• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3582 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد

چهره‌ها- خبرها

جانسون مسير خود را از ترامپ جدا كرد

يك ماه بعد از همه‌پرسي تاريخي خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا، بوريس جانسون وزير خارجه جديد اين كشور و رهبر كمپين خروج گفت خروج ما از اتحاديه با شعار اول امريكاي دونالد ترامپ متفاوت است. جانسون كه بعد از راي مردم بريتانيا به خروج از اتحاديه اروپا به عنوان وزير خارجه جديد اين كشور انتخاب شد، گفت: برگزيت به شعار نامزد تندروي جمهوريخواه رياست‌جمهوري امريكا در اولويت دادن امريكا پيش از مسائل بين‌المللي شباهت ندارد. جانسون كه در اولين سفر خارجي خود به عنوان وزير خارجه بريتانيا به امريكا سفر كرد و در سازمان ملل به سخنراني پرداخت، افزود: تفاوت زيادي بين خروج و انزوا وجود دارد. به گفته وي خروج به معناي حضور و مشاركت بيشتر در صحنه جهاني است. شهردار سابق لندن اظهار اميدواري كرد با آغاز فرآيند خروج، تعادل حاصل شده و به زودي دولت بريتانيا در داخل خودش و با همتايان اروپايي درباره خروج به بحث مي‌نشينند. وي همچنين با بيان اينكه جانبداري وي از يك نامزد انتخابات امريكا كاملا اشتباه است، گفت: ما در دولت بريتانيا با هركسي كه انتخاب شود، همكاري مي‌كنيم.

 

العبادي: جناح‌هاي سياسي اختلافات را كنار بگذارند

حيدر العبادي، نخست‌وزير عراق با تاكيد بر اينكه هيچ كسي حق ندارد بر خلاف جريان اصلاحات عمل كند، از فراكسيون‌هاي اين كشور خواست اختلافات خود را به دليل انتخابات در كشور كنار بگذارند. به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري سومريه نيوز عراق، حيدر العبادي، نخست‌وزير اين كشور تاكيد كرد، هيچ كسي حق ندارد شعار اصلاحات سر دهد اما رفتارش بر خلاف اصلاحات باشد. وي در ادامه از فراكسيون‌هاي عراق خواست به خاطر انتخابات، اختلافات و كشمكش‌هاي سياسي را به وقت ديگري موكول كنند. نخست‌وزير عراق با تاكيد بر اينكه برخي منتظر انفجارهايي هستند تا دست به كارهاي ديگري بزنند و كشور را به عقب بازگردانند، اظهار داشت: برخي كشورها هنوز بر اين باورند كه تروريسم تنها متوجه ديگران است و هرگز آنها را هدف قرار نمي‌دهد.

 

اردوغان: مردم خيابان‌ها را ترك نكنند

رجب طيب اردوغان در نخستين حضورش در پارلمان تركيه كه در جريان كودتاي نافرجام هدف حمله قرار گرفته بود، از مردم خواست در خيابان‌ها بمانند. به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه هابرترك، رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهور تركيه پس از بازديد از نقاط آسيب‌ديده در پارلمان بر اثر انفجار چندين بمب در جريان كودتاي نافرجام 15 جولاي، با اشاره به پنسيلوانيا گفت: به لطف خدا آنها نتوانستند به اهداف مورد نظر خود دست يابند. وي در ادامه در پيام مجدد به مردم كشورش گفت: تا اطلاع ثانوي ميدان‌ها و خيابان‌هاي كشور را ترك نكنيد. تصميم نهايي در اين باره را به همراه ملت‌مان اتخاذ خواهيم كرد اما در اين باره اندكي صبر لازم است. بايد اين «ويروس» رخنه كرده را به‌طور كلي از بدن كشور خارج كنيم زيرا ممكن است در آينده باز رشد كرده و در كل بدن پخش شود. اردوغان در ادامه افزود: اگر غرب واقعا بر اين باور است كه از دموكراسي دفاع مي‌كند بايد با ما رفتارهاي كنايه‌آميز نداشته باشد. ما از طريق وزارت خارجه كشورمان تمام ويديوها را به سراسر جهان ارسال خواهيم كرد. اميدواريم به دولتي كه با راي مردم به قدرت رسيده و رييس‌جمهوري كه با راي ملت بر سر كار آمده است ديگر «ديكتاتور» نگويند. وي با اشاره به اجراي هرچه سريع‌تر عدالت عليه كودتاچيان تاكيد كرد: عدالت اجراشده با تاخير، ديگر عدالت محسوب نمي‌شود. اردوغان با اشاره به اظهارات برخي مبني بر سقوط اقتصاد تركيه در طول اجراي وضعيت فوق‌العاده گفت: اگر موسسات مالي خواهان خدمت‌رساني به اين كشور و ملت هستند، سودهاي خود را كاهش دهند. كمي درآمدشان را كاهش دهند. در اين ميان برخي كه با اعلام وضعيت فوق‌العاده قيمت اجناس خود را افزايش دادند، خطاب به آنها مي‌گويم، اگر چنين اقدامي انجام شود مردم به مقابله با آنها خواهند پرداخت. همچنين وي پس از ديدار با اسماعيل قهرمان، رييس پارلمان تركيه در ميان خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره هاكان فيدان، وزير اطلاعات كشور گفت: فعلا اين موضوع را مطرح نكنيد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها