• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3630 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهريور

جان باختگان ماموريت‌هاي آتش‌نشاني تهران شهيد محسوب نمي‌شوند

اعتماد| مهدي محمدباقري، مديركل امور ايثارگران شهرداري تهران در نشست خبري در تشريح ويژه برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس، با تاكيد بر اينكه حمايت از ايثارگران شهر تهران وظيفه ذاتي شهرداري تهران نيست، گفت: اداره كل امور ايثارگران شهرداري تهران در حد بضاعت از ايثارگران حمايت خواهد كرد.
وي با اشاره به اينكه متاسفانه جان باختگان در ماموريت‌هاي آتش‌نشاني تهران شهيد محسوب نمي‌شوند، تاكيد كرد: به لحاظ قانوني افرادي كه چنين رشادت و دلاوري را انجام مي‌دهند شهيد محسوب نمي‌شوند و تنها به‌طور لفظي در شهرداري تهران شهيد ناميده مي‌شوند كه اميدواريم هر چه زودتر اين خلأ قانوني حل شود. مديركل امور ايثارگران شهرداري تهران در پاسخ به سوالي در مورد فردي كه در مقابل شوراي شهر تهران خود را به آتش كشيد و از جانبازان دفاع مقدس بود، به پوشش 500 خانواده از جانبازان اعصاب و روان شهرداري تهران اشاره كرد و گفت: تلاش مي‌كنيم مشكلات اين خانواده‌ها را در حد بضاعت رفع كنيم. فرد ياد شده هم چهار دوره در قالب سهميه‌هاي ايثارگران در ميادين ميوه و تربار غرفه‌گرفته بود و در نهايت هم به وي اعلام شده بود كه با توجه به قانون و موارد شرعي ديگر نمي‌تواند از طريق سهميه خود در سازمان ميوه و ميادين غرفه بگيرد؛ اما متاسفانه اين فرد بازهم به دليل مشكلاتي كه داشت مصر به گرفتن غرفه بود كه عملا به دليل غيرقانوني بودن آن، امكان پذير نبود و باعث شد تا وي دست به خودسوزي بزند كه متاسفانه منجر به فوت وي شد. وي در پاسخ به سوال اعتماد در مورد اينكه آيا واقعا مطابق آنچه كه شهرداري اعلام كرده، فرد ياد شده مبتلا به ناراحتي روحي - رواني بوده يا خير‌؟ نيز گفت: بله. وي جزو مجروحين موج گرفته و بيماران اعصاب و روان جنگي بوده است و همين امر هم دليل اصلي اين اقدام وي بوده است.
محمدباقري به كمك شهرداري تهران به ايثارگران محروم و مستمند در شهر تهران اشاره كرد و گفت: 3000 ايثارگر مستمند در شهر تهران وجود دارد كه شهرداري تهران با همكاري بنياد شهيد، در حد بضاعت بخشي از مشكلات اين افراد را حل و فصل مي‌كند. مديركل امور ايثارگران شهرداري تهران تاكيد كرد: شهرداري تهران مسوول رسيدگي به امور ايثارگران به لحاظ قانوني نيست اما جاي اين سوال مطرح است كه دستگاه‌ها و بخش‌هايي كه متولي ايثارگران هستند چرا بايد به گونه‌اي عمل كنند كه يك ايثارگر خود را به آتش بكشد. متاسفانه جرأت بازنگري در ارايه خدمات اين دستگاه‌هاي متولي نيز وجود ندارد در حالي كه نياز است اين بازنگري هر چه زودتر صورت گيرد. قطعا نمي‌توانيم تمام مشكلات ايثارگران را حل كنيم اما تلاش مي‌كنيم در حد بضاعت مشكلات‌شان را برطرف كنيم و در اين مسير نيز از كمك خيرين محل، بسيج و روحانيت مساجد نيز استفاده مي‌كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون