• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3630 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهريور

تيم‌ملي «واقعي» بسكتبال ايران

محمود مشحون رييس فدراسيون بسكتبال

1- شخصا با دو ديدگاه مجزا پيگير مسابقات فيبا آسيا چلنج و نتايج به دست آمده در آن بودم؛ اول اينكه تيم ملي ايران بدون هيچ‌گونه حاشيه و با همدلي و همبستگي كامل در مسابقات حاضر بود، ايران يك تيم واقعي در طول مسابقات نشان داده شد؛ به گونه‌اي كه در آن بازيكن كوچك‌تر يا بزرگ‌تر بودن در عمل معنايي نداشت. بازيكناني امثال حامد حدادي و اوشين ساهاكيان به واسطه تجربه بيشتري كه نسبت به ديگر بازيكنان داشتند، يك رهبر كامل براي هم‌تيمي‌هاي شان بودند. در مواقع لزوم خيلي خوب آنها را رهنمود مي‌كردند و در بسياري مواقع هم مشوق بازيكنان جوان بودند. در اين رقابت‌ها يك تيم همه‌چيز تمام از بسكتبال ايران را شاهد بوديم و اين مهم‌ترين دستاورد فيبا آسيا چلنج براي بسكتبال ايران بود؛ مساله‌اي كه هميشه دنبال آن بوديم و مي‌خواستيم تيمي داشته باشيم كه وابسته به يكي، دو بازيكن نباشد، يك تيم واقعي باشد و به دور از حاشيه. امروز و بعد از مدت‌ها چنين تيمي را در اختيار داريم.
2- نتيجه به دست آمده كه با قهرماني همراه بود، كاملا رضايت‌بخش است. بارها اعلام شده كه يك برنامه چهار ساله براي تيم ملي بسكتبال داريم و حضور در اين رقابت‌ها، يك هشتم اين برنامه به حساب مي‌آمد. تا همين جا به اهداف‌مان طبق برنامه‌اي كه داريم، رسيده‌ايم. بايد بگويم جايگزين كردن بازيكناني كه سال‌ها براي تيم ملي بازي كرده‌اند، راحت نبوده، نيست و نخواهد بود. با اين حال بازيكنان جوان و منتخب كادر فني با تلاش توانستند به جايگاهي برسند كه نتيجه به اين خوبي به دست بيايد. اين بازيكنان با عملكردشان، خود و توانايي‌هاي‌شان را ثابت كرده و نشان دادند در جايگاه بحق‌شان قرار گرفته‌اند. اميدوارم اين تلاش و روحيه‌اي كه در ملي‌پوشان مي‌بينم، همچنان ادامه داشته باشد.
3- من خود شاهد بودم كه از رده سني جوانان، بازيكناني براي تماشاي ديدارهاي تيم ملي به سالن مي‌آمدند. اما در ميان جمعيت، پيدا كردن آنها خيلي راحت نبود. در كل اما بايد بگويم اينها مسائلي نيست كه بخواهيم پيگير آن باشيم و براي‌شان زمان و انرژي صرف كنيم. به هر حال افراد بايد علاقه‌مند و پيگير باشند تا بتوانند به سالن بيايند و ديدارهاي تيم ملي كشورشان را از نزديك تماشا كنند. من صحبت‌هاي كاپيتان تيم ملي را نفي نمي‌كنم. به هر حال طبيعي است كه به عنوان يك بازيكن جوان دوست دارد وقتي در كشورش بازي مي‌كند، چنين حمايت‌هايي را شاهد باشد. حامد انتظاراتي از اين بابت داشته كه برآورده نشده است و حق دارد كه آنها را به زبان بياورد اما اگر بخواهيم دنبال اينگونه مسائل برويم، از افكار و نتايج مثبت دور مي‌شويم؛ آن كه بخواهد خود به سالن مي‌آيد. به هر حال تكميل ظرفيت سالني مثل ۱۲ هزار نفري آزادي، ابزار ۱۲ هزار نفري مي‌خواست كه كامل آن را در اختيار نداشتيم اما با اين حال آنچه در توان داشته‌ايم به كار برديم تا ميزباني خوب براي فيبا آسيا چلنج باشيم، از اين ميزباني رضايت داريم به خصوص اينكه با قهرماني همراه بود. اين نخستين بار بود كه مسابقاتي در چنين سطحي در ايران برگزار مي‌شود. اما ضعيف جلوه دادن مسابقات از سوي برخي‌ رسانه‌ها، عامل اصلي حضور كمرنگ تماشاگران بود. به همين دليل در سه، چهار بازي اول حضور تعداد كمي از تماشاگران را شاهد بوديم اما به مرور كه سطح بالاي مسابقات و عملكرد تيم ملي براي همه اثبات شد، كم‌كم بر تعداد تماشاگران افزوده شد، طوري كه در شب فينال، بيشتر از سه هزار نفر در سالن بودند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون