• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3569 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۹ تير

روي خوش بورس به سهامداران

گروه اقتصادي | بورس در هفته گذشته كمي متفاوت‌تر از هفته‌هاي پيش از آن بود. به‌طوري كه هرچند ابتداي هفته شاخص‌هاي بورس كمي بالا كشيدند اما در نهايت روز سه‌شنبه به عنوان آخرين روز بورسي هفته گذشته بورس تهران شاهد معاملات آرام و متعادل در اغلب نمادها در گرماگرم فصل مجامع بود.
بازاري كه هنوز تك سهم‌ها و شركت‌هاي كوچك در آن پادشاهي مي‌كنند، شاخص كل بورس با ۱۰۱ واحد تقويت به ۷۴۰۴۹ واحد رسيد. شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس تهران در پايان معاملات روز سه‌شنبه 15 تيرماه 95 با افزايش 101 واحدي به رقم 74 هزار و 49 واحد رسيد. شاخص كل هم‌وزن نيز با افزايش 21 واحدي عدد 13 هزار و 736 واحد را به نمايش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور اما امروز با افزايش 85 واحدي با عدد 82 هزار و 874 واحد روبه‌رو شد. شاخص بازار اول اما در حالي با افزايش 37 واحدي به رقم 51 هزار و 470 واحد دست يافت كه شاخص بازار دوم با افزايش 424 واحدي به رقم 163 هزار و 969 واحد رسيد. همچنين شاخص كل فرابورس (آي‌فكس) با رشد 2 واحدي عدد 783 واحد را به نمايش گذاشت.
اين در حالي بود كه نخستين روز هفته گذشته بازار سهام همزمان با تقويت حجم و ارزش معاملات سهام شاهد معاملاتي آرام و متعادل به پيشراني معدني‌ها و خودرويي‌ها بود.
بازاري كه زمزمه‌هاي ضعيفي از ورود نقدينگي به آن شنيده مي‌شود. شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس تهران در پايان معاملات روز شنبه با افزايش ٢٥ واحدي به رقم ٧٣ هزار و ٩٦٥ واحد رسيد.
اين روال براي روز يكشنبه بازار سهام در روندي متعادل در حالي دنبال شد كه گروه مپنا در كنار سايپا پيشروهاي بلامنازع تك‌سهم‌هاي بزرگ بازار براي معامله‌گران كوتاه‌مدت‌نگر بودند. شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس تهران در پايان معاملات روز يكشنبه، با ٩٨ واحد افزايش به رقم ٧٤ هزار و ٦٤ واحد رسيد. شاخص كل هم‌وزن نيز با رشد ١٣ واحدي به عدد ١٣ هزار و ٧٥٦ واحد دست يافت. شاخص سهام آزاد شناور اما با افزايش ١٢٦ واحدي به عدد ٨٣ هزار و ١٣٧ واحد دست يافت.
روز دوشنبه اما بورس كمي عقب نشست تا روال صعودي تداوم خود را از دست بدهد و در نهايت روز دوشنبه را با عقبگرد 116واحدي ثبت كرد. بر اساس اين گزارش شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس تهران در پايان معاملات روز دوشنبه با كاهش ١١٦ واحدي به رقم ٧٣هزار و ٩٤٧ واحد رسيد. شاخص كل هم‌وزن نيز با كاهش ٤١ واحدي روي رقم ١٣ هزار و ٧١٤ واحد ايستاد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون