• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3619 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ شهريور

دومين ديدار تيم ملي در راه جام جهاني ۲۰۱۸

ايران - چين، شكار اژدها در انتهاي جاده ابريشم

مرحله نهايي انتخابي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه در منطقه آسيا، روز سه‌شنبه با انجام شش بازي در دو گروه A و B برگزار مي‌شود تا خيلي زود هفته دوم اين مسابقات هم سپري شود. در اين روز، ملي‌پوشان فوتبال ايران در چين مهمان اين تيم هستند و دو تيم از ساعت 16:05 در ورزشگاه شهر شنگ يانگ مقابل هم صف آرايي مي‌كنند. ملي پوشان ايران پس از ديدار با قطر، با انجام يك تمرين در تهران شامگاه روز جمعه با پرواز چارتر راهي شهر شنگ يانگ شدند و پس از حدود هشت ساعت به اين شهر هم مرز با كره شمالي رسيدند و در همان روز هم در اين شهر نخستين تمرين خود را به دليل بارش باران در سالن وزنه انجام دادند.
براي تيم ملي ايران، جواد نكونام به دليل اخراج در ديدار با قطر، روي نيمكت نخواهد نشست و وضعيت اشكان دژاگه هم به دليل مصدوميت نامشخص است. حضور اين بازيكن با تجربه قطعا در بازي تيم ملي تاثير دارد و تمام سعي كادر پزشكي و فني ايران استفاده از اين بازيكن است. البته ماركار آقاجانيان، مربي فوتبال ايران كه براي آناليز ديدار كره جنوبي و چين به سئول رفته بود، زودتر از تيم ملي به شنگ يانگ رسيده و با در اختيار گذاشتن اطلاعات اين بازي، تيم ملي را هم مقابل چين همراهي خواهد كرد.
تيم ملي چين نيز در هفته نخست، در حالي كه در آغاز نيمه دوم با سه گل از كره جنوبي عقب افتاده بود، توانست دو گل را جبران كند اما به گل سوم نرسيد. البته گل نخست كره را بازيكن چيني‌ها به اشتباه وارد دروازه خودي كرده بود و چه بسا اگر چيني‌ها كم اشتباه‌تر ظاهر مي‌شدند، مي‌توانستند در سئول يك امتياز از رقيب قدر خود كسب كنند. در مقابل كره، ژنگ‌ژي بازيكن شماره ۱۰ اين تيم به اشتباه دروازه چين را باز كرد و دو گل اين كشور را هم يو‌هاي و هائو جون مين زدند. چيني‌ها كه در طول سال‌هاي گذشته سرمايه‌گذاري‌هاي كلاني در فوتبال انجام داده‌اند، در اين دوره اميدوار هستند كه بتوانند خودشان را به جام جهاني ۲۰۱۸ كه در كشور همسايه‌شان برگزار مي‌شود برسانند. مربي اين تيم پيش از مسابقات و در چند روز اخير هم اعلام كرده بود كه ايران قدرتمندترين تيم اين گروه است و كار سختي مقابل ايراني‌ها خواهند داشت، با اين حال خودشان را براي پيروزي آماده كرده‌اند. آنها پيش از ديدار با ايران در پي تدارك شرايط مناسبي براي تيم ملي كشورشان هستند تا در عين كسب نخستين امتياز، از ميزباني خود نهايت استفاده را ببرند. يكي از اقدمات چيني‌ها برگزاري بازي در شهر شنگ يانگ است كه براي آنها همواره خاطرات خوشي را در بر داشته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون