• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3595 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۹ مرداد

پيشخوان

رونمايي از يادداشت
رهبر انقلاب بر كتاب داستاني «تن‌تن و سندباد»

در مراسم دومين پاسداشت هنر و ادبيات انقلاب اسلامي كه صبح ديروز در موسسه پژوهشي فرهنگي انقلاب اسلامي برگزار شد، از يادداشت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بر كتاب داستاني «تن‌تن و سندباد» نوشته آقاي محمد ميركياني رونمايي شد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در يادداشتي كوتاه بر كتاب داستاني «تن‌تن و سندباد» كه در آبان ماه ۱۳۷۳ به نگارش درآمده مرقوم داشته‌اند:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم
ـ‌ من هم همين قصه را هميشه تعريف مي‌كردم! حيف كه خيلي‌ها آن را باور نداشتند. حالا خوب شد، شاهد از غيب رسيد! راوي اين حكايت كه خود همه‌چيز را به چشم خود ديده، حكايت تن‌تن و سندباد را چاپ كرده است. حالا ديگر كار من آسان شد! همين بس است كه نسخه اين كتاب را به همه بچه‌ها بدهم.


رييس ستاد كل نيروهاي مسلح:
مسيري را طي كنيم كه دولت احساس همكاري داشته باشد

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح كشور گفت: سازمان پدافند غير عامل بايد با تحقيقات علمي و آينده‌پژوهي تا حدي تهديدات آينده عليه كشورمان را پيش‌بيني كند. به گزارش فارس، سردار سرلشكر محمد باقري لزوم همراهي و مشاركت با دولت را مورد تاكيد قرار داده و گفت: نكته اساسي كه مي‌خواهم تاكيد كنم اين است كه بايد مسيري را طي كنيم كه دولت از رأس آن (رياست محترم جمهور) تا وزرا، استانداران و مديران و آحاد كاركنان دولت و همين‌طور بخش خصوصي كه برخي كارهاي حساس را انجام مي‌دهند، نه تنها احساس رقابت و مزاحمت نكنند بلكه احساس كمك و همكاري داشته باشند، حتي احساس كمك به سوددهي را در كارهاي اقتصادي و مديريتي داشته باشند. هرچه بتوانيم به اين ترتيب برنامه‌ريزي كنيم كارمان موفق‌تر پيش خواهد رفت.


كنايه آيت‌الله مصباح‌يزدي
برخي در راه انقلاب شكنجه شدند اما بعدها خيانت‌هاي فراواني از آنها سر زد

رييس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: برخي شكنجه‌هاي فراواني در راه انقلاب كشيدند كه اثرش همچنان بر بدن آنها پيداست ولي بعدها خيانت‌هايي به اين انقلاب كردند كه سطح، اندازه و اثراتش مشخص نيست. به گزارش ايسنا، آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي اظهار كرد: همواره يكي از مباحثي كه مورد توجه انديشمندان علوم انساني جهان بوده بررسي دلايل و عوامل اختلافات در جوامع انساني است. اين عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: با دقت در روند انقلاب نيز شاهديم برخي چه شكنجه‌ها و سختي‌هايي در راه انقلاب كشيدند كه اثر برخي از اين شكنجه‌ها همچنان بر بدن آنها پيداست ولي بعدها خيانت‌هايي به اين انقلاب كردند كه سطح و اندازه و اثرات اين خيانت‌ها مشخص نيست.


آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني:
نتيجه اعتدال، پيروزي است

 رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر چه كوه صخره‌اي تحريم شكست، اما هنوز هم عده‌اي تندرو و افراطي در غرب و به ويژه در امريكا با دامن زدن به بهانه‌هاي واهي، مي‌خواهند سنگ پاره‌هاي تحريم را كنار هم بگذارند و باز دوباره كوه بسازند. به گزارش فارس، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، با تشريح اهميت و جايگاه «اعتدال» و تاكيد بر پرهيز از افراط و تفريط در اديان مختلف، گفت: در همه اديان گروهي هستند كه برخلاف آموزه‌هاي ديني خويش، طريق افراط و تفريط مي‌پيمايند كه صهيونيست‌هاي غاصب، نمونه روشن اين گروه در ميان يهوديان هستند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان نمونه‌هايي از توصيه‌هاي قرآن كريم به اعتدال و ميانه‌روي، گفت: مردم ايران در همه دوره‌هاي تاريخي، پرچمدار اعتدال بوده‌اند و تازه‌ترين سند آن نتايج دو انتخابات سال‌هاي اخير است كه از ميان نامزدهاي جريانات متعدد، به اعتداليون و اصلاح‌طلبان و اصولگرايان ميانه‌رو راي داده‌اند. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، با بيان اين مطلب كه «نتيجه اعتدال، پيروزي است»، گفت: شرط آن صبر در مصايب و پرهيز جدي از بداخلاقي‌هاي سياسي و همچنين پرهيز از يأس و نااميدي در مقابل فشارهاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي و حتي اجتماعي است. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، توسعه دانش‌محور را برنامه نظام اسلامي در سند چشم‌‌انداز 20 ساله دانست و گفت: در اين فضا دانشجويان اعتدالي امروز، مديران موفق فردا خواهند بود و شايد مخالفت‌ها با فعاليت‌هاي دانشجويان و ايجاد محدوديت‌ها، مانع‌تراشي در مسير آمادگي علمي و تجربي آنان براي اداره جامعه در آينده باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون