• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3589 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۲ مرداد

تقويت شاخص كل بورس

گروه اقتصادي| تالارهاي بورس در روز گذشته تداوم رشد شاخص‌ها را تجربه كردند و شاخص بورس در پله 67 پله‌اي تقويت شد. معامله‌گران بازار سهام همزمان با انتشار برخي شفاف‌سازي‌ها از تعديل مثبت سود برآوردي شركت‌هاي معدني در حالي با غلبه تقاضا بر عرضه سهام در اين گروه مواجه شد كه معاملات كد به كد گسترده حقوقي‌ها در بازار امروز قابل تامل بود.
شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس تهران در پايان معاملات روز دوشنبه 11 مرداد 95، با افزايش 67 واحدي به رقم 76 هزار و 647 واحد رسيد. شاخص كل هم‌وزن اما با كاهش اندكي روي رقم
14 هزار و 82 واحد ايستاد.
شاخص سهام آزاد شناور نيز با افزايش 5 واحدي عدد 86 هزار و 54 واحد را تجربه كرد. شاخص بازار اول نيز در حالي با افزايش 16 واحدي به رقم 54 هزار و 187 واحد دست يافت كه شاخص بازار دوم با 332 واحد افزايش به عدد 164 هزار و 372 واحد دست يافت. همچنين شاخص كل فرابورس (آيكفس) با كاهش يك واحدي روي عدد 799 واحد متوقف شد.
براساس اين گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت فولاد خوزستان با 51 واحد و مخابرات ايران و همراه اول هر يك به ميزان 43 واحد بيشترين تاثير مثبت را در برآورد شاخص كل بورس به نام خود ثبت كردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت سايپا با 56 واحد، پالايش نفت بندرعباس با 52 واحد و ايران خودرو با 32 واحد كاهش، بالاترين تاثير منفي را بر محاسبه اين نماگر به دوش كشيدند. ارزش كل معاملات بورس تهران به بيش از
218 ميليارد تومان بالغ شد كه ناشي از دست به دست شدن يك ميليارد سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 68 هزار و 109 نوبت داد و ستد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون