• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3636 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۷ مهر

معاملات كم‌رمق در بورس تهران

بورس تهران در چهارمين روز كاري خود در اين هفته چندان رمقي نداشت، به طوري كه شاخص كل پس از افت‌ و خيزهايي، كمي بيش از ۵۳ واحد بالا رفت و حجم معاملات تقريبا رقم ۶۸۱ ميليون را نشان داد. دماسنج بازار سرمايه از ابتداي آغاز معاملات شروع به رشد كرد و تا رقم ۷۷ هزار و ۲۰۶ واحدي بالا رفت، اما در ادامه با نوساناتي همراه شد و در كل نسبت به روز گذشته با ۵۳ واحد صعود رقم ۷۷ هزار و ۱۴۳ واحدي را ثبت كرد.
شاخص كل هم‌وزن نيز پس از ۱۰۷ واحد رشد در تراز ۱۴ هزار و ۹۹۰ واحدي ايستاد. شاخص آزاد شناور نيز پس از ۲۷ واحد افزايش عدد ۸۵ هزار ۶۶۸ واحدي را تجربه كرد. اما شاخص بازار اول با پنج واحد افت به رقم ۵۳ هزار و ۶۸۵ واحدي رسيد و شاخص بازار دوم با ۳۶۵ واحد رشد نسبت به روز گذشته در تراز ۱۷۰ هزار و ۴۴۵ واحدي ايستاد. نماد صنايع پتروشيمي خليج فارس با ۶۱ واحد تاثير مثبت در شاخص كل بيشترين نقش را در نوسانات صعودي بازار سرمايه برجاي گذاشت. پس از اين نماد فولاد مباركه اصفهان، ملي صنايع مس ايران و ماشين‌سازي اراك بيشترين اثرات مثبت را در دماسنج بازار سرمايه بر جاي گذاشتند.
در طرف مقابل نماد معاملاتي سايپا با ۲۵ واحد تاثير منفي در شاخص كل بيشترين نقش را در نوسانات نزولي شاخص كل ايفا كرد. پس از اين نماد پتروشيمي مبين، پالايش نفت بندرعباس و ايران خودرو بيشترين تاثيرات منفي را روي نماگر بازار سرمايه داشتند.
نماد معاملاتي شركت موتوژن با توجه به تعديل پيش‌بيني درآمد هر سهم متوقف شد. همچنين نماد معاملاتي شركت بانك اقتصاد نوين به علت برگزاري مجمع عمومي به طور فوق‌العاده و براي انتخاب اعضاي هيات‌مديره متوقف شد. نماد قند ثابت خراسان بيشترين حجم معامله را به خود اختصاص داد به طوري كه در اين نماد ۵۶ ميليون و ۶۱۷ هزار سهم به ارزش هفت ميليارد و ۴۳۸ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. نماد معاملاتي ايران ترانسفو نيز شاهد بيشترين ارزش معامله بود به طوري كه هفت ميليون سهم اين شركت به ارزش ۱۱ ميليارد و ۳۹۶ ميليون تومان تنها در ۲ نوبت معامله مورد داد و ستد قرار گرفت. در چهارمين روز معاملاتي اين هفته در نماد خودرويي‌ها بيش از ۱۵ هزار نوبت معامله صورت گرفت به طوري كه در اين گروه بيش از ۱۷۶ ميليون سهم دست به دست شد كه ارزش آنها به عدد ۲۷ ميليارد و ۵۴۸ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ مي‌شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون