• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3616 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ شهريور

پيشخوان

امام جمعه موقت تهران:
دولت در برخورد با فيش‌هاي نجومي گام‌هاي موثري برداشت

ايرنا|خطيب جمعه تهران با بيان اينكه آل سعود مزدور امريكا هستند، گفت: هزار افسوس كه حرمين شريفين اسير دست وهابي‌هاي كثيف است. به گزارش آنا، آيت‌الله محمدعلي موحدي كرماني در خطبه‌هاي نماز جمعه‌ اين هفته تهران گفت: بايد از خدا درخواست كنيم كه اين حرمين شريفين را از دست اين جنايتكاران نجات بدهد و آزاد كند. وي ادامه داد: اگر عمل حج ابراهيمي انجام شود به طور قطع و يقين مسلمين نبايد مشكلي داشته باشند. كي مي‌شود تجمعي اينچنين به وجود بيايد؟ اما متاسفانه آل‌سعود كه عمال مزدور امريكا هستند مگر مي‌گذارند مسلمين از حج بهره بگيرند. آيت‌الله موحدي كرماني در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تشكر از دولت به خاطر برخورد با فيش‌هاي حقوقي نجومي گفت: گام‌هاي موثري در اين زمينه برداشته شده است به خصوص اينكه رييس‌جمهوري تاكيد كردند نبايد ذي‌نفعان در تعيين حقوق‌ها و درآمدهاي خود، عامل باشند. وي با اشاره به اقدام دولت براي تعيين سقف 10 ميليون تومان براي دريافتي‌ها و حقوق‌ها گفت: در مواردي نيز به گمانم سقف 13 يا 17 ميليون تعيين شده است كه گام خوبي است و بايد ادامه پيدا كند. خطيب جمعه تهران با بيان اينكه گاهي متاسفانه گفته مي‌شود حقوق‌ها طبق قانون بوده است و من از اين حرف تعجب مي‌كنم، اضافه كرد: اگر واقعا كار قانوني اتفاق افتاده است چرا مسوولان مربوط عذرخواهي مي‌كنند؟ چون براي انجام كار قانوني نياز به عذرخواهي وجود ندارد. خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اينكه در موضوع فيش‌هاي حقوقي نجومي، آقاي نوبخت، وزير دادگستري و شخص رييس‌جمهوري عذرخواهي كرده‌اند، خاطرنشان كرد: عذرخواهي مسوولان نشان مي‌دهد، كاري كه انجام شده است غيرقانوني بوده است و حداقل وجه شرعي ندارد. آيت‌الله موحدي كرماني با تاكيد بر اينكه بايد به طور جدي موضوع فيش‌هاي حقوقي نجومي پيگيري شود، افزود: آيا آقاياني كه دريافت‌هاي كلان داشته‌اند نمي‌دانستند پايه نظام اسلامي بر عدل و انصاف مستقر است؟ اگر مي‌دانستند، چرا اين حقوق‌ها را دريافت كرده‌اند و در صورتي كه نمي‌دانستند پس شايستگي و لياقت مسووليت در نظام اسلامي را ندارند.


احمد خاتمي:
بعضي‌ها چِندش‌شان مي‌شود ما از بدعهدي امريكا بگوييم
تسنيم| نماينده مردم كرمان در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه خدا باوري يعني به دشمن نبايد اعتماد كرد، گفت: در مجالس يادبود شهدا بايد از خدا باوري شهيدان درس بگيريم. احمد خاتمي شامگاه پنجشنبه در يادواره 43 شهيد رباط كرمان با تسليت شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: دنيا ديد كه در قضيه برجام ايران به تمام آنچه كه قرار بسته بود عمل كرد اما آنها عمل نكردند. نماينده مردم كرمان در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه عده‌اي مي‌گفتند اگر برجام اجرا شود ايران گل و بلبل مي‌شود، تصريح كرد: قرار بود تحريم‌ها يك شبه برطرف شود اما الان مي‌گويند به تدريج و زمان لازم است. خاتمي با بيان اينكه دشمن در برجام بدعهدي كرد، افزود: رسانه‌اي نوشته بود حمله چندين باره خاتمي به برجام، حرف را درست بفهمند، بعضي‌ها چندش‌شان مي‌شود ما از بدعهدي امريكا بگوييم، مگر شما امريكايي هستيد؟وي ادامه داد: ما كه از طرف داخلي خودمان كه بد نمي‌گوييم، آنها زحمت كشيدند اما زحمت‌شان با بدعهدي مواجه شد.


علم‌الهدي:
وقتي صحبت از ارزش‌هاي ديني مي‌شود تهاجم شروع مي‌شود
تسنيم| امام جمعه مشهد گفت: جامعه تحت‌حاكميت ديني از نفوذ استكبار متاثر نمي‌شود و در درجه اول براي عدم تحقق جامعه ديني و پيشگيري از حاكميت ديني قدرت‌هاي زياده‌خواه مقابله مي‌كنند. آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي نماز جمعه مشهد گفت: وقتي صحبت از ارزش‌هاي ديني مي‌شود، تهاجم شروع مي‌شود و  از قديم سابقه داشته است، اما يك عده آدم دنبال اين هستند كه دين مردم را با اميال خود تطبيق دهند و هميشه خواستند دين و قانون را به نحوي تفسير كنند كه آنها را در مقام چپاول قرار دهد. آيت‌الله علم‌الهدي گفت: اينكه بخواهيم همه قدرت در يكجا جمع شود و بعد كار را قانوني جلوه دهيم و بگوييم اينها ذخيره انقلاب هستند درست نيست؛ آيا آن فردي كه در حال جنگ است ذخيره اين مردم و انقلاب نيست؟ آقايي كه به اسم تخصص همه مسووليت‌ها را بگيرد ذخيره كشور و جامعه است؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون