• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3594 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۸ مرداد

عسگر اولادي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

جانشين جلال پور آخر مرداد معرفي مي‌شود

آخرين خبر: رييس آينده اتاق ايران 28 شهريور انتخاب مي‌شود

اسدالله عسگر اولادي، در رابطه با تصميم‌گيري استعفاي محسن جلال‌پور به «اعتماد» گفت: نشستي كه علي‌القاعده بايد در اين رابطه تصميم بگيرد، در روز يكشنبه 31 مرداد ماه برگزار خواهد شد و شنيده‌هاي تاكنوني تنها بر اساس حواشي است و هيچ رسميتي ندارد.  وي تاكيد كرد: مقرر است اين تصميم تا پايان مرداد اتخاذ و بهتر است گمانه زني‌ها در اين حوزه متوقف شود تا اتاق ايران بتواند به دور از حاشيه به كار خود ادامه دهد. از سوي ديگر يك  عضو اتاق ايران، انتخاب جانشين جلال‌پور را به جلسه 28 شهريور ماه موكول كرد.
 او در پاسخ به اين سوال كه جانشينان احتمالي چه كساني خواهند بود، گفت: اظهارنظر در اين مورد فعلا به صلاح نيست. روز گذشته در محل اتاق ايران نشستي اضطراري برگزار شد كه برخي گمانه زني‌ها احتمال بررسي استعفاي محسن جلال‌پور، رييس اتاق ايران در اين نشست را مطرح كردند. هر چند كه با پايان اين نشست، بررسي اين استعفا به آينده موكول شد اما شنيده‌هاي متعددي از احتمالات آينده مطرح شد.
در همين رابطه اسدالله عسگر اولادي، فعال مشهور بخش خصوصي، به «اعتماد» گفت: من در جلسه روز گذشته شركت نداشتم و نمي‌توانم در مورد چندو چون آن اظهارنظر كنم اما به نظر نمي‌رسد كه پيش از نشست 31 مرداد ماه اتفاق ويژه‌اي روي دهد. او افزود: براساس اساسنامه و مقررات اتاق، بررسي مسائلي مانند استعفاي رييس اتاق يا انتخاب جايگزين آن بايد در نشست يكشنبه آخر هر ماه انجام شود و به همين دليل نمي‌توان به شنيده‌ها در اين رابطه اكتفا كرد. علاوه بر اين، امكان انتخاب رييس آتي بدون برگزاري جلسه 31 مرداد ماه، ناممكن است و تا آن روز بايد منتظر نشست.
او در پاسخ به سوالي مبني بر كانديداهاي جايگزيني جلال پور تاكيد كرد: در رسانه‌ها افرادي مطرح شدند كه من نمي‌توانم به صحت و سقم آنها اعتماد كنم ولي به هر حال افراد براي خود تحليل و تبيين دارند و هر كسي وضعيتي را پيش‌بيني مي‌كند كه چندان قابل اعتماد نمي‌تواند باشد. همان‌طور كه گفتم هر حرفي كه امروز زده شود، چندان قابل اعتماد نيست و بايد تا يكشنبه آخر ماه جاري منتظر ماند.
يك عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني، در باره زمان برگزاري انتخاب رييس‌ جديد اتاق بازرگاني ايران به ايسنا گفت: با صحبت‌هاي انجام شده قرار است انتخاب رييس جديد اتاق ايران در جلسه ماه آينده هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران يعني 28 شهريور ماه انجام شود. محسن جلال پور از تاريخ 25 خرداد ماه سال گذشته به رياست اتاق ايران برگزيده شد اما يكشنبه 10 روز قبل او با انتشار متني در صفحات اجتماعي از بيماري‌اي گفت كه امكان ادامه فعاليت وي را ناممكن كرده است. در آن زمان اعضاي رده بالاي اتاق ايران، اعلام كردند كه اين استعفا را نزد خود محفوظ نگه مي‌دارند و تصميم‌گيري را به اجلاس آتي اتاق ايران موكول كردند؛ اجلاسي كه يكشنبه آخر هر ماه برگزار مي‌شود. تاكنون گزينه‌هاي مختلفي به عنوان جايگزين احتمالي جلال پور مطرح مي‌شود كه از جمله آنها مي‌توان از مجتبي خسرو تاج و منصور معظمي، دو معاون نعمت‌زاده، وزير صنعت نام برد و از ميان فعالان بخش خصوصي بيش از همه اعضاي هيات رييسه فعلي كه پدرام سلطاني، علا ميرمحمدصادقي، غلامحسين شافعي، مسعود خوانساري و محمدرضا انصاري آن را تشكيل مي‌دهند، به‌عنوان رييس آينده اتاق ايران مطرح مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون