• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3595 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۹ مرداد

گزارش «اعتماد» از نتايج ورزشكاران كشورمان در المپيك

شكست واليبال و حذف زودهنگام روزبهاني

تيم ‌ملي واليبال ايران در نخستين بازي خود در تاريخ المپيك در سالن واليبال شهر ريو به مصاف تيم ‌ملي آرژانتين رفت و در سه ست پياپي برابر اين تيم شكست خورد. در اين بازي كه با قضاوت پاسكوالي از ايتاليا و ليو از چين برگزار شد ملي‌پوشان ايران با لباس‌هاي قرمز در برابر آرژانتيني‌ها بازي كردند. سيدمناف هاشمي معاون مالي، نصرالله سجادي معاون ورزش حرفه‌اي و قهرماني، محمديان شجاعي خزانه‌دار كميته ملي المپيك، محمدرضا داورزني رييس فدراسيون واليبال، غلامرضا اميني رييس فدراسيون قايقراني و كاوه مهرابي عضو ايراني IOC در استاديوم ماراكانا حضور داشتند و از نزديك اين بازي را تماشا كردند.
واليباليست‌ها به دنبال جبران
بازيكنان تيم ملي واليبال ايران معتقدند، باخت مقابل آرژانتين را جبران مي‌كنند و با يك شكست نااميد نخواهند شد. مهدي مهدوي، پاسور تيم ملي ايران پس از شكست تيم ملي ايران برابر آرژانتين در المپيك ريو بيان كرد: آرژانتين عملكرد بهتري نسبت به ما داشت و به خصوص در زدن سرويس و توپ‌گيري خيلي خوب كار كرد. متاسفانه نتوانستيم گام اول را در المپيك محكم‌ برداريم اما مطمئن باشيد كه اين نتيجه را جبران مي‌كنيم. هنوز المپيك براي ما تمام نشده و چهار مسابقه ديگر در مرحله گروهي داريم. مي‌توانيم اين شكست را جبران كنيم و راهي دور بعد شويم. هيچ كس پيش‌بيني نمي‌كرد كه فرانسه مقابل ايتاليا با نتيجه سه بر صفر شكست بخورد. شكست امريكا مقابل كانادا هم غيرقابل باور بود. همين نتايج نشان مي‌دهد كه هيچ چيز در ورزش و به خصوص المپيك قابل پيش بيني نيست و هر تيمي ممكن است شكست بخورد. اين اتفاق براي ما هم رخ داد اما مي‌توانيم در ديدارهاي بعدي جبران كنيم.
روز ما نبود
محمد موسوي، مدافع تيم ملي نيز بيان كرد: بازي خوبي ارايه نكرديم و در زدن اسپك و دريافت ضعيف بوديم. انتظار بيشتري از تيم خودمان داشتم اما انگار واقعا روز ما نبود. انشاءالله در مسابقه بعدي بهتر كار مي‌كنيم. شرايط المپيك با تمام تورنمنت‌هاي ديگري كه در آن شركت كرده‌ايم متفاوت است و بايد تا فرصت از دست نرفته به اين شرايط عادت كنيم.
با يك شكست نااميد نمي‌شويم
عادل غلامي پس از شكست سه بر صفر تيم ملي واليبال ايران مقابل آرژانتين تصريح كرد: براي رسيدن به المپيك زحمات زيادي كشيديم و سخت تمرين كرديم. هدف بزرگي هم در اين مسابقات داريم و با يك شكست پا پس نمي‌كشيم. نخستين تجربه خود در اين ميدان بزرگ را پشت سر مي‌گذاريم و نمي‌خواهيم به راحتي، سختي‌هايي كه تحمل كرديم را فراموش كنيم.
ولاسكو: نمي‌توان هيچ چيز را پيش‌بيني كرد
خوليو ولاسكو، سرمربي آرژانتين در نشست خبري بعد از بازي تيمش برابر ايران گفت: ليگ جهاني واليبال اين فرصت را به ما داد كه از بازي كردن مقابل بهترين تيم‌هاي جهان، نكات جديدي را ياد بگيريم و زماني كه مسابقه‌ها به پايان رسيد خيلي سخت تمرين كرديم. بازگشت «فاكوندو كونته» و «گونزالز» هم باعث شد شرايط تيم ما بهتر شود. هر مسابقه‌اي شرايط متفاوتي دارد و مشخص نيست اگر يك بار ديگر ايران و آرژانتين بازي كنند چه تيمي برنده مي‌شود. هيچ كس نمي‌داند كه چه تيم‌هايي مي‌توانند به نيمه نهايي صعود كنند. واليبال در جهان پيشرفت زيادي كرده و تعداد تيم‌هاي قدرتمند زياد شده است. هيچ كس پيش‌بيني نمي‌كرد در روز اول مسابقه‌ها كانادا با نتيجه سه بر صفر امريكا را شكست دهد.
داورزني: به صعود تيم اميدوارم
محمدرضا داورزني، رييس فدراسيون بعد از شكست تيم ملي واليبال ايران برابر آرژانتين گفت: اين باخت را به فال نيك مي‌گيرم. اين شكست مي‌تواند باعث شود در ديدارهاي بعدي مرحله گروهي كه بازي‌هاي مشكل‌تري هم هستند پيروز شويم. من به صعود تيم از اين مرحله اميدوارم. اگر در آينده و در هر مرحله‌اي دوباره به آرژانتين روبه روشويم مي‌توانيم برنده باشيم. شرايط بازي‌هاي المپيك بسيار حساس است به شكلي كه شاهد بوديم امريكا و فرانسه برابر حريفان خود باختند. اين شرايط براي تيم ما هم وجود داشت و البته آرژانتين هم با انگيزه كار كرد. داورزني با بيان اينكه لوزانو توقع دارد فدراسيون، كميته ملي المپيك و وزارت ورزش توجه بيشتري به تيم ملي واليبال كه تنها رشته تيمي ايران است داشته باشند، گفت: يك نگراني لوزانو بابت آناليزور بود، او نگران بود كه مبادا آناليزور نتواند كنار تيم باشد كه خوشبختانه اين موضوع حل شد. مشكل ديگر تيم لباس‌ها بود كه آن هم حل شد، قرار بود تيم ملي از البسه كميته استفاده كند كه بيشتر از دو تي‌شرت نداشت، از طرفي به صورت كلي در حوزه تخصصي تيم‌ها لباس خود را مي‌پوشند. به هرشكلي كه بود اين مشكل نيز مرتفع و قرار شد ما از لباس‌هاي تخصصي خود استفاده كنيم. داورزني همچنين در مورد اظهارنظر بازيكنان مبني بر سايز نبودن البسه و اينكه كميته قبلا آنها را سايز كرده بود نيز گفت: نمي‌توانم بگويم حق با چه كسي است يا اينكه چه كسي مقصر است، ورود به اين بحث‌ها مشكلي حل نمي‌كند، به اين موضوع در زمان خودش مي‌پردازيم. داورزني در مورد غيبت سه ملي پوش واليبال در مراسم افتتاحيه نيز گفت: اگر قرار بر حضور يك تيم در مراسم است بايد همه اعضاي آن حضور داشته باشند اما از طرفي اجباري در اين موضوع نيست. چه بسا يك سري از ورزشكاران مان هم به دليل رقابت‌هايي كه در روز بعد از افتتاحيه داشتند در رژه غايب بودند. اين بحث به پايان رسيده و نبايد بيش از اين به آن پرداخته شود. نه كادر فني و نه بازيكنان نبايد ديگر به موضوع رژه و لباس فكر كنند. واليبال بعد از ٥٢ سال المپيكي شد، ورود تيم ملي به حاشيه جز لطمه نتيجه ديگري ندارد. بايد توجه داشت كه حضور تيم ملي واليبال در المپيك براي چه هدفي است، انتظار اين است بازيكنان با تمركز و آرامش نمايش خوبي داشته باشند و همه ما بايد كمك كنيم تا تيم تمركز خود را داشته باشد و فقط به ديدارهايش فكر كند. بازيكنان نيز نبايد فراموش كنند با چه هدفي اينجا آمده‌اند، انتظارم اين است كه شرايط را درك كنند.
حذف زودهنگام روزبهاني
احسان روزبهاني، نماينده وزن 81- كيلوگرم بوكس ايران در نخستين مبارزه خود در رقابت‌هاي المپيك 2016 ريو مقابل پيتر مولنبرگ دارنده مدال نقره اروپا و نفر پنجم رده‌بندي جهاني از هلند به روي رينگ رفت و در پايان در سه راند متوالي با نتيجه 29 بر 28 شكست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد. اين نتيجه در حالي به دست آمد كه روزبهاني به نحوه قضاوت داوران و بالا رفتن دست مولنبرگ به عنوان فرد پيروز اعتراض داشت. مولنبرگ 28 ساله مدال نقره اروپا و مدال طلاي ارتش‌هاي جهان را در كارنامه خود دارد. احسان روزبهاني تنها نماينده بوكس ايران در رقابت‌هاي المپيك ريو بود كه با اين باخت خداحافظي زودهنگامي از المپيك داشت. روزبهاني پنجاه و پنجمين نماينده بوكس ايران در ادوار مختلف المپيك بود و با حذف او از اين رقابت‌ها، بوكس ايران همچنان در حسرت مدال المپيك باقي ماند. احسان كه پس از اين شكست بسيار ناراحت بود و از شدت ناراحتي اشك مي‌ريخت، گفت: «علت باختم را نمي‌فهمم. همه ديدن كه من سرتر از حريفم بودم، ولي داوران بازهم در حقم ناداوري كردند. من تمامي حريفان سرتر از اين هلندي را شكست دادم و من را داوران بازاندند. تنهاي تنها بودم و هيچ پشتوانه‌اي نداشتم چون كسي را نداريم ما را به يك بوكسور ضعيف مي‌بازانند. در اين بازي اصلا مشتي نخوردم و حريف هم خطا كرد ولي بازهم دست حريفم را بالا بردند. من تمام تلاشم را كردم و خودم هم نمي‌دانم چرا بوكسور هلندي را برنده كردند. اصلا نمي‌فهمم. چرا اينطوري شد، من خوب مبارزه كردم. داور حداقل بايد راند سوم را به من مي‌داد. در المپيك و اين مبارزه همه استرسم مردم بودند. شرمنده مردم هستم كه نتوانستم خوب مبارزه كنم.»
نصرالله سجادي و مناف هاشمي، معاونان وزارت ورزش به همراه محمدعلي شجاعي رييس فدراسيون تيراندازي با كمان كه در سالن محل برگزاري مسابقه حضور داشتند، پس از حذف روزبهاني را در آغوش گرفته به او دلداري دادند و براي بوكسور كشورمان در مسابقات آينده آرزوي موفقيت كردند.
احدي: ما اينجا تنها هستيم
اكبر احدي سرمربي تيم ملي بوكس پس از باخت روزبهاني با بيان اينكه شرمنده مردم هستيم،گفت: اينجا المپيك است و صدم امتياز اهميت دارد. احسان امروز بازي‌اش را انجام داد اما چشم داور متاسفانه حريفش را گرفت. او چيزي كه ما مي‌خواستيم را انجام داد. روزبهاني بازي خوبي انجام داده اما به هر حال داوري اينطوري است. او بسته بازي كرد و شايد در اين سه راند سه يا چهار مشت خورد اما نظر نهايي، نظر داور است. همه حريفان نزديك به هم هستند. در المپيك اين ضربه‌هاست كه نتيجه مي‌سازد. ما تابع داور هستيم. حريف احسان قهرمان جهان بود اما همه تلاش خود را كرد تا موفق شود كه در نهايت تاثيري در مسابقه داشت. ما اينجا دو نفري تنهاييم. كسي را نداريم. شرمنده مردم هستيم. احسان هر چه داشت گذاشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون