• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3152 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۱ دي

سه هزار و 870 پروژه ناتمام به هفت هزار ميليارد اعتبار نياز دارد

محمود گودرزي٭


وزير ورزش و جوانان روز گذشته با حضور در برنامه‌ «هر روز ورزش» درباره مسائل روز ورزش كشور صحبت‌هايي را مطرح كرد. مهم‌ترين مباحث مورد اشاره توسط محمود گودرزي به اين شرح بود:
  پرداختن به ورزش همگاني و ورزش تعليم و تربيتي از مهم‌ترين وظايف دولت‌هاست و بخش عمده بودجه هم بايد معطوف به اين بخش باشد. در ابتداي كارم در وزارت ورزش متوجه شدم كه كمترين جايگاه براي ورزش همگاني در نظر گرفته شده است و به همين دليل اعتبارات لازم را در اختيار ورزش همگاني قرار داريم و معاونت همگاني در فدراسيون‌ها شروع به كار كرد.
  در سه ماه اخير انتخابات 17 فدراسيون ورزشي برگزار شده است. در آينده نزديك انتخابات 3، 4 فدراسيون ديگر هم برگزار خواهد شد. در بحث انتخابات فدراسيون‌ها، ما با سه موضوع روبه‌رو هستيم، بحث حضور افراد بازنشسته، اعضاي شوراي شهر و نمايندگان مجلس.
  افراد بازنشسته بايد از دولت درخواست مجوز كنند و كميسيون اجتماعي دولت بعد از بررسي يا با حضور آنان موافقت خواهد كرد يا پاسخ منفي خواهد داد اما در مورد بحث نمايندگان مجلس دو تفسير وجود دارد كه نمايندگان مجلس معتقدند، نمايندگي شغل محسوب نشده و سازمان بازرسي اعتقاد دارد كه شغل محسوب مي‌شود.
  مجلس در اين زمينه حاضر نشد تا استفساريه بدهد اما معاون قوانين مجلس عنوان كرد كه نمايندگي شغل محسوب نشده و از سوي ديگر هم رييس مجلس اعلام كرد كه نظر معاون قوانين مجلس را قبول دارد.
  در مورد بهرام شفيع و فدراسيون هاكي به دليل آنكه در جريان امر نبودم درخواست او را امضا كردم اما در مورد طالقاني براي اين كار بسيار دير شده بود. من براي طالقاني احترام بسياري زيادي قايل هستم و معتقدم بايد براي تمامي مفاخر و قهرمانان ورزش كشور ارزش خاصي قايل باشيم.
  حسين رضازاده از قهرمانان بزرگ ورزش كشور است اما سازمان بازرسي كل كشور اعلام كرده كه اعضاي شوراي شهر امكان حضور همزمان در رأس فدراسيون‌هاي ورزشي را ندارند. بنابراين رضازاده بايد بين فدراسيون و شوراي شهر يكي را انتخاب كند چرا كه احتمالا نماينده قوه قضاييه در جلسه مجمع انتخاباتي اجازه حضور او را نخواهد داد.
  اعتبارات وزارت ورزش به هزار ميليارد هم نمي‌رسد و در بحث اعتبارات عمراني و جاري اين رقم به 500 ميليارد هم نخواهد رسيد.
  سه هزار و 870 پروژه ناتمام داريم كه به هفت هزار ميليارد اعتبار نياز دارد.
  تلاش خواهيم كرد تا زمينه حضور بخش خصوصي را فراهم كنيم و مشوق‌هاي سال 93 را در سال 94 هم براي آنها در نظر خواهيم گرفت.
  شخصا شاهد بودم كه اراده جدي براي واگذاري پرسپوليس و استقلال وجود دارد.
٭ وزير ورزش و جوانان

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون