• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3636 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۷ مهر

افت طلا پس از نخستين مناظره امريكا

پس از مناظره كلينتون و ترامپ نرخ طلا در بازار جهاني اندكي كاهش يافت. روز گذشته، سه‌شنبه، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با كاهش قيمت هزار و 700 توماني، يك ميليون و 117 هزار تومان معامله شد. همچنين نرخ سكه تمام بهار آزادي طرح قديم در حالي يك ميليون و 116 هزار تومان ارزش‌گذاري شد كه اين مهم حاكي از كاهش قيمت دو هزار توماني آن نسبت به روز دوشنبه است.
نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 567 هزار تومان و 297 هزار تومان خريد و فروش شدند كه بر اين اساس نيم سكه هزار تومان ارزان شد ولي ربع سكه به همين اندازه افزايش قيمت را از سر گذراند. هر سكه يك گرمي نيز 187 هزار تومان قيمت‌گذاري شد. در بازار جهاني، اونس طلا با كاهش يك دلاري، هزار و 337 دلار خريد و فروش شد. به گزارش آنلاين به نقل از اقتصاد، بازارهاي سهام آسيايي در معاملات اوليه ديروز از سقوط شديد نجات پيدا كرده و دلار نيز از پايين‌ترين سطح يك ماه اخير خود در برابر ين فاصله گرفت.
بازارها هيلاري كلينتون را به عنوان كانديدايي مي‌بينند كه شرايط موجود را ادامه خواهد داد، در حالي كه برخي ديگر معتقدند رياست‌جمهوري دونالد ترامپ به معناي تغيير در سياست‌ خارجي، مبادلات تجاري و اقتصاد داخلي خواهد بود. نخستين مناظره انتخابات رياست‌جمهوري امريكا دوشنبه شب در نيويورك برگزار شد. جيمز استيل تحليلگر HSBC اعلام كرد: «مناظره‌ها اين پتانسيل را دارند كه در هفته‌هاي آينده نوسانات بازارهاي مختلف از جمله بازار طلا را افزايش دهند. » شاخص دلار كه اين واحدپولي را در برابر 6 ارز ديگر مورد سنجش قرار مي‌دهد با رشدي   1/0 درصدي به 354/95 واحد رسيد. دلار قوي‌تر موجب گران‌تر شدن طلا براي دارندگان ارزهاي ديگر خواهد شد. دانيل تارولو، يكي از سياست‌گذاران فدرال‌رزرو روز گذشته اعلام كرد، فدرال‌رزرو به دنبال سرمايه بيشتر از بزرگ‌ترين بانك‌هاي امريكايي است و به وام‌دهندگان كوچك‌تر اندكي زمان مي‌دهد تا تست استرس سالانه خود را به‌روز كنند. ديروز مثقال طلا 494 هزار و 800 تومان به دست مشتريان رسيد و هر گرم طلاي 18 عيار هم 114 هزار و 170 تومان به فروش رفت.
در بازار ارز دلار امريكا سه هزار و 567 تومان قيمت‌گذاري شد و هر يورو هم چهار هزار و 31 تومان به بازار عرضه شد. پوند انگليس چهار هزار و 667 تومان دست به دست شد و درهم امارات و لير تركيه به ترتيب 978 تومان و هزار و 218 تومان در ميان خريداران و فروشندگان عرضه شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون