• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3572 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۲ تير

مادرزن متهم خواستار قصاص دامادش شد

آشتي مرگبار با همسر

اعتماد| مردي كه براي آشتي با همسرش به خانه مادرزنش رفته بود با آنها درگير شد و همسرش را با ضربه چاقو كشت. مادرزن او با ديدن صحنه قتل بلافاصله در اتاق را روي دامادش قفل كرد و با پليس تماس گرفت.
رسيدگي به اين پرونده از 2 مهر 92 با تماس زني ميانسال با كلانتري پاكدشت آغاز شد. او به كارآگاهان گفت: «امروز صبح دامادم براي آشتي با دخترم به خانه ما آمد اما با ما درگير شد و ناگهان با چاقوي آشپزخانه، دخترم را كشت. من در خانه را روي او قفل كرده‌ام تا نتواند فرار كند.» با تماس زن ميانسال به سرعت تيمي از كارآگاهان به محل اعزام و وارد خانه شدند. آنها در همان ابتدا با داماد خانواده روبه‌رو شدند كه چاقويي در دست داشت و بالاي سر جنازه همسرش (مقتول) نشسته بود. با دستگيري او و انتقالش به كلانتري پاكدشت، پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان ويژه جرايم جنايي قرار گرفت.
متهم در بازجويي‌ها به آنها گفت: «من در مغازه نانوايي كار مي‌كردم و زندگي بدي نداشتم اما چند وقت پيش، كارم را از دست دادم. همين موضوع باعث شد تا با همسرم اختلاف پيدا كنم. او مدام به من سركوفت مي‌زد و سرانجام قهر كرد و به خانه مادرش رفت. چند هفته‌اي آنجا ماند تا اينكه روز حادثه، تصميم گرفتم به خانه مادرزنم بروم و با همسرم آشتي كنم. وقتي رسيدم، همسرم خانه نبود و مادرزنم از من خواست منتظر بمانم. همين كار را انجام دادم اما وقتي همسرم برگشت و من را ديد، دوباره ناسزا گفت. عصباني شدم و با هم درگير شديم و من با چند ضربه چاقوي او را كشتم.»
با ثبت اعترافات متهم، كيفرخواست پرونده با موضوع اتهامي «قتل عمد» تشكيل و براي رسيدگي به شعبه چهارم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي عبداللهي ارسال شد. صبح ديروز در آغاز رسيدگي به پرونده در اين شعبه، مادر مقتول خواستار قصاص متهم شد و گفت: «دخترم، يك دختر 12 ساله داشت كه من ولي‌دم او هستم. حاضرم تفاضل ديه را پرداخت كنم تا متهم قصاص شود. دخترم به خاطر بيكاري دامادم با او اختلاف داشت براي همين از خانه قهر كرد و 20 روزي در خانه من بود. روز حادثه دامادم آمد تا آشتي كند اما دخترم خانه نبود. من از او دعوت كردم منتظر بماند تا دخترم برگردد اما وقتي دخترم آمد، با ديدن شوهرش (متهم) عصباني و با او درگير شد. ناگهان دامادم كارد آشپزخانه را برداشت و دو ضربه به دخترم زد. او روي زمين افتاد و من با ديدن اين صحنه، سريع از اتاق بيرون رفتم و در را قفل كردم.»
براساس قانون مجازات اسلامي، اگر مردي اقدام به قتل زني كند، اولياي دم براي قصاص متهم بايد نصف ديه كامل يك انسان (98 ميليون تومان) را پرداخت كنند.
در اين پرونده نيز مادر مقتول، اين موضوع را پذيرفت تا پس از او نوبت به متهم برسد. مرد جوان وقتي پشت جايگاه ايستاد، گفت: ‌«من آن روز رفته بودم با همسرم آشتي كنم اما كارم به قتل كشيد. نمي‌خواستم او را بكشم. وقتي به خانه آمد، فحش داد و با من درگير شد. عصباني شدم و با چاقوي آشپزخانه چند ضربه به او زدم. قصد كشتن نداشتم و تقاضاي بخشش دارم.» در پايان جلسه، قضات وارد شور شدند تا راي نهايي را صادر كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون