• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3572 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۲ تير

18 مصدوم و خسارت مالي فراوان

برج سلمان، تاييديه آتش‌نشاني نداشت

اعتماد| آتش گسترده در برج سلمان مشهد در حالي با برجاي گذاشتن 18 مصدوم و خسارت مالي فراوان، پس از چهار ساعت خاموش شد كه بنا به اعلام آتش‌نشاني مشهد، «برج سلمان تاييد نهايي سيستم‌هاي اطفاي حريق را از سازمان آتش‌نشاني مشهد» دريافت نكرده بود. در تصاويري كه پس از اطفاي حريق از اين برج 18 طبقه تجاري منتشر شده، نماي آن در حالي ديده مي‌شود كه سياهي و خرابي وسيع ناشي از سوختگي آن را در بر گرفته است.
به گفته سخنگوي سازمان امداد و نجات كشور 18 نفر در اين آتش‌سوزي مصدوم شدند كه 7 نفر از‌ آنها آتش‌نشان بودند. همزمان اورژانس مشهد نيز از بستري شدن يك مصدوم در بيمارستان امام رضا(ع) به دليل سوختگي جدي خبر داده است.
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و شهرداري مشهد با اشاره به حضور 250 آتش‌نشان در عمليات اطفاي حريق به فارس گفت: «وقوع حريق در ساعت 19:55 يكشنبه به آتش‌نشاني اعلام و 4 دقيقه پس از آن، آتش‌نشانان به محل اعزام شدند. آنها در همان ابتدا بيش از 250 نفر از افراد حاضر در برج را از طريق پله‌هاي اضطراري به خارج منتقل و همزمان عمليات اطفاي حريق را آغاز كردند.»
حسن جعفري به «عدم تاييد نهايي سيستم‌هاي اطفاي حريق برج از سوي آتش‌نشاني مشهد» اشاره كرد و افزود: «برج سلمان مشهد پايان كار خود را دريافت نكرده و هنوز تاييد نهايي سيستم‌هاي اطفاي حريق را از سازمان آتش‌نشاني مشهد نداشت.» جعفري «نماي كامپوزيت برج سلمان مشهد» را علت گسترش حريق و رسيدن آتش به مجموعه‌هاي اداري و طبقات بالايي برج دانست و تاكيد كرد كه اگر عايق در نماي برج استفاده مي‌شد قطعا چنين حادثه‌اي رخ نمي‌داد.
مديرعامل آتش‌نشاني مشهد با بيان اينكه در عمليات اطفاي حريق 250 آتش‌نشان با 100 دستگاه خودروي آتش نشاني به محل اعزام شدند و به اطفاي حريق در ارتفاع 55 تا 60 متري پرداختند، كانون حريق را «نماي برج سلمان» دانست اما بيان علت آتش‌سوزي را به آينده‌اي نزديك موكول كرد.
اين در حالي است كه لحظاتي پس از وقوع حادثه، سردار بهمن اميري مقدم، فرمانده انتظامي خراسان رضوي در واكنش به انتشار برخي شايعات مبني بر بمبگذاري در برج سلمان گفت: «به هيچ‌وجه بمبگذاري رخ نداده و اين مساله صرفا يك شايعه است. بنا بر گزارش‌هاي واصله آتش‌نشاني مشهد، علت حريق، اتصالي شبكه برق اين برج بوده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون