• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3152 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۱ دي

آسيا از نگاه استراليا

پاسخ چهار روزنامه‌نگار استراليايي درباره جام ملت‌ها
چندي پيش روزنامه Age استراليا چند سوال مشخص در مورد شانزدهمين دوره رقابت‌هاي آسيا را از چندين روزنامه‌نگار مطرح استراليايي پرسيد تا اين مسابقات را از نگاه آنها روايت كند. نظر اين روزنامه‌نگاران مي‌تواند ديد خوبي به ما دهد تا بدانيم استراليايي‌ها چطور به فوتبال قاره آسيا نگاه مي‌كنند. نوع نگاه روزنامه‌نگاران استراليايي به مسابقات را از دست ندهيد.
 
  چه كسي در اين بازي‌ها ستاره خواهد شد؟
SEBASTIAN HASSETT: عمر عبدالرحمان، مهاجم امارات وقتي پايش را به استراليا بگذارد مطمئنا كسي نيست ولي در پايان ماه ژانويه يك قهرمان قابل ستايش خواهد شد. همين الان هم بازي‌اش در حد و اندازه‌هاي جهان است. سرعت و جرات اشكان دژآگه در تيم ايران، قلب ميليون‌ها نفر را خواهد ربود. خلفان ابراهيم قطر از يك نوجوان متوسط تبديل به ستاره‌يي بزرگسال شده است. تا جام ملت‌هاي آسياي ۲۰۱۹، سون هونگ مين كره‌جنوبي بزرگ‌ترين بازيكن فوتبال آسيا خواهد شد. در تيم استراليا هم نيتن برنز آنقدر آماده و روي فرم است كه بدون شك بسيار تاثيرگذار خواهد بود.
MICHAEL LYNCH: انتظار مي‌رود عبدالرحمان اماراتي ستاره اين جام باشد.
DOMINIC BOSSI: طبيعتا همه توجه‌ها به تيم استراليا خواهد بود و در اين تيم بازيكناني هستند كه قابليت تبديل به ستاره شدن را دارند. در ميانه زمين‌تري آنتونيس ۲۱ ساله روزي بازيكن مطرحي در اروپا خواهد شد. در خط دفاع، ترنت سنزبري كه به خاطر مصدوميت نتوانست به جام‌جهاني برزيل برود نيز يكي ديگر از ستاره‌هاي آينده استراليا خواهد بود.
SCOTT McINTYRE: ستاره از ميان تيم‌هاي قطر يا امارات خواهد آمد. هر دوي اين كشورها به ويژه قطر، سرمايه‌گذاري‌هاي عظيمي در فوتبال كرده‌اند و رسيدن يكي از آنها به فينال مايه تعجب نخواهد بود. از لحاظ انفرادي هم آنها ستاره‌هاي جوان زيادي دارند كه در استراليا ديده خواهند شود. علي عدنان مدافع عراق، عبدالكريم حسن مدافع قطر و عمر عبدالرحمان ستاره بي‌نظير اماراتي بازيكنان با استعداد جام هستند.
  همه در قلب‌شان طرفدار تيم دومي هم هستند. كدام تيم و چرا؟
SEBASTIAN HASSETT: مشخص‌ترين پاسخ فلسطين است، البته گزينه‌هاي بسيار زياد ديگري هم وجود دارد. فوتباليست‌هاي كره شمالي هم در ورزشگاه‌ها تماشاگر و حاميان زيادي خواهند داشت. اگر به دنبال فوتبال اروپايي هستيد، ژاپن و كره‌جنوبي بازيكنان خوبي در حد ليگ‌هاي جهان دارند. عراق هم در چند دهه گذشته تيمي رقابت‌جو پرورش داده كه اين خود مثل معجزه مي‌ماند.
MICHAEL LYNCH: اين تيم بايد كره شمالي باشد چرا كه پس از ساختن فيلم كمدي «مصاحب» از كيم يونگ اون، رهبر كره شمالي توسط غرب همه توجه‌ها دوباره به اين كشور مرموز جلب شده و بايد ديد مردان كره شمالي چگونه بازي خواهند كرد. چند بازي آنها را دنبال كرده‌ام و به نظرم آنها تيمي منظم و آماده هستند كه تمامي بازيكنان در خدمت تيم عمل مي‌كنند.
DOMINIC BOSSI: فلسطين. كشوري جنگ زده كه نخستين تجربه‌اش را در بازي‌هاي جام ملت‌هاي آسيا از سر مي‌گذراند. آنها تيمي مناسب براي هواداران رمانتيك و احساساتي هستند. فلسطيني‌ها بازيكن بزرگي ندارند و به خاطر شرايط كشورشان هيچگاه نمي‌توانند ميزبان يك بازي بين‌المللي باشند. ليگ كشورشان هم به خاطر جنگ به سختي برگزار مي‌شود. آنها تيمي هستند كه با اتحاد ساخته شده‌اند و به اندازه كافي روحيه جنگندگي‌شان را در مرحله مقدماتي نشان داده‌اند، پس تصور كنيد حالا كه به اينجا رسيده‌اند تا كجا پيش مي‌روند.
SCOTT McINTYRE: انتظار مي‌رود فلسطين تبديل به تيم دوم همه شود، با وجود اينكه آنها در گروه چهارم كار سختي دارند و بعيد به نظر مي‌رسد كه به مرحله بعد صعود كنند.
 يك نكته‌يي از اين جام را بگوييد كه ما نبايد در اين جام از دست بدهيم.
SEBASTIAN HASSETT: ژئوپولتيك فوتبال آسيا اين تورنمنت را تبديل به بشكه‌يي از باروت خواهد كرد با اين‌حال با وجود آمدن تيم‌هاي زيادي از خاورميانه به استراليا، در مرحله گروهي هيچ دو رقيب كينه‌توزي به هم نخورده‌اند. البته بازي فلسطين و اردن در شانزدهم ژانويه در ملبورن ديدني خواهد بود. حدود سه ميليون و 200 هزار فلسطيني به اردن پناه برده‌اند و همين باعث خاص شدن اين بازي در جهان فوتبال است.
MICHAEL LYNCH: اگر فرصتي پيش آمد بازي فلسطين را نيز دنبال كنيد. اين نخستين بار است كه آنها توانسته‌اند به تورنمنت بزرگي راه يابند.
DOMINIC BOSSI: تمامي بازي‌ها را دنبال كنيد. اين نخستين و تنها فرصتي براي مردم استرالياست كه به عنوان بخشي از بزرگ‌ترين تورنمنت فوتبال آسيا در آن سهيم باشند. پيشنهادم به استراليايي‌ها اين است كه به ورزشگاه‌ها بروند و حتي ساده‌ترين بازي‌ها را هم از نزديك ببينند.
SCOTT McINTYRE: هواداران. برخي داربي‌هاي تند و آتشين در آسيا برگزار مي‌شود و هواداران ايران، عراق و ژاپن از ويژگي‌هاي برجسته اين جام خواهند بود. هواداران فوتبال در بيشتر كشورهاي آسيايي با بازي فوتبال زندگي مي‌كنند و آنها هستند كه هيجان، سر‌و‌صدا و موسيقي را به اين بازي‌ها مي‌آورند. بهتر است وقت بگذاريم و اندكي با همسايگان‌مان در آسيا آشنا شويم و از اين فرصت ناب نهايت استفاده را ببريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون