• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3569 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۹ تير

عدد نوشت

گل‌هاي بي مشتري

  رییس اتحادیه فروشندگان گل با اعلام هشدار نسبت به شرایط نامساعد بازار گل و گیاه گفت: حدود ۶۰ درصد از گل‌های تولیدی در ایران در حال از بین رفتن است. اکبر شاهرخی، با بیان اینکه بازار فروش گل دچار رکود شده است، اظهار امیدواری کرد که پس از ماه مبارک رمضان شرایط فروش گل بهتر شود اما در کل باید اعلام کنیم که بازار خرید و فروش گل دچار رکود است. با توجه به اینکه گل قابلیت انبار ندارد، نهایتا پنج روز می‌توان از آن محافظت کرد. اما متاسفانه با توجه به نبود بازار مناسب، گل‌های تولید شده در حال از بین رفتن هستند. علاوه بر این گل‌فروشی‌ها تا جایی که می‌توانند از خرید گل‌های سردخانه‌ای خودداری می‌کنند، چرا که این گل‌ها بلافاصله پس از آنکه در هوای آزاد قرار می‌گیرند، آسیب می‌بینند بنابراین فروشندگان گل سعی می‌کنند گل‌های تازه خریداری کنند.
 
رشد سرانه مصرف آب تهران

شهر تهران با تراکم جمعیتی معادل ۱۲۱۸۳۲۹۱ نفر و سرانه مصرف آب حدود ۳۵۱ مترمکعب در سال، از نظر منابع آبی در تنگنای بسیاری قرار گرفته همچنین رشد جمعیت و مهاجرت از مناطق مختلف کشور به این شهر و وجود مراکز جمعیتی حاشیه‌ای، این کلانشهر را با تراکم بیش از حد جمعیت و مشکل تامین منابع آب مواجه ساخته است. در سال آبی 91- 90 در استان تهران میزان تخلیه سالانه منابع  در آب‌های زیرزمینی استان حدود ۲۷۲۵ میلیون مترمکعب بوده که 80/3 درصد آن مربوط به چاه‌های عمیق، 4/7 درصد مربوط به چاه‌های نیمه‌عمیق 9/1 درصد مربوط به قنات و ۹ درصد از چشمه است در سال ۱۳۹۰ بیش از  ۱۳۳۹ میلیون متر مکعب آب در نقاط شهری توزیع شده که بیش از  ۹۹۰ میلیون مترمکعب آن در نقاط شهری به فروش رسیده است. مصرف سالانه آب و جمعیت شهر تهران در دوره ۱۰ ساله روندی صعودی با نرخ رشد نزدیک به هم داشته‌اند،   نکته قابل ملاحظه در خصوص سرانه مصرف آب در تهران سه و نیم برابر شدن آن در یک دوره ۵۰ ساله است به طوری که سرانه آب مصرفی روزانه در تهران، از ۹۹ لیتر در روز در سال ۱۳۴۵ به ۳۵۰ لیتر در سال ۱۳۹۲ رسیده است.
 
سال شكسته شدن ركورد صادرات غیرنفتی ایران

گروه اقتصادی| بررسی روند صادرات غیرنفتی ایران نشان می دهد رکورد بالاترین صادرات غیرنفتی در اختیار دولتی است که رکورددار کسب کمترین درآمد نفتی در سال‌های اخیر بوده است.  به گزارش خبرآنلاین، بررسی آمارهای ارايه شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد رکورد صادرات غیرنفتی ایران در سال 1393 شکسته است و به گواه ارقام اعلامی از سوی بانک مرکزی در این سال بیش از 31 میلیارد دلار کالا از کشور راهی بازارهای جهانی شده است. بر اساس این گزارش حجم صادرات غیرنفتی ایران در سال های اوج درآمد نفتی کشور از 29 میلیارد دلار فراتر نرفته بود. افزایش صادرات غیرنفتی ایران یکی از بزرگترین برنامه دولت ها در سال های اخیر بوده است اما در سال های اخیر ایران توفیق های بیشتری در تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده در این حوزه به دست آورده است .
 
نسبت شاغل به بازنشسته

محمود شهشهانی‌پور، معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام اینکه نسبت شاغلان به بازنشستگان بر خلاف استاندارد به کمتر از یک نفر رسیده است، گفت: با هدف‌ ایجاد بانک یا بیمه یک هلدینگ مالی ایجاد شد تا مجموع 2500 میلیارد تومان منابع را مدیریت کند.وي، درباره 6 هلدینگ صندوق بازنشستگی کشوری، اظهار داشت: ۶ هلدینگ در بخش‌های مختلف اقتصادی ایجاد شده است، تا منابع اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری بهتر از گذشته مدیریت شوند.وی همچنین درباره نسبت شاغلان به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، تصریح کرد: هم‌اکنون در صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی نسبت شاغلان به بازنشستگان به 5 نفر می‌رسد اما این میزان در صندوق بازنشستگی کشوری به کمتر از يك نفر می‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون