• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3636 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۷ مهر

عدد نوشت

حجم صادرات شيريني و شكلات

مديركل صنايع غذايي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينكه سالانه 200 هزار تن شيريني و شكلات صادر مي‌شود، گفت: اين ميزان 500 ميليون دلار ارز آوري براي كشور داشته است و در عوض در سال 94، 36 هزار تن مواد اوليه تهيه شيريني و شكلات به كشور وارد شده است. در حقيقت 20 درصد صادرات در صنعت غذايي متعلق به بخش شيريني و شكلات است. وي با اشاره به ظرفيت 900/2هزار تني ظرفيت توليد شيرين و شكلات در كشور گفت: در حال حاضر در بستر ظرفيت ايجاد شده سالانه 600/1هزار تن شيريني و شكلات در كشور توليد مي‌شود كه اگر ماشين‌آلات فرسوده را نوسازي كنيم و تكنولوژي روز را به اين بخش وارد كنيم، مي‌توانيم گپ موجود را رفع كنيم. نياركي همچنين تعرفه‌هاي كالايي آردي و غيرآردي را در سال جاري 40 درصد خواند و گفت: توان رقابتي زيادي در اين بستر وجود دارد و در راستاي صيانت از سرمايه‌گذاران خارجي حمايت‌هاي دولتي خوبي انجام خواهيم داد. اين مدير وزارتخانه كه در جمع مديران آلماني و ايراني صحبت مي‌كرد همچنين با اشاره به قدمت60 ساله صنعت شيريني و شكلات در كشور تصريح كرد: اين بخش با توجه به بستر خوب صادراتي ايران ارزآوري خوبي براي كشور دارد و تاكنون در سال‌هاي گذشته 25 درصد كل ارزش صادراتي مواد غذايي به اين بخش اختصاص داشته است و مي‌توانيم بگوييم ما امروز نماينده يك‌چهارم صنعت غذايي كشور هستيم و براي ربع صنعت كشور تصميم‌گيري مي‌كنيم. مديركل صنايع غذايي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارزش افزوده اين بخش همچنين تاكيد كرد: در سال 94، 15 درصد وزن صادراتي بخش غذايي به بخش شيريني و شكلات وابسته بود كه نشان از ارزش افزوده خوب اين بخش دارد، دولت حاضر است در اين راستا از سرمايه‌گذاران خارجي در اين بخش حمايت‌هاي ويژه‌اي را انجام دهد.


تعداد وام مسكن ايثارگران

بر اساس مصوبه جديد هيات دولت، تعداد يكصد هزار فقره تسهيلات خريد مسكن در سال ۱۳۹۵ با نرخ سود ۴ درصد و مدت بازپرداخت ۲۰ ساله به جانبازان، آزادگان، خانواده شهدا و خانواده جانبازان و آزادگان متوفي اعطا مي‌شود. بر اساس اين مصوبه سقف تسهيلات مسكن ايثارگران در سال ۱۳۹۵ به ازاي هر واحد مسكوني در شهرهاي با جمعيت بيش از يك ميليون نفر، ۸۵۰ ميليون ريال، مراكز استان‌ها ۷۰۰ ميليون ريال، ساير شهرها ۶۰۰ ميليون ريال، روستاها ۳۵۰ ميليون ريال و در شهرهاي جديد معادل سقف تسهيلات مركز همان استان و با نرخ ۴ درصد با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله بدون رعايت الگوي مصرف و نوساز بودن مسكن تعيين مي‌شود.


 
بازگشت از ترابردپذيري

وحيد صدوقي با بيان اينكه طي مدت اجراي طرح ترابردپذيري كمتر از ۲۰ هزار نفر اپراتور خود را تغيير داده‌اند، گفت: در اين مدت نيز حدود ۲۰ درصد افرادي كه از شبكه ما به اپراتورهاي ديگر ترابرد كرده بودند به شبكه همراه اول بازگشتند. وي در ارتباط با توسعه نسل چهار و نيم اظهار كرد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته نصب حدود ۱۱ هزار سايت براي ارايه اين خدمات برنامه‌ريزي شده كه در شهريور ماه بيش از ۱۱۰۰ سايت نصب شده و اكنون مشتركان درصورت دسترسي به دستگاه‌هاي حمايت‌كننده از اين خدمات توان دانلود بيش از ۴۰۰ مگابيت بر ثانيه را خواهند داشت.

 

جذب سرمايه‌گذار خارجي

مديركل سازمان سرمايه‌گذاري خارجي گفت: با توجه به جذب سرمايه‌گذاري در شش ماهه نخست سال، پيش‌بيني بر اين است تا پايان سال ۱۳۹۵، ۱۰ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي جذب شود. احمد جمالي، درباره ميزان جذب سرمايه‌گذاري خارجي در شش‌ماهه نخست سال جاري اظهار كرد: پيش‌بيني ما اين است كه بتوانيم تا پايان سال ۱۳۹۵ بيش از ۱۰ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي تصويب كنيم. اكنون كه در ميانه سال قرار داريم، حدود نيمي از اين ميزان محقق شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون