• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3582 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد

مهران مديري فيلم «ساعت 5 عصر» را كليد مي‌زند

دورهمي در «هفت» براي خداحافظي با تلويزيون

علي مطلب‌زاده

مهران مديري كه در طول اين سال‌ها يكي از برگ‌هاي برنده تلويزيون بوده و هربار كه برنامه‌اي در رسانه ملي داشته مخاطبان زيادي را پاي تلويزيون نشانده است، اين‌بار در برنامه هفت حاضر شد تا بعد از 10 سال با حضور در يك برنامه زنده صحبت كند؛ فرصت خوبي كه باعث شد تا مديري صحبت‌هايش را تنها به موضوع اين برنامه يعني بررسي سينماي كمدي اختصاص ندهد و علاوه بر آن از ساخت فيلم خودش كه يك فيلم كمدي است، خبر بدهد يا از حضور خودش در تلويزيون بگويد و دست آخر هم از تلويزيون و حضور در شبكه نمايش خانگي خداحافظي كند. انتخاب بعدي مديري سينماست. او مي‌خواهد از اين بعد فقط فيلم سينمايي بسازد. او كه امسال را با برنامه دورهمي در تلويزيون شروع كرده و با اين برنامه بار ديگر مخاطبان برنامه‌هايش را پاي تلويزيون نشانده اعلام كرد؛ «بعد از «دورهمي» ديگر نه سريالي در تلويزيون خواهم داشت و نه در شبكه نمايش خانگي و شايد فقط سالي يك يا دو فيلم سينمايي بسازم. براي من حدود 60 روز فيلمبرداري در سال يك تفريح است.
مهران مديري بعدتر از تصميمش درباره ساخت يك فيلم كمدي به نام «ساعت ۵ عصر» تا دو ماه آينده هم خبر داد. فيلمي كه به گفته خودش يك بازيگر اصلي دارد و در هر سكانس آن ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر حضور دارند، هرچند توضيح داد كه اين 600 تا 700 نفر مردم هستند.  مديري در برنامه هفت درباره كارگرداني در سينما اين طور توضيح داد: «دو ماه ديگر يك كمدي خيلي جدي مي‌سازم. در اين سال‌ها چون مدام درگير كار بودم، موفق نشدم كاري را در سينما شروع كنم. نوعي ترس از ساختن فيلم داشتم و دوست داشتم وقتي به سينما مي‌آيم همه‌چيز فوق‌العاده باشد.»
مديري در بخشي از برنامه «هفت» از پاسخ به افخمي درباره نظرش نسبت به عطاران حاشيه رفت و گفت: «خود من در دورهمي از همه سوال مي‌كنم اما در حال حاضر خودم نمي‌توانم نظري بابت سوال شما بدهم. از طرفي بعضي از فيلم‌هاي ما به لحاظ تكنيك مبتذل هستند. از اين بدتر حضور منتقداني را مي‌بينيم كه به خاطر بحث‌هاي شخصي نظرات حيرت‌ا‌نگيزي از آنها شاهد هستيم.»  
مديري در پايان اين گفت‌وگو از برنامه هفت هم انتقاد كرد؛ انتقادي كه زياد با حاشيه‌هاي روز اين برنامه مرتبط نبود و بيشتر از سر تعارف بود. او گفت: «از «هفت» به عنوان برنامه‌اي كه حرفه‌اي‌ترين برنامه سينمايي تلويزيون است و همچنين ديگر برنامه‌هاي سينمايي مطبوعات درخواست دارم به نسل امروز جوانان كمك كنند. در حال حاضر همه به‌شدت تحت تاثير سينماي هاليوود هستند. ما ادبيات سينمايي نداريم، حتي در اينترنت هم اين مباحث وجود ندارد. يكي از وظايف هفت و مطبوعات حرفه‌اي سينما شناخت وسيع سينما به مردم و مخاطبان است.» دورهمي مديري و افخمي در برنامه هفت با پيشنهاد افخمي براي بازي مديري در يكي از فيلم‌هايش تمام شد؛ پيشنهادي كه مهران مديري هم با خنده آن را پذيرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها