• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3619 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ شهريور

مهدي هاشمي، رسايي را به دادگاه ويژه روحانيت كشاند

گروه سياسي| «رسايي» و «هاشمي» بالاخره به هم رسيدند، آن هم با تاخيري 4 ساله. تاخيري كه در نهايت قرار ملاقات آن دو را در دادگاه ويژه روحانيت تنظيم مي‌كند تا براي نخستين بار نماينده سابق مجلس را پاسخگوي اظهاراتي كند كه نه از تريبون مجلس بلكه از نشريه‌اي كه مدير مسوولي آن را برعهده دارد، مطرح شده است. حميد رسايي در روزهايي كه مهدي هاشمي عنوان متهم را داشت، در دو گزارش منتشر شده در هفته‌نامه 9 دي، عناويني را به او نسبت داده است كه در همان روزها مورد شكايت فرزند آيت‌الله قرار مي‌گيرد. شكايتي كه در سال 91 عليه حميد رسايي، نماينده وقت مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تنظيم مي‌شود براي تعيين وقت رسيدگي، 4 سال زمان برد. 4 سالي كه طي آن مهدي هاشمي براي عناوين مجرمانه موجود در كيفرخواست، محاكمه شده و اكنون هم يك سال و چند ماه از اجراي حكم حبس خود را مي‌گذراند. اما اين هفته زمان رسيدگي به اين پرونده است. خبري كه از سوي شخص حميد رسايي مطرح مي‌شود و او به بيان توضيحاتي در مورد عملكرد آن سال‌هاي نشريه خود كه حاوي عناوين مجرمانه است، مي‌پردازد.

شاكي؛ مجرم اقتصادي و امنيتي
مديرمسوول هفته‌نامه ۹ دي كه از مهدي هاشمي به عنوان مجرم اقتصادي و امنيتي ياد مي‌كند، اعلام كرد: «قرار است طي هفته جاري جلسه دادگاه مربوط به پرونده شكايت (مهدي هاشمي) از 9 دي تشكيل شود». به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حميد رسايي مديرمسوول هفته‌نامه 9 دي در كانال تلگرامي خود نوشت: «قرار است طي هفته جاري جلسه دادگاه مربوط به پرونده شكايت يك مجرم اقتصادي - امنيتي (مهدي هاشمي) از 9دي كه چهارسال از زمان شكايت آن مي‌گذرد تشكيل شود. وي در ادامه متن تلگرامي خود، اين اقدام دادگاه را قابل تامل مي‌داند و عنوان مي‌كند: «در حالي كه خاندان رفسنجاني همواره نسبت به انتقادات اين هفته‌نامه از عملكرد و مواضع پرحاشيه افراد اين خانواده عصباني و ناراحت بوده‌اند، دادگاه ويژه روحانيت در اقدامي قابل تامل، شكايت سال 91 مهدي هاشمي - مجرم امنيتي- اقتصادي كه دوران محكوميتش را در زندان سپري مي‌كند از 9 دي را در سال 95 به جريان انداخته است.» وي در توضيح موضوع شكايت مهدي هاشمي از خود گفت: «شكايت وي درباره مطالبي است كه چهار سال پيش در شماره 71 هفته‌نامه 9 دي منتشر شده است. 9 دي در شماره مذكور در گزارشي با عنوان «هاشمي بازگشت به كدام گذشته را وعده مي‌دهد» بخشي از سوابق عملكرد مهدي هاشمي را به‌صورت مستند بيان و نقد كرده بود. سوابقي مانند اتهام رشوه در استات اويل، تخلفات در سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت، رشوه از توتال، جعل مدرك و... رسايي در پايان عنوان كرد: «همچنين در همان شماره، 9 دي گزارشي با عنوان «هاشمي پازل دشمن را تكميل مي‌كند؟» منتشر و در آن مستنداتي از حمايت‌هاي بي‌بي‌سي از مواضع خاندان هاشمي و شخص اكبر رفسنجاني ارايه داده بود.»
در انتهاي اين خبر كه از سوي خبرگزاري فارس منتشر شده، به موضوع قابل تاملي در خصوص حق پيگيري شكايت مهدي هاشمي اشاره شده است. آنجا كه مي‌آورد: «گفتني است شكايت مهدي هاشمي از 9 دي به استناد مواردي تنظيم شده كه وي اكنون به دليل اثبات شدن آن موارد اتهامي، در زندان اوين به سر مي‌برد. معلوم نيست اگر شكايت مهدي هاشمي از 9 دي از طرف بازپرس دادگاه ويژه وارد بوده، چرا در طول چهار سال گذشته جهت رسيدگي از طرف دادستان دادگاه ويژه به دادگاه ارجاع نشده است!؟»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون