• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3610 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور

عدد نوشت

رشد وام مسكن در دولت يازدهم

در ابتداي دولت يازدهم وام خريد مسكن نهايتا ۲۰ ميليون تومان بود كه طي سه سال اخير اين رقم در چند مرحله افزايش يافت و به سقف ۱۶۰ ميليون تومان براي زوجين تهراني رسيد. زماني كه دولت دهم از ساختمان پاستور خداحافظي كرد، وام مسكن با توجه به حباب قيمت مسكن به كمتر از ۱۰ درصد بهاي واحد مسكوني متوسط قيمت در تهران كاهش يافته بود. اين در حالي است كه بر اساس گزارش مركز آمار ايران، در خلال سال‌هاي ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ متوسط قيمت هر مترمربع زيربناي مسكوني در تهران ۴۵۹ درصد افزايش يافت و كارشناسان مي‌گويند در آن زمان ساخت و ساز دولتي از طريق مسكن مهر در افزايش رونق و جهش قيمت مسكن بي‌تاثير نبوده است.


صادرات پسته

اطلاعات گمرك ايران حاكي از آن است كه در چهارماهه نخست سال جاري 28 هزار تن به ارزش 832 ميليارد تومان پسته به كشورهاي امارات متحده عربي، هنگ‌كنگ، عراق، پاكستان، آلمان، ايتاليا و... صادر شده است. اين در حالي است كه صادرات پسته ايراني در مدت مشابه سال قبل 22 هزار تن معادل 641 ميليارد تومان بوده است. در چهار ماهه نخست سال جاري 28 هزار تن به ارزش 832 ميليارد و 227 ميليون تومان از انواع پسته اعم از مغز پسته، خلال پسته، پسته تازه، پسته خشك و... به كشورهاي مختلف صادر شده است.
 
پيش بيني ايجاد شغل دولت

محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: ايجاد پنج هزار شغل از سياست‌هاي دولت تدبير و اميد تا پايان سال جاري است. وي با اشاره به اينكه طي فعاليت دولت يازدهم اقدامات خوبي انجام شده است، ادامه داد: تلاش براي برداشته شدن تحريم‌ها، ايجاد ثبات و آرامش، وجود امنيت در كشور و همكاري بين سه قوا طي سه سال گذشته انجام شد و فضاي خدمت رساني بيشتر، به مردم ايجاد شده است. ۲۱ درصد، صادرات غير نفتي افزايش يافت است و در تمامي زمينه‌ها رشد داشته‌ايم.
 
تعداد فوت‌شدگان براثرحوادث كار95

سيد حسن هفده تن، معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: يك‌هزار و 850 نفر در كشور سال جاري در حوادث ناشي از كار جان خود را از دست دادند. در پنج ماه نخست سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل مرگ و مير ناشي از حوادث كار در كشور20 درصد كاهش داشته است. يكي از اقدامات مهم و تاثيرگذار در اين راستا افزايش بازرسي و نظارت ايمني كارگاه‌ها بوده است. وي ادامه داد: اين نهاد برنامه‌هاي مختلفي اعم از كاهش حوادث يا بيماري‌هاي شغلي، ساماندهي تشكل‌هاي كارگري و كار فرمايي، سيستم جديد رسيدگي به دعاوي و احياي هيات‌هاي سازش را در برنامه كاري خود قرار داده است.

سهم ايران در تجارت فرش دستباف  

حميد كارگر، رييس مركز ملي فرش ايران با اشاره به سهم ۲۷ درصدي ايران از تجارت فرش دستباف جهان گفت: در چهار ماهه نخست امسال صادرات فرش دستباف از نظر وزني و ارزشي در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزايش يافته است. از حدود يك ميليارد و 300 ميليون دلار تجارت فرش دستباف در جهان، سهم ايران 350 ميليون دلار (حدود 27 درصد) و بيشتر از بقيه كشورهاست. وي افزود: در چهار ماهه نخست امسال صادرات فرش دستباف از نظر وزني و ارزشي در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزايش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون