• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3572 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۲ تير

نمايشي مقتدرانه براي قهرماني در ويمبلدون 2016

ماري: قهرماني‌هاي تازه‌اي در راه است

اندي ماري پس از قهرماني دوباره در مسابقات تنيس ويمبلدون ابراز اميدواري كرد كه سال‌هاي درخشان‌تري پيش رو داشته باشد. او كه روز يكشنبه سومين گرنداسلم زندگي‌اش را بُرده مي‌گويد قهرماني‌هاي تازه‌اي براي او در راه است. اين تنيس‌باز ۲۹ ساله بريتانيايي در فينال ويمبلدون، رائونيچ كانادايي را با پيروزي قاطعانه -۳صفر و با نتايج ۴-۶، ۶-۷ و ۶-۷ برد تا تولد دوباره‌اي داشته باشد و حالا از پيروزي‌هاي تازه صحبت كند. ماري كه در ابتداي اين رقابت‌ها، بخت دوم قهرماني بود براي رسيدن به فينال كار نسبتا آساني داشت.
 او در مسابقات پيش از فينال نه با نواك جوكوويچ بازي كرد و نه با راجر فدرر. جوكوويچ در ميانه تورنمنت حذف شده بود و فدرر در نيمه‌نهايي به دست همين رائونيچ بيست و پنج ساله از راهيابي به فينال باز مانده بود. رائونيچ اما با وجود مهارت فوق‌العاده‌اش در نواختن سرويس‌هاي سنگين حريف ماري نشد. سرعت بعضي سرويس‌هاي رائونيچ به بيش از ۲۳۰ كيلومتر در ساعت مي‌رسيد، اما اندي ماري راه مقابله با آن را خوب بلد بود. اين اولين تجربه را‌ئونيچ صرب‌تبار در فينال گرنداسلم تنيس محسوب مي‌شد و شايد به همين دليل به راحتي تسليم حريف بريتانيايي‌اش شد. كسي كه يازدهمين فينال گرنداسلم خود را تجربه مي‌كرد و برابر طرفداران پرشمارش انگيزه بسيار زيادي براي پيروزي داشت. فينالي كه او براي اولين بار حريفي غير از نواك جوكوويچ يا راجر فدرر را مقابل خود مي‌ديد. ماري بعد از فتح ويمبلدون ۲۰۱۶ گفت كه شكست‌‌هاي قبلي او برابر بزرگان تنيس به او درس‌هاي زيادي داده: «شكست و ناكامي خيلي وحشتناك نيست. من هميشه براي قهرماني در اين تورنمنت‌ها تمام تلاشم را مي‌كنم، اما هميشه برنده نمي‌شوم و خيلي از آنها را به تنيس‌بازان بزرگ باخته‌ام، ولي از آن باخت‌ها درس‌هاي زيادي گرفته‌ام و اين كاري است كه هميشه در حرفه‌ام كرده‌ام. فكر مي‌كنم اين سه ماه گذشته بهترين و باثبات‌ترين دوران تنيس من بوده. براي همين به آينده خيلي اميدوارم.»
مسابقه فينال ماري- رائونيچ در واقع تكرار فينال رقابت‌هاي كوئينز لندن بود كه پيش از ويمبلدون برگزار شد. در آن مسابقه، اندي ماري با نتيجه 1-2 رائونيچ را شكست داده بود و براي همين رائونيچ انگيزه زيادي براي انتقام در اين بازي داشت. او از وقتي جان مك‌انرو امريكايي را به عنوان مربي كنار خود مي‌بيند، پيشرفت ملموسي داشته و رسيدن او به فينال اين تورنمنت هم گوياي همين نكته بود. رائونيچ اما در اين ديدار به غير از سرويس‌هاي كوبنده‌اش نتوانست شانه به شانه ماري بازي خوبي انجام دهد و بارها در انتهاي زمين و همين‌طور جلوي تور، مرتكب اشتباهات زيادي شد. او كه در حال حاضر مرد شماره هفت تنيس مردان جهان به شمار مي‌رود مغلوب تجربه و خونسردي ماري شد. كسي كه با هدايت دوباره ايوان لندل، يكي از اسطوره‌هاي تاريخ تنيس، رشد خوبي داشته است. اندي ماري پيشتر و در زماني كه لندل را كنار خود مي‌ديد دوگرنداسلم برده بود كه اين موفقيت هرگز تكرار نشد. حالا با برگشتن دوباره اين مربي امريكايي كه تبارش به جمهوري چك برمي‌گردد اندي ماري هم به روزهاي اوجش بازگشته. ماري پس از اين پيروزي از راهنمايي لندل كه خودش پيشتر قهرمان هشت گرنداسلم تنيس جهان شده تشكر كرد: «بودن او كمك بسيار بزرگي است. در كنار لندل من هميشه بهترين تنيس خودم را بازي مي‌كنم. او يك فرمانده و رهبر واقعي و بالفطره است. با راهنمايي ايوان من تهاجمي‌تر و با اطمينان بيشتر بازي مي‌كنم. من هميشه به حرف‌هايش گوش مي‌دهم، چون قبلا به خاطر راهنمايي او به موفقيت‌هاي زيادي رسيدم. البته هميشه من از شنيدن همه حرف‌هاي او خوشحال نمي‌شوم، ولي خب فكر كنم شنيدن آن حرف‌ها لازم است.» يكي از ويژگي‌هاي مثبت اندي ماري در مسابقه فينال، ايستادگي او در برابر سرويس‌هاي سنگين رائونيچ بود. رائونيچ تا پيش از فينال موفق شده بود 137 بار سرويس‌هاي خود را مستقيما به امتياز تبديل كند، اما در برابر ماري فقط هشت بار موفق به تكرار آن شد تا در دهمين مسابقه رودرروهاي خود با اندي ماري براي هفتمين بار تسليم شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون