• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3606 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱ شهريور

جلال‌پور رسما از اتاق ايران رفت

رييس اتاق ايران 14 شهريور انتخاب مي‌شود

جلال‌پور در حالي به اعضاي اتاق ايران توصيه كرد در آينده انسجام خود را حفظ و تلاش كنند تا از رييس منتخب آينده اتاق ايران، حمايت همه‌جانبه را انجام دهند، كه در همين جلسه اعضاي اتاق ايران در يك راي‌گيري، انتخابات رييس آينده را به 14 شهريور موكول كردند. روز گذشته، در جلسه هيات نمايندگان اتاق ايران، محسن جلال‌پور، رييس مستعفي اين اتاق، آخرين سخنراني خود را انجام داد تا رسما بحث انتخاب رييس آينده «پارلمان بخش خصوصي» در دستور جلسه آينده فعالان بخش خصوصي تبديل شود. انتخاباتي كه پيش از اين قرار بود در جلسه 28 شهريور سال جاري انتخاب شود و با مخالفت برخي از نمايندگان روبه‌رو شده بود، به روز 14 شهريور ماه موكول شد تا دوران بدون رييس مهم‌ترين تشكل بخش خصوصي و كارفرمايي ايران بيش از 35 روز نباشد. در اين جلسه دو تاريخ يعني 14 و 28 شهريور براي انتخاب رييس اتاق بازرگاني ايران در بين هيات نمايندگان به راي گذاشته شد. در پايان اين انتخابات اعضاي هيات نمايندگان با برگزاري انتخابات تعيين رييس اتاق بازرگاني در 14 شهريور موافقت كردند.
 جلال‌پور در آخرين سخنراني‌اش در جمع اعضاي هيات نمايندگان اتاق، همكارانش را به حمايت از رييس تازه اتاق بازرگاني دعوت كرد و خواستار آن شد كه به وي اعتماد كنند. وي به تشريح عملكرد 400 روزه خود در سمت رييس اتاق ايران پرداخت و پس از آن در بخش ديگر صحبت‌هايش به موانع و چالش‌هاي آينده فعالان بخش خصوصي پرداخت. جلال‌پور كه در آغاز صحبت‌هاي خود به تشكر از دست اندركاران اتاق ايران و اتاق‌هاي شهرستان پرداخت، اتحاد و همپوشاني را رمز موفقيت بخش خصوصي دانست و نمايندگان اتاق را عصاره بخش خصوصي ايران خطاب كرد، در پايان از همه اعضا خواست كه از رييس آينده حمايت كاملي انجام دهند تا انسجام اين بخش حفظ شود.
رييس سابق اتاق ايران كه روز 10 مرداد ماه و به دليل آنچه بيماري قلبي خود مي‌خواند از سمتش استعفا كرده بود، با اعلام اينكه اتاق نماينده بخش خصوصي است و از همين زاويه به سه قوا مشورت مي‌دهد، خاطرنشان كرد: «اتاق نه باشگاه سياسي است و نه بخشي از حاكميت و نه اپوزيسيون مقابل حاكميت است. به اين لحاظ گسترش پذيرش جايگاه قانوني اتاق و ايجاد رابطه احترام و اعتماد با قواي حاكميتي كه از سوي مردم انتخاب مي‌شوند و وظيفه اداره كشور را دارند، اصلي لازم و اجتناب ناپذير است. به همين دليل بنده در طول ١٤ سال رياست اتاق كرمان و ١٤ ماه رياست اتاق ايران همواره با پافشاري بر تعامل مثبت با قواي حاكميتي سعي كرده‌ام با جلب اعتماد اين اركان و با انتقال واقعيات موجود در عرصه اقتصاد، اتاق رابه عنوان مشاوري امين براي حاكميت بشناسانم. سپس در تعامل و ارتباط مستمر با ارايه راهكارهاي مستدل، منطقي و كارشناسي كه بر پايه منافع ملي پيشنهاد، تدوين وتنظيم مي‌شود پيگيرمنافع بخش خصوصي باشم. سعي كردم اتاق نه مقهور و سرسپرده حاكميت باشد و نه در گلاويزي با آن!» از گذشته يكي از مهم‌ترين انتقاداتي كه به اتاق بازرگاني مي‌شد، مناسبات اعضاي اين اتاق با نظام سياسي كشور است. روابطي كه به دليل حضور برخي چهره‌هاي سرشناس سياسي، مانند عسگر اولادي، شايبه‌هاي متعددي را در مورد اعضاي اين مجموعه و حكومت افزايش به وجود آورد.
جلال‌پور سه اصل را در فعاليت اتاق جهت جلب اعتماد برجسته كرد كه از جمله آن اولويت دادن به منافع ملي، پذيرش فراگير فعالان اقتصادي و ارايه نظرات كارشناسي را مي‌توان نام برد.
حقوق‌هاي نجومي در اتاق واقعيت ندارد
رييس سابق اتاق ايران با انتقاد از حاشيه‌هاي مطرح شده در بحث مربوط به حقوق‌هاي نجومي، توضيح داد: «بي‌انصافي‌هاي اخير در خصوص پرداخت‌هاي نجومي در اتاق هيچ پايه و مبناي واقعي ندارد. همان‌گونه كه بارها عرض كرده‌ام كليه پرداخت‌ها و حساب‌هاي اتاق شفاف و قابل ارايه به اعضاي محترم هيات نمايندگان است. از بزرگي اين دروغ همين بس كه اين تهمت را به رييس و اعضاي هيات رييسه و مشاوران اتاق نسبت داده‌اند كه بايد عرض كنم كار در اتاق ايران براي رييس و اعضاي هيات‌رييسه در همه ادوار افتخاري بوده و حتي يك ريال در طول دوره خدمتي دريافتي نمي‌كنند. در اين دوره جمعا يك حكم مشاور عالي و سه حكم مشاور رييس در اتاق ابلاغ شده كه اين عزيزان هم گرچه منع قانوني نبوده، حتي يك ريال دريافتي نداشته و به صورت افتخاري عمل كرده‌اند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون