• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3595 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۹ مرداد

كفاشيان رييس كميته فوتسال مي‌شود؟

گاف بزرگ افتخاري در مراسم معارفه!

استقلال اين روز‌ها از لحاظ مديريتي هم وضعيت آشفته‌اي دارد. انتخاب رضا حسني‌خو، مدير كل حراست وزارت ورزش و جوانان به عنوان مديرعامل باشگاه توسط وزير ورزش و اعضاي هيات مديره، تبديل شدن سمت مديرعاملي به سرپرست موقت درحالي كه برخي اعضاي هيات مديره از آن بي‌اطلاع بودند و با جديت اعلام كردند كه خودشان صورتجلسه انتخاب حسني‌خو را به عنوان مديرعامل امضا كرده‌اند و در نهايت استعفاي او كه ركورد مديرعاملي را به مدت سه روز در دنياي فوتبال به نام خود زد. در همين راستا روز ‌يكشنبه رضا افتخاري به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شد. اتفاقي كه پس از كناره‌گيري رضا حسني‌خو اين شايبه را به وجود آورد كه ملاك انتخاب فردي كه در كميته فوتسال گرفتاري‌هاي زيادي مانند ليگ فوتسال، حضور تيم ملي در جام جهاني و... دارد بر چه اساسي بوده و اعضاي هيات مديره در اين بين چه نقشي داشته‌اند كه گفته مي‌شود برخي از آنها حتي در لحظه اعلام خبر از اين موضوع بي‌خبر بودند. افتخاري در حالي روز يكشنبه به اين عنوان انتخاب شد كه به نظر مي‌رسيد خودش از اين مساله خبر ندارد و حتي در گفت‌وگويي با يكي از خبرگزاري‌هاي رسمي اعلام كرد تمركزش روي فوتسال است و هنوز درباره اين موضوع تصميمي نگرفته است. افتخاري اما پس از جلسه معارفه خود در گفت‌وگو با خبرنگاران به يكباره تغيير موضع داد و اعلام كرد «اگر من در استقلال موفق نشوم هيچ‌كس نمي‌تواند اين كار را انجام دهد.» روز گذشته سرانجام پس از حرف و حديث‌هاي بسيار افتخاري به صورت رسمي كار خود را در باشگاه استقلال با مراسم معارفه‌اي كه توسط شهاب جهانيان رييس هيات‌مديره برگزار شد، آغاز كرد. شهاب جهانيان و حميدرضا گرشاسبي، مشاور و معاون وزير ورزش و جوانان البته در دو روز گذشته نقش بسيار زيادي در راضي‌كردن افتخاري براي قبول سمت مديرعاملي باشگاه استقلال داشتند. نكته قابل تامل درباره افتخاري اما صحبت‌هايي است كه او در جمع خبرنگاران درباره انتخابش به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انجام داد. او در ابتداي صحبت‌هايش تاكيد كرد استقلال آينده خوبي خواهد داشت و بستر مناسبي را براي بازيكنان و كادر فني و پيشكسوتان فراهم خواهد كرد. سيدرضا افتخاري با اعتماد به نفسي بالا، انتخاب خودش به عنوان سرپرست باشگاه استقلال را به خبرنگاران تبريك گفت و تاكيد كرد: «من بايد به شما تبريك بگويم كه يك نفر از جنس فوتبال آمده است و از اين بابت بايد خوشحال باشيد و به ما فرصت بدهيد. پس از كسب 25 سال تجربه به‌ دنبال شرايطي هستيم كه استقلال بتواند چهارمين قهرماني آسيا را كسب كند. امروز با جمعي از پيشكسوتان ديدار و به آنها اعلام كردم كه شما سرمايه باشگاه هستيد. آنها خوشحال شدند كه يك نفر پيدا شد و حرف دل‌شان را زد. در شرايط كنوني ما بايد تلاش كنيم آرامش بر باشگاه و تيم حاكم شود.»افتخاري در ادامه صحبت‌هايش گفت: «از رسانه‌ها و خبرنگاران مي‌خواهم فرصت بدهند. مطمئن باشند اگر من موفق نشوم، فرد ديگري موفق نمي‌شود. فقط هواداران نبايد حمايت كنند، اصحاب رسانه نيز بايد حمايت كنند. فرصت زياد است و اجازه دهيد كارها را پيش ببريم.»
نكته قابل تامل درباره رضا افتخاري اين است كه او از همان بدو ورودش به باشگاه استقلال يك گاف بزرگ در صحبت‌هايش داشت كه با انتقاد رسانه‌ها و بعضا طرفداران تيم در فضاي مجازي مواجه شد. افتخاري در شرايطي اعلام كرده كه اگر موفق نشود هيچ مدير ديگري هم نمي‌تواند در استقلال موفق شود كه هنوز نمي‌داند باشگاه بزرگ استقلال كه مديريت آن را بر عهده گرفته، ‌دو قهرماني در آسيا دارد. اما او با اعتماد به نفس بالا ضمن كنايه به خبرنگاران با تبريك گفتن انتخاب خودش روي اين مساله تاكيد دارد كه به دنبال چهارمين قهرماني استقلال در آسيا است!
در شرايط كنوني با انتخاب افتخاري به عنوان مدير جديد باشگاه استقلال خيلي‌ها دوست دارند بدانند تكليف كميته فوتسال فدراسيون فوتبال كه تا به امروز مديريت آن بر عهده رضا افتخاري بوده‌ است چه خواهد شد. طبيعتا افتخاري در شرايط كنوني كه ليگ برتر فوتسال شروع شده و تيم ملي هم در آستانه اعزام به جام جهاني كلمبيا قرار دارد وقت نخواهد داشت كه هم در باشگاه استقلال فعاليت داشته باشد و هم در كميته فوتسال. به همين ترتيب شنيده مي‌شود كه علي كفاشيان محتمل‌ترين گزينه براي رياست بر كميته فوتسال فدراسيون است. چراكه او رياست كميته فوتسال AFC را هم بر عهده دارد و به نظر مي‌رسد كه جانشين افتخاري در اين سمت شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون