• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3572 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۲ تير

پيشنهاد استراتژيك اصغرزاده به روحاني:

دوشاخه‌اي عمل كنيد

ابراهيم اصغرزاده، فعال سياسي اصلاح‌طلب و از بنيانگذاران حزب همبستگي پيشنهاد كرد كه در اين شرايط دولت روحاني سريع بجنبد و استراتژي دو شاخه‌اي را پيش‌ببرد؛ در مرحله اول شفاف‌سازي كند و در مرحله بعدي در بخش پنهان اقتصاد هم بايد پاك‌سازي كند چراكه امروز نشتي اقتصاد ايران زياد و پنهانكاري به تبهكاري اقتصادي منجر شده است.  ابراهيم اصغرزاده درباره انتشار فيش‌هاي حقوقي در فضاي مجازي با بيان اينكه انگيزه‌ اصولگرايان در پيگيري مساله فيش‌ها محل ترديد است و با توجه به سابقه آنان بعيد است، اين حساسيت به خاطر مصالح كشور باشد، عنوان داشت: اينها همان افرادي هستند كه در سال‌هاي رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد چشم بر انحراف‌هاي مالي و اخلاقي دولت قبل بستند و حساسيت امروز آنها براي بيت‌المال براي بسياري از مردم قابل قبول نيست.  اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در تحليل دليل پيگيري اين مساله از سوي اصولگرايان گفت: به نظر مي‌رسد هدف اصلي آنها حمله به دولت باشد و در يك سال باقي مانده به انتخابات نيز اين حملات همچنان افزايش خواهد يافت.
پرداخت حقوق بالا در طبقه بروكرات و تكنوكرات رخ داده است
نماينده مردم تهران در مجلس سوم با بيان اينكه پرداخت حقوق بالا به مديران اجرايي يك اتفاق ناخوشايند است كه در طبقه بروكرات و تكنوكرات رخ داده و مراتب بروكراتيك را تجاري كرده است، متذكر شد: كار تا جايي پيش رفته است كه بعضي پست‌ها خريد و فروش مي‌شوند يا لااقل اين شايعات درباره آنها شنيده مي‌شوند.   او با انتقاد از اين افراد تاكيد كرد: هيچ توجيهي وجود ندارد كه به مردم و لايه‌هاي فرودست بگويند به خاطر موفقيت دولت از ۴۵۰۰۰ تومان يارانه خود چشم‌پوشي كنيد، اما برخي مديران حاضر نباشند از بخشي از دريافتي خود چشم‌پوشي كنند.  
هيچ مديري نخواسته مزايايش به بيت‌المال بازگردد
اصغر‌زاده با بيان اينكه هيچ مديري را در هيچ دستگاهي سراغ ندارم كه نسبت به دريافت حقوق و مزاياي خود انتقاد كرده باشد و بخواهد حقوق او به بيت‌المال بازگردد و دايما مي‌بينيم مديران ارشد در كشور به دنبال سهم بيشتر از كيك ثروت هستند، ابراز داشت: غم‌انگيز است كه متاسفانه برخي مديران اين ثروت بادآورده را از چرخه اقتصاد ملي خارجي مي‌كنند و در خارج از كشور سرمايه‌گذاري مي‌كنند.  او نسبت به تبعات حقوق‌هاي بالا در بخش‌هاي مديريتي كشور هشدار داد و گفت: بخش‌هايي از مديران كه ثروت خود را روز به روز افزايش مي‌دهند پايگاه طبقاتي خود را از پايگاه بروكرات به بورژوا انتقال مي‌دهند.
ايران، بهشت مديران بساز و بفروش شده است
اصغرزاده خاطرنشان كرد: مديراني كه به قدرت دست پيدا مي‌كنند، بدون اينكه دولت از طبقه بورژوا استخدام كرده باشد، به طبقه بورژوا مي‌روند. اين روند در سال‌هاي گذشته موجب شده ايران، بهشت مديران بساز و بفروش بشود. در اين سال‌ها همين فساد فراوان شهرداري در اعطاي مجوز ساخت و ساز بي‌رويه موجب شده امروز كار‌شناسان شهرسازي نسبت به فاجعه زلزله در تهران هشدار بدهند.  عضو اسبق شوراي شهر تهران افزود: نوك حمله‌ها در مساله فيش‌هاي حقوقي فقط به سمت دولت است در صورتي كه در شهرداري و نهادهاي عمومي غير دولتي هم اين اتفاق افتاده است.  اصغرزاده با اشاره به گسست دولت - ملت گفت: البته اين گسست فقط مربوط به دولت نيست و همه بخش‌هاي حاكميت به نوعي در اين مساله دخيل هستند و هم دولت و هم هر نهاد ديگر كه حساب‌هاي خود را پنهان مي‌كنند، اين گسست را افزايش خواهند داد.  او تاكيد كرد: چه حقوق‌هايي كه به مديران داده مي‌شود و چه مبالغي كه به جنبش‌هاي خارج از كشور هديه مي‌شود و چه هزينه‌هايي كه براي تبليغ ايدئولوژي‌هاي خاص به صداوسيما و گروه‌هاي تبليغي داده مي‌شود، بايد شفاف‌سازي شود تا بار ديگر اعتماد بين مردم و نهادهاي حكومتي به وجود بيايد، چراكه اگر اعتماد بازسازي نشود مردم باز هم به دنبال رابين‌هود‌ها خواهند رفت.  اين فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: ما امروز با طبقه مديران ثروتمندي طرف هستيم كه نه از توليد بلكه از قدرت و رابطه و تصادف ثروتمند شده‌اند اين ثروت‌اندوزي سلب مالكيت از مردم پايين‌دستي است. در عين حال مردم ضعيف روز به روز دستان‌شان تنگ‌تر مي‌شود و كارگران حقوق‌شان معوّق مي‌شود و بعد از اعتراض شلاق مي‌خورند و از اتحاديه مناسب براي حمايت از حقوق‌شان برخوردار نيستند. حال چطور اين مردم با مديران حقوق ميليوني ارتباط برقرار كنند؟ اين شكاف بي‌اعتمادي بين حكومت و مردم را به وجود مي‌آورد.
روحاني بخش پنهان اقتصاد را پاكسازي كند
اصغرزاده پيشنهاد كرد در اين شرايط دولت روحاني سريع بجنبد و استراتژي دو شاخه‌اي را پيش ببرد؛ در مرحله اول شفاف‌سازي كند و در مرحله بعدي بايد در بخش پنهان اقتصاد هم پاك‌سازي كند. امروز نشتي اقتصاد ايران زياد شده و پنهان كاري به تبهكاري اقتصادي منجر شده است.  او افزود: دولت بايد با كوچك كردن بدنه دولت و شفاف شدن و اجازه نظارت رسانه‌ها و گروه‌هاي حامي طبقات پايين را به بخش‌هاي پنهان هزينه بيت‌المال باز كند. انقلاب اسلامي يك انقلاب عدالت‌خواهانه بود و شايسته نيست مديري به نام رسالت ملي چنين حقوق‌هايي را دريافت كند. جايي كه از منابع دولت استفاده مي‌كند حق ندارد مثل يك مدير بخش خصوصي دست و دلبازي كند. بخش‌هاي انتصابي حكومت نيز بايد مثل بخش‌هاي انتخابي نظارت پذير شوند تا اطمينان مردم به آنها افزايش بيابد.  اصغرزاده در پايان اظهار داشت: هر چيزي كه شكاف دولت و ملت را تعميق كند به كشور ضرر زده است و اصولگرايان اعتبار حكومت را نشانه رفته‌اند، اما روحاني مي‌تواند اين تهديد را تبديل به فرصت كند تا مانع فعاليت نهادهاي غيرپاسخگو در مديريت كلان كشور شود. ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون