• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3583 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۴ مرداد

خميازه بازار طلا در روزهاي كشدار مرداد

ثبات قيمت در بازارهاي جهاني، نوسانات طلا و سكه در ايران را هم كاهش داد. در بازار ارز دلار، يورو و درهم افزايش قيمت را تجربه كردند، لير تركيه ارزان شد و پوند انگليس هم تغييري نداشت. روز گذشته، يكشنبه، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با كاهش قيمت اندك 300 توماني، يك ميليون و 86 هزار و 900 تومان خريد و فروش شد.
هر سكه تمام بهار طرح قديم نيز بدون آنكه تغييري نسبت به نخستين روز هفته داشته باشد، يك ميليون و 86 هزار تومان قيمت‌گذاري شد. نيم سكه و ربع سكه هم هيچ تغيير قيمتي نسبت به روز شنبه نداشتند و به ترتيب 544 هزار تومان و 279 هزار تومان در بازار عرضه شدند و سكه يك گرمي كماكان 180 هزار تومان در ميان خريداران و فروشندگان دست‌به‌دست مي‌شود.
هر اونس طلا در بازارهاي جهاني و با توجه به تعطيلي روز يكشنبه، با همان قيمت هزار و 323 دلاري خريد و فروش مي‌شود. اونس ظرف دو هفته گذشته و پس از 6 هفته رشد پياپي، روز جمعه روي قيمت 1322 دلار ايستاد. ثبت اين قيمت به معناي افت 1/1 درصدي بهاي طلا در 5 روز كاري گذشته است. اونس در هفته پيش از آن نيز حدود 2 درصد از ارزش خود را از دست داده بود.
با اين همه معامله‌گران و كارشناسان بازار فلزهاي گرانبها همچنان به روند طلا در آخرين هفته ماه جولاي خوش‌بين هستند. يكي از دلايل اين خوش‌بيني روند سينوسي بهاي طلا در هفته گذشته است كه نشان مي‌دهد بازار به‌راحتي در برابر افت كوتاه نخواهد آمد.
بهاي اونس طلا روز دوشنبه 9 دلار افت، اما روز سه‌شنبه 4 دلار رشد كرد. روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه هم روزهاي سقوط 17 دلاري و جهش 16 دلاري بودند تا دست آخر روز جمعه، روز تكرار افت 9 دلاري باشد. مثقال طلا و گرم طلاي 18 عيار نيز به ترتيب 480 هزار و 400 تومان و 110 هزار و 730 تومان دست به دست شدند.
در بازار ارز، دلار امريكا با افزايش هشت توماني، سه هزار و 518 تومان و يورو سه هزار و 886 تومان معامله شد. پوند انگليس بدون آنكه تغييري نسبت به روز شنبه داشته باشد، چهار هزار و 669 تومان به دست مشتريان رسيد. همچنين درهم امارات 962 تومان و لير تركيه هزار و 174 تومان قيمت‌گذاري شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون