• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3600 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ مرداد

واكنش سیدحسن خمینی به فايل صوتي جنجالي

بازگو کردن سخنانی که دروغ بودن‌شان معلوم شده، چه فایده ای دارد؟

گروه سياسي| اين نخستين واكنش سيد حسن خميني به فايل صوتي منتشر شده از اظهارات مرحوم آيت‌الله منتظري در ارتباط با اعدام‌هاي سال 67 است. سيد حسن خميني ديروز با بيان اينكه محبت مردم به امام ريشه در باورمندي ديني، اعتقاد قلبي و پيوند عاطفي مردم دارد، گفت: جاي سوال دارد كساني كه اين نقطه را هدف قرار مي‌دهند به چه اميدي و با چه هدف، ملاك و تحليلي يكي از عميق‌ترين محورهاي وحدت ملي را هدف قرار مي‌دهند؟ البته يقين دارم كه از اين كار بهره‌اي نمي‌برند؛ اما بازگو كردن سخناني كه دروغ بودن‌شان معلوم شده و بي‌اساس است، چه فايده‌اي دارد؟
 به گزارش جماران، سيد حسن خميني در ديدار رييس سازمان حفاظت محيط زيست و جمعي از محيط‌بانان كشور، امام بزرگوار را نمونه يكي از اين شخصيت‌ها در روزگار ما دانست و گفت: روزي كه امام، انقلاب را آغاز كرد در قم تنها بود و جز معدودي از شاگردان‌شان همراه ديگري نداشتند اما چون نيت الهي در ميان بود و تلاش براي خدا صورت مي‌گرفت نتيجه كار يك انقلاب عظيم بود كه زلزله‌اي عجيب نه تنها در منطقه بلكه در كل جهان به وجود آورد و محبت بي‌نظيري را نيز در ميان مردم ايجاد كرد و باعث شد امام روي چشمان مردم به ايران بيايند و روي چشم آنان نيز بدرقه شوند.
وي در خصوص نقش آفريني جوانان در دفاع مقدس و صحنه‌هاي گوناگون تاكيد كرد: همه اين فداكاري‌ها به خاطر محبتي است كه خداوند در دل مردم نسبت به امام و انقلاب ايجاد كرده بودند.
يادگار امام يكي از كانون‌هاي محوري در كشور به بركت انقلاب اسلامي را محبت امام خميني در دل مردم ذكر و تصريح كرد: اينكه قاطبه نيرو‌هاي فعال در كشور نسبت به امام محبت و عشق دارند يك سرمايه ملي است و اگر اينگونه عوامل را تقويت كنيم قدرت ملي نيز بالا مي‌رود و اگر كسي به اين نقاط هجمه آورد و آسيب بزند وحدت ملي را مي‌شكند.
سيدحسن خميني تصريح كرد: جاي سوال دارد برخي كساني كه اين نقطه را هدف قرار مي‌دهند به چه اميدي و با چه هدف، ملاك و تحليلي يكي از عميق‌ترين محورهاي وحدت ملي را هدف قرار مي‌دهند؟ البته يقين دارم كه از اين كار بهره‌اي نمي‌برند؛ اما بازگو كردن سخناني كه دروغ بودن‌شان معلوم شده و بي‌اساس است، چه فايده‌اي دارد؟ البته اين نخستين بار نبوده و آخرين بار هم نخواهد بود و مانند همان كساني كه نسبت به علي(ع) بغض داشتند، كساني نسبت به امام و انقلاب بغض دارند و تا آخر نيز خواهند داشت اما خداوند آن محبت را در دل‌ها قرار داده است.
وي با اشاره مجدد به روايت بيان شده ابتداي سخنان خويش يادآور شد: ما يك ملت با پيشينه بسيار عميق هستيم كه از پيچ‌هاي سخت عبور كرده‌ايم و در عمر كوتاه خود حوادث زيادي را از سر گذرانده‌ايم اما امروز خداوند بر اثر محبت‌هايي كه در دل‌هايمان قرار داده نعمت‌هايي را عطا كرده است كه هيچ كدام از كشورهاي اطراف ما آنها را ندارند.
يادگار امام با اشاره به اين روايت كه «دو نعمت سلامت و امنيت براي انسان مجهول هستند»، افزود: در منطقه‌اي كه از همه جاي آن آتش مي‌بارد به خاطر وجود همين محورهاي اصلي وحدت ملي امنيت داريم كه بايد مراقب باشيم اين كانون‌ها كه اهل بيت(ع) و امام راحل از جمله آنها هستند آسيب نبينند.
وي با اشاره به دوري ذاتي مردم ايران از خشونت، تاكيد كرد: اگر اين فرهنگ خوب و محورهاي وحدت بشكند چه فايده‌اي براي كشور ما خواهد داشت؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون