• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3605 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۱ مرداد

وزير دولت نهم:

احمدي‌نژاد خودش هم مي‌داند كه حضورش در انتخابات بيهوده خواهد بود

كنار گود انتخابات ايستاده تا از هر فرصتي براي بازگشت به راس مديريت اجرايي كشور استفاده كند، اما غافل از اينكه حلقه ياران گذشته او تنگ و تنگ‌تر شده است. پرويز كاظمي نخستين خروجي دولت گذشته كه زودتر از همه اعلام استقلال از سياست‌هاي قبلي مي‌كند، اين‌بار هم از احمدي‌نژاد مي‌گويد، از مردي كه در سر سوداي بازگشت دارد و البته علاقه‌مند است رفتارهايي خارج از عادت داشته باشد. پرويز كاظمي وقتي در برابر سوالي با محوريت بازگشت احمدي‌نژاد قرار مي‌گيرد، حرف‌هاي جالبي را به ميان مي‌آورد. او سفرهاي استاني را بهانه‌اي براي در ميان اخبار بودن رييس دولت گذشته مي‌داند و مي‌گويد: «همه مردم ايران محمود احمدي‌نژاد را مي‌شناسند و مي‌دانند كه او چقدر دوست دارد تا همچنان در اخبار باشد و به قول معروف ديده شود. به همين دليل، ايشان حضور در انتخابات را نه تكذيب مي‌كند و نه تاييد.» وزير رفاه دولت گذشته مشكلات شكل گرفته در دولت گذشته را عاملي براي عدم استقبال مردم از احمدي‌نژاد مي‌داند و تاكيد مي‌كند: «هشت سال رياست احمدي‌نژاد بر دولت، آسيب‌هايي زيادي را در حوزه‌هاي مختلف به بار آورد و مشخص است كه راي مردم به اسم او نوشته نخواهد شد. خيلي از مطالب براي جامعه روشن شده و به همين دليل محال است به او اقبالي داشته باشند.» كاظمي در گفت‌وگو با تابناك، درباره شايبه انتخاباتي داشتن رفتارهاي رييس دولت گذشته مي‌گويد: «همه مي‌دانند كه ايشان علاقه‌مند است تا ديده شود و مطرح باشد. احمدي‌نژاد روحيه‌اش به گونه‌اي است كه ساكت بودن و در حاشيه قرار گرفتن را برنمي‌تابد و طبيعتا كارهايي كه در اين چند مدت انجام داده را مي‌توان بنا به شناختي كه از او وجود دارد، طبيعي دانست.»
قصدش از نامه به اوباما چه بود؟
كاظمي در ادامه به رفتارهاي خارج از عادت رييس دولت گذشته اشاره كرد و گفت: «در شرايطي كه در دوره‌هاي نهم و دهم دولت هميشه درگير مشكلات ريز و درشتي بود كه اتفاقا هزينه‌هاي زيادي را هم به منافع ملي تحميل كرد، ايشان هميشه علاقه داشت رفتارهايي خارج از عادت داشته باشد؛ براي نمونه، بايد از احمدي‌نژاد پرسيد كه قصدش از نامه نوشتن به اوباما چه چيزي بود؟ مگر مي‌شود هر شهروندي يكباره تصميم بگيرد كه به رييس‌جمهوري امريكا نامه بنويسيد و اگر واقعا به عنوان يك شهروند يا خادم اين كار را كرده بود، چرا در بالاي سربرگ عنوان رييس‌جمهوري دوره‌هاي نهم و دهم را آورده بود». وي تاكيد كرد: «احمدي‌نژاد همين نوع كارها را انجام مي‌دهد تا خبرش در رسانه‌هاي داخلي و خارجي انعكاس پيدا كند. يا همين سفرهايي كه به اين شهر و آن شهر مي‌رود تا هم در صحنه باشد و هم اينكه به ارزيابي صحيح در خصوص جايگاهش در جامعه برسد.»
هوش احمدي‌نژاد براي منافع فردي است
وزير رفاه دولت نهم اظهارات گذشته خود درباره باهوش بودن احمدي‌نژاد را باز هم تكرار كرد و البته براي آن دليل ديگري را ‌شمرد. او گفت: «احمدي‌نژاد واقعا باهوش است؛ اما متاسفانه هوشش را براي منافع فردي به كار مي‌گيرد، تا مصالح عمومي! اگر قرار بود هوش او در مسير صحيح مورد استفاده قرار بگيرد، بسياري از مشكلات گريبان كشور را در آن هشت سال نمي‌گرفت». وي در ادامه تاكيد كرد: «نظر من اين است كه خودش هم مي‌داند كه آمدنش به انتخابات موضوعيت ندارد و قطعا مي‌داند كه فضاي سياسي و اجتماعي از حضورش استقبال نخواهد كرد و مي‌داند كه جامعه پذيرايش نخواهد بود.» كاظمي در برابر اين سوال كه اطرافيان احمدي‌نژاد به او القا مي‌كنند كه مي‌تواند براي سومين بار در پاستور ساكن شود، گفت: «اين را در نظر بگيريد كه اطراف احمدي‌نژاد خلوت شده و همين‌هايي كه مانده‌اند، براي قدرت داشتن خودشان چنين كاري را انجام مي‌دهند تا هر كدام دوباره در منصب‌هاي بالا مشغول به كار شوند. احمدي‌نژاد مي‌داند كه نيامدنش بهتر از آمدنش است و تصميم‌گير نهايي هم خودش است و تكرار مي‌كنم باهوش‌تر از آن است كه در باغ سبز پوشالي را كه نشانش مي‌دهند جدي بگيرد.همچنين برخي اين طور مي‌گويند كه از رد صلاحيت احتمالي استقبال مي‌كند كه بعيد است چنين ريسكي را به جان بخرد. او ادعايش اين است كه خدمتگزارترين رييس دولت بوده و به همين دليل دوست ندارد رد صلاحيت شود؛ به ويژه اينكه در چند مدت اخير، اعضايي از شوراي نگهبان تاكيد كرده‌اند كه تاييد صلاحيت در گذشته ضامن تاييد شدن دوباره نيست.»
احمدي‌نژاد و مردم دو خط موازي‌اند
كاظمي درباره شركت احمدي‌نژاد در انتخابات سال 96 گفت: «بهتر است اين طور گفته شود كه احمدي‌نژاد نبايد در انتخابات باشد و خودش هم مي‌داند كه حضورش حضوري بيهوده خواهد بود كه اين نظريه چند دليل دارد: دليل اول كارنامه غيرقابل دفاع دو دولتش است كه انواع تهديدها و تحديدها را به كشور تحميل كرد تا مردم نه تنها مشكلات‌شان را كمتر نبينند، بلكه روز به روز فشار بيشتري را به چشم ببينند. دليل علمي‌اش هم اين است، رييس‌جمهوري كه هشت سال زمام امور را در دست داشته، همه داشته‌هايش را خرج كرده و طبيعتا چيزي براي ارايه ندارد. همه اينها نشانه‌هايي است كه راي به نامأنوسي حضور احمدي‌نژاد در انتخابات سال 96 مي‌دهد. وي در پايان تاكيد كرد: «احمدي‌نژاد و مردم دو خط موازي اند؛ اين براي خودش مسجل شده است. »

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون