• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3630 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهريور

چهره‌ها- خبرها

موصل، سوژه ديدار اوباما - العبادي

 رييس‌جمهور امريكا در ديدار با نخست‌وزير عراق در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل، از نزديك بودن عمليات جهت آزادسازي شهر موصل از دست تروريست‌هاي داعش حرف زدند. به گزارش فارس، رييس‌جمهور امريكا و نخست‌وزير عراق در نيويورك ديدار كردند؛ ديداري كه محور مهم گفت‌وگوي آنها عمليات براي آزادسازي موصل بوده است.
 اوباما در ديدار دوجانبه با العبادي گفت: «به لطف فداكاري‌هاي مردم و نيروهاي مسلح عراق، از دفعه آخري كه سال گذشته من با نخست‌وزير العبادي ديدار رو در رو داشتم، شاهد پيشرفت قابل‌ملاحظه‌اي در عقب راندن داعش بوده‌ايم. اكنون، ما در حال بحث و تمركز روي حركت به سمت قلب عمليات‌هاي داعش در موصل عراق هستيم. اين يك كار چالش برانگيز است. موصل شهر بزرگي است و داعش خود را عميقا در اين شهر جاسازي كرده است.
ما به خاطر هماهنگي بين نيروهاي ائتلاف و نيروهاي امنيتي عراقي و به خاطر همكاري و شجاعت نيروهاي پيشمرگه كرد، اطمينان داريم كه در موقعيتي قرار خواهيم گرفت كه به سرعت به سمت جلو حركت كنيم. البته اين يك جنگ سختي خواهد بود و ما بحث كرديم كه وقتي اين جنگ شروع شد، نه فقط بيرون راندن داعش از موصل مهم است بلكه از اين موضوع هم اطمينان حاصل كنيم كه جمعيت و ساكنان آن به غذا، آب، پناهگاه و مسكن دسترسي داشته باشند و ما آماده ارايه كمك‌هاي انسان‌دوستانه سريع به آنها هستيم و اينكه بتوانيم شهر را به سرعت بازسازي كنيم تا نه تنها داعش برنگردد بلكه ايدئولوژي‌هاي افراطي هم ديگر بازنگردد.»

 

عامل انتحاري منهتن دستگير شد

احمد خان رحمي، فرد مظنون به اقدام تروريستي در نيويورك دستگير شد.
پيش از اين پليس نيويورك تصويري از مظنون مورد پيگرد را منتشر كرده بود. بر اساس گزارش رسانه‌ها، احمد خان رحمي در منطقه ليندن در ايالت نيوجرسي دستگير شده است. گفته مي‌شود پيش از دستگيري او به سوي پليس تيراندازي كرده و مجروح شده است. در پي دستگيري، او به بيمارستان منتقل شده است.
 گفته مي‌شود دو مامور پليس نيز در اين درگيري مجروح شده‌اند. منطقه ليندن در حدود ۶ كيلومتري اليزابت قرار دارد؛ جايي كه شامگاه يكشنبه در نزديكي ايستگاه قطار ساكي حاوي پنج بمب پيدا شده بود. بر اساس آخرين اطلاعات، شواهد
حاكي از ارتباط اين رويداد با تروريسم بين‌المللي است.
ماريو كوئومو، فرماندار نيويورك به شبكه سي‌ان‌ان گفته بود: «پيش‌تر اين اطلاعات را نداشتيم. اما امروز نبايد شگفت‌زده شويم كه كارشناسان پليس به اين نتيجه رسيده‌اند.» و منظور او رابطه انفجارهاي نيويورك و نيوجرسي با تروريسم بين‌المللي است.
 احمد خان رحمي در ارتباط با سوءقصد محله چلسي در نيويورك تحت پيگرد قرار گرفته بود؛ سوءقصدي كه در شامگاه شنبه ۱۸ سپتامبر رخ داد و منجر به زخمي شدن ۲۹ نفر شد.
فرد مظنون ۲۸ ساله و تبعه ايالات متحده امريكاست. او متولد افغانستان است. بيل د بلاسيو، شهردار نيويورك، پيش از دستگيري او گفته بود كه اين فرد به احتمال مسلح و خطرناك است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون