درصدي از ۶۸۸۳ دستگاه در خرداد ۱۳۹۴ به ۷۲۹۱ دستگاه رسيده است. خرداد ماه امسال توليد ميني‌بوس و ميدل‌باس با كاهش 4/47درصدي همراه بوده و از ۳۸دستگاه در خرداد ۱۳۹۴ به ۲۰ دستگاه كاهش يافته است. در اين مدت توليد انواع اتوبوس با كاهش 2/26 درصدي از ۴۲ دستگاه در خرداد ۱۳۹۴ به ۳۱ دستگاه رسيده است. توليد انواع كاميونت، كاميون و كشنده نيز با كاهش 1/43درصدي از ۱۱۳۱ دستگاه در خرداد ۱۳۹۴ به ۶۴۴ دستگاه كاهش يافته است.  

رشد واردات روسيه

 طبق آمار گمرك، واردات از روسيه در سه ماه نخست سال 276 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. بر اساس جزييات آمار گمرك از تجارت خارجي، در سه ماه نخست امسال، به ترتيب كشورهاي چين، امارات متحده عربي، جمهوري كره، تركيه، فدراسيون روسيه، هند، آلمان، سوييس، ايتاليا و هلند طرف‌هاي عمده معامله با ايران بوده‌اند. براساس اين گزارش، واردات در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل با چين منفي 21 درصد با امارات متحده عربي منفي 36، جمهوري كره منفي 30، تركيه منفي 19، هند منفي 26، آلمان منفي 59/0، سوييس منفي 36 بوده است. بر اين اساس، واردات از سه كشور فدراسيون روسيه با 276 درصد، ايتاليا 87/7 درصد و هلند 15/49 درصد رشد نشان مي‌دهد. طبق آمار گمرك حجم معامله با 20 كشور اول عمده وارداتي از لحاظ ارزش دلاري بالغ بر هشت ميليارد و 208ميليون و 483 هزار دلار بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل منفي 73/14 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

ظرفيت توليد برق ايران

 راه‌اندازي اضطراري واحدهاي نيروگاهي براي مقابله با خاموشي‌هاي تابستان سناريوي روي ميز وزارت نيرو شده و با بهره‌برداري يك واحد جديد، ظرفيت توليد برق ايران از مرز ۷۵ هزار مگاوات عبور كرد. در ادامه جهش تابستاني پيك مصرف برق در كشور، راه‌اندازي اضطراري واحدهاي جديد نيروگاهي به عنوان مهم‌ترين سناريوي در دستور كار مسوولان وزارت نيرو قرار گرفته است. بر اين اساس پس از ثبت ركورد جديد پيك مصرف برق در ۱۲ تير ماه سال جاري، به‌طور اضطراري يك واحد جديد نيروگاهي با ظرفيت توليد ۱۶۲ مگاوات برق در جنوب كشور در مدار بهره‌برداري قرار گرفت. با بهره‌برداري از واحد دوم بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي ماهشهر، ظرفيت توليد برق ايران براي نخستين‌بار از مرز ۷۵هزار مگاوات عبور كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون