• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3633 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۴ مهر

عدد نوشت

تعداد شغل‌هاي ايجاد شده
در هر سال

 

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه در بخش تعاون تحرك چشمگيري را در كشور شاهد بوديم، گفت: با توجه به طرح تكاپو در زمينه اشتغال، در سه سال گذشته هر سال در بحث اشتغال حدود ۶۷۰ هزار شغل در كشور ايجاد شد. جمشيد تقي‌زاده با اشاره به مشكلاتي كه نمايندگان بخش‌هاي مختلف صنعت استان در اين جلسه مطرح كردند، اظهار كرد: تمام آنها را شنيدم و قول مي‌دهم كه تك تك آنها را به صورت مكتوب به وزير اعلام كنم. وي با اشاره به مهم‌ترين برنامه اين وزارت، افزود: مهم‌ترين برنامه وزارت كاستن از رنج مردم و افزايش رفاه اجتماعي است كه در حوزه رفاه اجتماعي دولت داراي دو نشان شاخص امنيت غذايي و بيمه‌ها است كه حرف اصلي در اين حوزه را وزارت كار زده است. در بخش تعاون تحرك چشمگيري را در كشور شاهد بوديم. با توجه به طرح تكاپو در زمينه اشتغال، در سه سال گذشته هر سال در بحث اشتغال حدود ۶۷۰ هزار شغل در كشور ايجاد شد.
پيش‌بيني رشد صادرات صنايع غذايي

صنايع غذايي از صنايع مهم در عرصه صادرات به‌شمار مي‌روند كه در سال جاري رشد ۲۰درصدي صادرات براي آنها پيش‌بيني شده، اما با توجه به مشكلات ايجاد شده در تامين مواد اوليه در پنج ماهه تنها دو درصد رشد براي اين بخش تحقق يافته است. مجتبي خسروتاج، صنعت غذايي را يكي از صنايع عمده صادراتي كشور برشمرد و اظهار كرد: محصولات صنايع غذايي سهم بالايي از صادرات كشور دارند و به‌طور متوسط سالانه حدود دو ميليارد دلار از محصولات توليدي اين صنعت از كشور صادر مي‌شود. وي با بيان اينكه ميزان صادرات صنايع غذايي در سال گذشته نيز حدود دو ميليارد دلار بوده است، ادامه داد: پيش‌بيني رشد ۲۰ درصدي صادرات براي اين صنعت در سال جاري شده است كه اميدواريم بتوانيم با تلاش توليدكنندگان به آن برسيم.
 
سهم خودروهاي بي‌كيفيت

از ۳۲ مدل خودروي سواري توليدي در ايران ۱۴ مدل خودرو در حداقل كيفيت قرار دارند. براساس ارزيابي كيفي صورت گرفته حدود نيمي از خودروهاي سواري توليدي در ايران (براساس مدل) در مرداد ماه تنها يك ستاره از پنج ستاره كيفي را كسب كرده‌اند. اين وضعيت در حالي است كه خودروها براساس سطح كيفي خود يك تا پنج ستاره كيفي دريافت مي‌كنند و يك ستاره نشانگر پايين‌ترين سطح و حداقل كيفيت خودروهاي توليدي است. همچنين ۱۱ مدل از ۳۲ مدل خودروي سواري توليدي در مرداد ماه امسال دو ستاره كيفي و هفت مدل نيز سه ستاره كيفي را كسب كرده‌اند. هيچ كدام از خودروهاي سواري توليدي نيز موفق نشده‌اند چهار و پنج ستاره كيفي را كسب كنند. اين به اين معني است كه با كيفيت‌ترين خودروهاي سواري توليد داخل تنها سه ستاره از پنج ستاره كيفي را كسب كرده‌اند.
 
توليد فولاد ايران

انجمن جهاني آهن و فولاد اعلام كرد كه توليد فولاد ايران در ۸ ماه نخست سال جاري ميلادي با رشد ۵ درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۱۱ ميليون و ۴۵۱ هزار تن رسيد. انجمن جهاني آهن و فولاد در جديدترين گزارش خود از رشد 5 درصدي توليد فولاد ايران در 8 ماهه نخست سال جاري ميلادي خبر داد. توليد فولاد ايران كه در 8 ماه نخست سال 2015 بالغ بر 894/10 ميليون تن گزارش شده بود در 8 ماه نخست سال جاري ميلادي به 451/11 ميليون تن افزايش يافته است. بر اساس اين گزارش توليد فولاد جهان در 8 ماهه نخست سال جاري ميلادي نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 9/0 درصدي داشته و به 1065 ميليون تن رسيده است. در اوت 2015 توليد فولاد ايران بالغ بر 249/1 ميليون تن بوده است كه اين رقم با رشد 8درصدي در مدت مشابه سال جاري به 35/1 ميليون تن رسيده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون