• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3572 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۲ تير

در راستاي ارتقاي فرهنگ ترافيكي شهروندان آغاز شد:

400 بيلبورد پايتخت، براي برگزاري كمپين شهروند «قانون‌مدار»

اعتماد| بعد از تشكيل كمپين سلامت و نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر و تاثيرگذاري آنها در افكار عمومي، قرار است به زودي آموزش فرهنگ ترافيكي در قالب كمپيني جديد روي بلبوردهاي شهري بروند.  سرهنگ مراد مرادي معاون آموزش فرهنگ ترافيك پليس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با «اعتماد»، با اشاره به آغاز كمپين شهروند «قانونمدار»، در مورد ضرورت عملياتي شدن آن گفت: همان طور كه مي‌دانيد تبليغات بزرگ‌ترين ابزار در راستاي انتقال و تبادل اطلاعات در حوزه علمي، آموزشي و اجتماعي محسوب مي‌شود. تبليغات در شهرهاي پرجمعيت به لحاظ پيچيدگي و گستردگي روابط محسوس‌تر بوده و به طور روزمره افراد در سطح شهر اعم از خيابان‌ها، بزرگراه‌ها، ميادين و پل‌هاي پياده شاهد تبليغات گوناگون و تاثيرپذيري از آموزش‌هاي ارايه شده در قالب اين گونه تبليغات هستند.  وي ادامه داد: در همين راستا استفاده از ظرفيت تبليغات محيطي و اكران موضوعات و مفاهيم فرهنگي و آموزشي بر روي سازه‌هاي تبليغاتي شهر اعم از عرشه پل، پرتابل، لمپوست و تبليغات حجمي به جهت پوشش سطح وسيعي از بزرگراه‌ها و معابر درون‌شهري، ابزارخوبي براي ارايه آموزش‌هاي ترافيكي و در پي آن افزايش و ارتقاي فرهنگ صحيح عبور و مرور و جلب حداكثري مشاركت مردم در امر ساماندهي ترافيك شهر براي كليه كاربران ترافيكي تلقي مي‌شوند.  به گفته مرادي، با هدف ارتقاي فرهنگ ترافيكي و رانندگي و همچنين كاهش حوادث ناشي از آن از روز شنبه كمپيني با عنوان كمپين «شهروند قانونمدار» تشكيل و آغاز به كار كرده است.  وي در مورد مشخصات اين كمپين گفت: در اين كمپين با هماهنگي و تعامل با شهرداري تهران و ساير نهادها و سازمان‌هاي دخيل در امر ترافيك، از صبح روز شنبه به مدت 15 روز بيش از 80 اثر هنري و گرافيكي مرتبط با مفاهيم ترافيكي روي بيش از 400بيلبورد پايتخت نصب شده است.  معاون آموزش فرهنگ ترافيك پليس راهور تهران بزرگ با ذكر اينكه آثار انتخاب شده از بين بيش از 200 طرح موجود كارشناسي و انتخاب شده‌اند، گفت: براي تهيه اين آثار هنري بيش از 100 متخصص و استاد نقاشي و گرافيك با مشاركت سازمان زيباسازي شهرداري تهران در قالب كارگاهي سه روزه و با توجه به سوژه‌ها و محورهايي كه كارشناسان راهنمايي و رانندگي در اختيارشان قرار مي‌دادند، آثاري را خلق كردند كه در نهايت 80 اثر هنري كه در آن مفاهيم ترافيكي به زبان هنر و گرافيك ارايه شده بود، براي نصب در بيلبوردهاي شهر تهران انتخاب شد.  وي در پايان اظهار اميدواري كرد تا اين كمپين هم مانند ديگر كمپين‌هايي كه در يكي، دو سال اخير در تهران برگزار شده، بتواند نقش موثري در اطلاع‌رساني به مردم و بالا بردن سطح آگاهي و فرهنگ ترافيكي و در نهايت كاهش مشكلات روزمره ترافيكي در پايتخت داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون