• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3152 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۱ دي

خبر كوتاه

انتخابات  پارلماني  يكم فروردين

كميته عالي انتخابات مصر اعلام كرد كه انتخابات پارلماني اين كشور 21 مارس (يكم فروردين) آغاز مي‌شود. ايمن عباس، رييس كميته عالي انتخابات مصر اعلام كرد كه مرحله اول انتخابات پارلماني طي روزهاي21 و 22 مارس (يكم و دوم فروردين) در خارج و 22 و 23 مارس (دوم و سوم فروردين) در داخل مصر برگزار خواهد شد. وي افزود: انتخابات شامل دو مرحله است كه مرحله اول در 14 استان و مرحله دوم در 13 استان برگزار مي‌شود و مرحله دوم در 25 و 26 آوريل در خارج و 26 و 27 در داخل مصر برگزار مي‌شود. به گفته ايمن عباس دور دوم انتخابات در خارج از كشور در 31 مارس و يكم آوريل و يكم و دوم آوريل در داخل كشور برگزار مي‌شود.

پشيماني   حماس

ايسنا به نقل از روزنامه لبناني اخبار نوشت: منبعي در جنبش حماس فلسطين از پشيماني اين جنبش از رفتن به قطر خبر داد و اعلام كرد: با وجود وعده‌هاي مالي قطر، حماس نمي‌تواند آن‌طور كه مي‌خواهد از اين وعده‌ها استفاده كند. اين منبع درخصوص امكان ماندن حماس در دوحه و مدت آن گفت: رهبران حماس در خارج روي استفاده مثبت از آشتي ميان
قطر و مصر حساب بازمي‌كنند. اما ماندن موسي ابومرزوق، معاون خالد مشعل، رييس دفتر سياسي جنبش حماس در غزه عكس اين مساله را نشان مي‌دهد و به ويژه اعتراض ابومرزوق به بسته شدن گذرگاه رفح براي توجيه عدم بازگشتش به مصر كافي نيست. منابعي در غزه نيز اعلام كردند كه حمايت قطر از بازسازي نوار غزه بسيار كم شده است. آنچه در كنفرانس مصر اعلام شد بيان‌كننده تعهد دوحه به در جريان قرار دادن تشكيلات خودگردان است. منابع نزديك به رام‌الله نيز از تاثير آشتي فلسطين از روابط حماس و ايران خبر مي‌دهند.

تظاهرات خبرنگاران تونسي

در پي انتشار اخباري مبني بر اعدام خبرنگاران تونسي ربوده شده توسط داعش، صدها خبرنگار با تجمع در تونس ضمن اعلام همبستگي با اين خبرنگاران از مسوولان خواستند براي مشخص شدن سرنوشت آنها اقدامات فوري اتخاذ كنند. در همين حال، هشام سنوسي، عضو هيات‌ مستقل رسانه‌ها در تونس در مصاحبه با خبرگزاري آلمان عنوان داشت: اين تجمع پيامي به نهادهاي دولت است، چراكه آنچه در ليبي رخ مي‌دهد، خطري براي خبرنگاران است. هرچند كه تعامل با طرف ليبيايي دشوار است زيرا نظام مشخصي در اين كشور وجود ندارد. وي افزود: آنچه در ليبي رخ داد نمي‌تواند جدا از كشتار مجله شارلي ابدو در فرانسه و كشتار بيش از 100 خبرنگار توسط تندروها در الجزاير باشد.

اعتراض در برزيل

يورونيوز گزارش داد صدها تن روز جمعه در اعتراض به افزايش كرايه اتوبوس‌ها، متروها و ترن‌ها در خيابان‌هاي سائو پائلو، در برزيل دست به تظاهرات زدند. اين تظاهرات كه آرام گزارش شده با مداخله پليس به خشونت گراييد و ده‌ها تن بازداشت شدند. افزايش نزديك به ۱۵ درصدي بهاي حمل و نقل عمومي شهروندان برزيلي را خشمگين كرده است.

تهديد هكرها عليه القاعده

گروه هكر انانيمس در پيامي در يوتيوب در رابطه با حمله به دفتر نشريه شارلي ابدو به القاعده و داعش اعلام جنگ كرد. اين گروه تهديد كرد كه با رهگيري و از كار انداختن وب‌سايت‌هاي افراطيون، حملات تروريستي اخير در فرانسه را تلافي كند. به گزارش راشاتودي، يكي از اعضاي گروه هكر انانيمس با به صورت داشتن ماسك سمبليك خودشان در كليپ آنلايني بيانيه اين گروه را منتشر كرده و گفت: ما عليه شما تروريست‌ها اعلان جنگ كرده و اين پيام را به القاعده، داعش و ديگر تروريست‌ها اعلام مي‌كنيم. وي افزود: گروه هكر انانيمس تمامي حساب‌هاي كاربري تروريست‌ها را در رسانه‌هاي اجتماعي رهگيري و آنها را  هك خواهد كرد تا انتقام قربانيان مجله شارلي ابدو را بگيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون