• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3572 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۲ تير

برزيل، امريكا و صربستان كانديداي قهرماني در ليگ جهاني هستند

لوزانو: تا المپيك مي‌خواهيم روي ريكاوري بازيكنان‌مان كار كنيم

 

تيم ملي واليبال تمرينات خود را براي المپيك استارت زد. رائول لوزانو، سرمربي تيم ملي واليبال ايران در پايان دومين روز تمرين‌ براي حضور در المپيك 2016 ريو گفت: از امروز تا زماني كه تيم ملي ايران مسافر ريو است 14 روز كاري را در پيش داريم. حدود پنج روز است بازيكنان تيم ملي با هم تمرين نكرده‌اند به همين دليل در هفته ابتدايي ما كارهاي بدنسازي را انجام مي‌دهيم و اولويت‌مان بعد از بدنسازي كار روي تكنيك‌هاي فردي است اما در دو هفته بعد بيشتر روي كار گروهي و تاكتيك‌هاي بازي‌هاي‌مان كار مي‌كنيم. بايد در تمام بازي‌ها گام به گام پيش برويم. سعي ما اين است كه در بين 4 تيم اول گروه خودمان باشيم و به دور بعد صعود كنيم. بعد از صعود و در مرحله يك چهارم نهايي در برابر هر يك از تيم‌هايي مانند برزيل، امريكا، ايتاليا و فرانسه قرار بگيريم، كار دشواري داريم چرا كه همه آنها قدرتمند هستند و بازي برابر همه آنها سخت.
لوزانو در پاسخ به اين سوال كه عملكرد تيم در ژاپن بهتر بود يا در ليگ جهاني اظهار كرد: قطعا تيم ملي در رقابت‌هاي انتخابي المپيك كه در ژاپن برگزار شد، عملكرد بهتري داشت. اين موضوع دليل منطقي داشت چرا كه بعد از دو ماه تمرين ما روي صعود به المپيك تمركز كرده بوديم و به عنوان تيم دوم و با امتيازهاي قابل قبولي راهي ريو شديم. تيم ايران بعد از مسابقات ژاپن به ليگ جهاني رفت، رقابت‌هايي كه ما در آن با مشكلاتي همچون دوري مسير و خستگي بازيكنان روبه‌رو بوديم و اين كاملا طبيعي است كه ما نتوانيم فرم ايده‌آل خودمان را حفظ كنيم. بدن انسان به صورت طبيعي نمي‌تواند هميشه روي فرم باشد. هرچند كه ما خواستيم اين فرم را حفظ كنيم. حتي شاهد اين موضوع بوديم كه تيم‌هاي فرانسه و لهستان هم كه در رقابت‌هاي انتخابي المپيك هم حضور داشتند، در ليگ جهاني نتوانستند ريتم بازي‌هاي خود را حفظ كنند. بنابراين راندمان تيم به بدن بازيكنان نيز بستگي دارد. به همين دليل است كه در مدت زمان باقيمانده تا المپيك مي‌خواهيم روي ريكاوري بازيكنان‌مان كار كنيم.
سرمربي تيم ملي واليبال درباره اينكه آيا به تركيب اصلي خود براي حضور در المپيك رسيده است يا خير ، گفت: ما هنوز چند مصدوم داريم و اميدواريم كه آنها به شرايط عادي خودشان برگردند و بعد درباره اين موضوع تصميم‌گيري كنيم. براي مشخص شدن تركيب بايد تا روز آخر منتظر ماند. امير غفور 5 هفته است كه تمرين نكرده و قائمي نيز حدود 4 هفته با تيم نبوده و وزن زيادي را هم از دست داده است.
او درباره اينكه آيا به نفع ايران بود كه از صعود به دور نهايي ليگ جهاني باز بماند يا خير، گفت: برخي تيم‌هاي ديگر هم علاقه‌مند بودند تيم‌شان به دور نهايي نرسد چرا كه در دوره‌هاي قبلي المپيك تيم‌هايي كه در ليگ جهاني به مراحل بالاتر رسيده بودند، نتوانستند عملكرد قابل قبولي داشته باشند چرا كه فاصله زماني برگزاري اين دو مسابقه بسيار نزديك است و به نظرم بهتر بود كه ما زمان بيشتري تا المپيك داشته باشيم تا بتوانيم تمرين‌هاي خودمان را براي اين رقابت‌ها انجام دهيم و فرصت ريكاوري نيز داشته باشيم.
او در پايان درباره قهرمان ليگ جهاني 2016 نيز گفت: برزيل، امريكا و صربستان كانديداهاي اصلي قهرماني در ليگ جهاني هستند چرا كه هيچ يك از اين سه تيم در رقابت‌هاي انتخابي المپيك ژاپن حضور نداشتند و فرصت خوبي براي تمرين در اختيارشان بود.
مايدا: براي اردوي تداركاتي عازم اسلووني مي‌شويم
تيم ملي واليبال بانوان ايران خود را براي حضور در پنجمين دوره جام كنفدراسيون زنان آسيا آماده مي‌كند. چهارمين مرحله اردوي آماده‌سازي اين تيم از روز جمعه يازدهم تير ماه در آكادمي ملي واليبال بانوان واقع در مجموعه ورزشي آزادي تهران آغاز شده است و از 19 روز تا 29 تيرماه ادامه خواهد داشت. مايدا چيچيچ، سرمربي تيم ملي واليبال زنان نيز در حاشيه چهارمين مرحله اردوي آماده‌سازي تيم ملي واليبال بانوان گفت: چگونگي تمرينات و ميزان آن در اين برنامه مهم است تا بازيكنان همچنان علاقه‌مند به اين رشته ورزشي بمانند. وي با بيان اينكه برنامه جدي براي آينده واليبال زنان داريم و نياز به حمايت همه ايراني‌ها داريم، گفت: اردوي پنجم را پشت سر مي‌گذاريم و 16 بازيكن در آن حضور دارند كه از عملكرد و تمرينات همه بازيكنان شركت‌كننده در اين اردو راضي هستم. تمرينات فشرده‌اي را دنبال مي‌كنيم و فدراسيون واليبال به ويژه رييس اين فدراسيون حمايت كاملي از برنامه‌هاي واليبال بانوان دارد كه جاي تشكر و قدرداني نيز دارد. چيچيچ درباره برنامه‌هاي آتي تيم ملي واليبال بانوان گفت: سوم مردادماه براي اردوي برون‌مرزي و چند ديدار تداركاتي عازم اسلووني مي‌شويم كه در آنجا 12 ديدار دوستانه خواهيم داشت. تيم‌هاي ملي واليبال زنان اسلووني و اتريش و قهرمان ليگ برتر ايتاليا از جمله حريفان ايران در اسلووني خواهند بود. فكر مي‌كنم اين اردو سفر با كيفيتي براي تيم ملي واليبال بانوان ايران باشد. وي درباره برنامه تمرينات تيم ملي واليبال زنان نيز، خاطرنشان كرد: جديدترين سيستم‌هاي تمريني واليبال جهان را پياده مي‌كنيم كه شامل تمرينات بدنسازي و توپي است و از بازدهي آن اطمينان دارم. مايدا درپاسخ به اين سوال كه چه جايگاهي را در پنجمين دوره رقابت‌هاي كنفدراسيون واليبال آسيا براي ايران پيش بيني مي‌كنيد، گفت: در مرحله نخست تلاش داريم كه جايگاه واليبال بانوان ايران را در آسيا ارتقا دهيم، در سال‌هاي آينده مي‌توان به سكوهاي آسيايي نيز فكر كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون