• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3595 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۹ مرداد

حرف‌هاي وزير كشور از احمدي‌نژاد و لغو كنسرت‌ها تا تغيير استانداران

به احمدي‌نژاد در مورد سفرها و تجمعاتش تذكر داده‌ايم

گروه سياسي | دو روز پيش بود كه استاندار تهران نسبت به اين موضوع هشدار داد و حالا وزير كشور هم مي‌گويد: «تجمعات اخير مربوط به آقاي احمدي‌نژاد در قالب شركت در مراسم شهدا يا برخي دعوت‌هاي مربوط به مساجد است و خودشان مي‌گويند ما قصد تجمع نداريم و ما را به عنوان سخنران در اين مراسم‌ها دعوت مي‌كنند اما با اين وجود ما به اين دوستان تذكرهاي لازم را داده‌ايم.» به نظر مي‌رسد احمدي‌نژاد و نزديكانش براي برنامه‌ها و تجمعات‌شان لزومي به اخذ مجوز نمي‌بينند و اين همان مساله‌اي است كه صداي مسوولان را بلند كرده است. اين‌بار، اين وزير كشور است كه به او و نزديكانش هشدار مي‌دهد هم درباره فعاليت‌هاي پيش از موعد انتخاباتي و هم درباره اخذ مجوزها. به گزارش ايلنا، رحماني‌فضلي خيلي صريح و روشن گفت: «انتخابات و تبليغات انتخاباتي محدوده مشخص زماني دارد كه از طريق وزارت كشور و شوراي نگهبان اطلاع‌رساني خواهد شد. هرنوع فعاليت انتخاباتي پيش از موعد مقرر خلاف قانون است و اگر احساس كنيم موضوعي انتخاباتي است قطعا با آن برخورد خواهيم كرد.» او در مورد عدم اخذ مجوز هم چنين گفت: بحث ديگر مجوز تجمعات و نشست‌هاي اينچنيني است. از نظر قانوني هر نوع تجمعي بايد داراي مجوز باشد در غير اين صورت فرمانداري‌هاي ما در شهرستان‌ها مي‌توانند مانع برگزاري اين تجمعات بشوند. تجمعات اخير مربوط به آقاي احمدي‌نژاد در قالب شركت در مراسم شهدا يا برخي دعوت‌هاي مربوط به مساجد است و خودشان مي‌گويند ما قصد تجمع نداريم و ما را به عنوان سخنران در اين مراسم‌ها دعوت مي‌كنند اما با اين وجود ما به آنها تذكرهاي لازم را داده‌ايم كه اين تجمعات بايد قانوني و داراي مجوز باشد. به نظر مي‌رسد اتفاقاتي كه اخيرا در برخي سخنراني‌هاي احمدي‌نژاد رخ داده بر نگراني‌هاي وزير كشور افزوده است. حضور منتقدان رييس دولت سابق در چند سخنراني اخيرش و درگيري‌هايي كه بين منتقدان و هوادارانش رخ داده اسباب نگراني‌هايي از اين دست را به وجود آورده است و از همين روست كه مي‌گويد: بحث ديگر مساله امنيت اين تجمعات است. به هر حال وزارت كشور مسوول تامين امنيت است. در يكي دو مورد اخير برخي اختلاف‌ها و مشكلاتي در اين تجمعات ايجاد شده بود كه ما نگران هستيم با حضور برخي نيروهاي موافق و مخالف مشكلاتي در اين تجمعات ايجاد شود؛ در همين رابطه از نظر امنيتي هم تذكر داديم كه حتما بايد شوراي تامين استان‌ها از برگزاري اين نشست‌ها مطلع باشند و در مورد امنيت آنها تمهيداتي را داشته باشند و تصميم‌گيري كنند. وزير كشور در پايان متذكر شد: قطعا موضوع امنيت و هم مساله مجوز اين نشست‌ها و عدم تبليغات زودرس سه مساله‌اي است كه در همه سخنراني‌ها و تجمعات از جمله نشست‌هاي آقاي احمدي‌نژاد بايد رعايت شود.
چرا يك نفر مي‌تواند در كشور كنسرت داشته باشد ولي در خراسان نه؟
حالا ديگر به روشني مشخص است كه مردي كه خود ‌زاده خراسان است امروز يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هايش معطوف به خطه‌اي شده است كه‌زاده آنجاست. سال‌هاست كه دستگاه قضايي استان خراسان اجازه نمي‌دهد صداي ‌سازي از اين استان بلند شود و يكطرفه دست به لغو كنسرت‌ها مي‌زند. وزير كشور دست به قلم شد و رييس قوه قضاييه را خطاب قرار داد و در مورد محتواي نامه‌اش مي‌گويد: من در نامه خود به رييس قوه قضاييه خواسته‌ام كه درباره جنبه‌هاي حقوقي و قانوني كنسرت‌ها در خراسان براي ما تعيين تكليف كند. به گزارش ايسنا، رحماني فضلي تاكيد دارد كه تفسير و نگاه در خراسان به كنسرت‌ها تفسير و نگاه حكومتي نيست و درست به همين دليل سوالي را كه اين روزها ذهن همه را به خود مشغول كرده است را مطرح مي‌كند «چرا يك نفر مي‌تواند در كشور كنسرت داشته باشد ولي در خراسان نه»؟ او مي‌گويد: قوه قضاييه هرگاه احساس كند جرمي اتفاق مي‌افتد، مي‌تواند دخالت كند اما نيت‌خواني مناسب نيست. وزير كشور براي چندمين بار تاكيد كرد در كشور بايد براي برگزاري كنسرت‌ها وحدت رويه ايجاد شود و به گفته خودش براي دستيابي به اين وحدت رويه از رييس قوه قضاييه راهنمايي خواسته چرا كه او را فردي منطقي، اصولي و واقع‌بين مي‌داند.
پيگير پولشويي‌ها هستيم
وقتي پا در ساختمان فاطمي گذاشت تا سكان اداره يكي از مهم‌ترين وزارتخانه‌ها را عهده‌دار شود شايد مهم‌ترين دغدغه‌اش مساله پول‌هاي كثيف بود. در زمستان 93 بود كه اين دغدغه آشكار شد، وقتي در صحن علني مجلس گزارش تكان‌دهنده‌اي درباره وجود پول‌هاي كثيف در انتخابات و بسياري نهادها و سازمان‌ها ارايه كرد. اگرچه اين گزارش به مذاق بسياري خوش نيامد و فشارها سبب شد تا آقاي وزير از حرف‌هايش عقب‌نشيني كند اما به خوبي روشن است كه ماجراي پول‌هاي كثيف هنوز هم جاي بزرگي را در ذهن او اشغال كرده است و در هر صحبت و نشست خبري گريزي به اين موضوع مي‌زند. او بار ديگر به اين مساله اشاره كرد و گفت: پيش از اين گفته‌ام پول‌هاي كثيف مي‌تواند در همه عرصه‌ها از جمله عرصه انتخابات وارد شود. ما طرحي دو فوريتي آماده كرديم و به مجلس نهم فرستاديم اما مجلس قبلي رسيدگي به اين موضوع را به بعد موكول كرد.
 به هر حال بايد مساله پول‌هاي كثيف كنترل شود. ما در حال حاضر پيگير پولشويي در وزارت كشور هستيم.
رييس‌جمهور دستور جابه‌جايي نداده است
چندين ماه از جابه‌جايي جنجالي استاندار خوزستان مي‌گذرد اما هنوز هم اين مساله براي برخي داغ است. مقتدايي، استاندار سابق خوزستان در مراسم توديع خود گفته بود كه شخص رييس‌جمهور خواستار بركناري او شده است و حالا پس از چند ماه وزير كشور اين حرف را تكذيب مي‌كند و مي‌گويد: اگر رييس‌جمهور يا من درباره تغيير استاندار به جمع‌بندي برسيم اين تغيير انجام مي‌شود. تاكنون همه موارد جابه‌جايي را خود من تشخيص دادم و درباره آن تصميم گرفتم و رييس‌جمهور دستور جابه‌جايي نداده است اما تقاضاي رسيدگي به عملكرد استانداران را رييس‌جمهور داشته است. وزير كشور همچنين درباره پيگيري پيامك‌هاي تهديدآميز به خبرنگاران گفت: تقاضا كردم كه ناجا و قوه قضاييه به اين موضوع رسيدگي كنند اما هنوز گزارش آن به من نرسيده است.

 

وزير ارشاد در واكنش به لغو كنسرت‌ها:
قوه‌قضاييه خودش قانون دارد  و متفاوت با بحث نيروي انتظامي است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: لغو پروانه يالثارات را به خودشان ابلاغ كرده‌اند و اينگونه هم بايد مي‌بود، نشريه حق انتشار نداشته است، ولي بعد در دادگاه شكايت كردند و موقتا اجازه انتشار گرفتند. به گزارش فارس، علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پيرامون كنسرت‌هاي موسيقي و برخورد قوه قضاييه اظهار داشت: قوه قضاييه خودش قانون دارد و بر اساس قوانين موجود اختياراتي دارد و اكنون از اختيارات‌شان استفاده مي‌كند كه متفاوت با بحث نيروي انتظامي است. وي افزود: مشكل خاصي نيست و سعي ما اين است با مقامات عالي قوه قضاييه در اين زمينه‌ها تفاهم كنيم تا اين نوع تنش‌ها كمتر شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون