• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3637 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۸ مهر

ايران3- روسيه 4؛ با بدشانسي فيناليست نشديم

هشتك روز؛ فداي سرتان

و تمام و تمام و تمام. باختيم تا روياي حضور در فينال جام‌جهاني براي‌مان دست‌نيافتني بشود. باختيم اما حالا ديگر سرمربي تيم روسيه نمي‌تواند در مصاحبه‌هايش از خوش‌شانسي‌هاي ايران در جام جهاني صحبت كند چرا كه همه اذعان دارند كه روسيه شانس آورد كه در بامداد روز چهارشنبه نحس، ‌فوتسال ايران روي دور بدشانسي بود. محروميت فرهاد توكلي، بهترين عقب‌گير آسيا به خاطر دو‌اخطاره بودن و مصدوميت بد موقع محمدكشاورز، كاپيتان با‌تجربه و تاثيرگذار تيم ملي در اوايل بازي، ‌كار را براي ايران سخت كرد. در غير اين صورت آنها به بدترين شكل ممكن به ايران مي‌باختند و پسران دوست‌داشتني فوتسال ايران به جاي آنها راهي فينال مي‌شدند. اما فوتبال و فوتسال همين است. برد و باخت در آن وجود دارد. نكته قابل تامل در باخت تيم ملي فوتسال ايران به روسيه در نيمه نهايي جام جهاني و عدم تحقق حضور در فينال جام جهاني يك چيز بود؛ رضايت مردم از عملكرد خيره‌كننده فوتساليست‌ها كه تحسين همگان را به دنبال داشت. فقط كافي است كه به صفحات اينستاگرام ملي‌پوشان فوتسال سر بزنيد. هشتك‌‌هاي «بچه‌ها مچكريم»، «فداي سرتان»، «سرتان سلامت»، «عالي بوديد و خسته نباشيد» و «شما براي ما قهرمان جهان هستيد» به خوبي نشان مي‌دهد كه مردم چگونه قدردان تلاش پسران فوتسال ايران هستند. پسراني كه در مقابل روسيه بازي را با نتيجه 4 بر3 واگذار كردند. اما به هيچ عنوان مستحق باخت نبودند و از بدشانسي توپ‌هاي‌شان در روز خوب گوستاوو دروازه‌بان روسيه وارد دروازه‌ نمي‌شد و اين وسط تير دروازه‌ هم بارها و بارها به كمك روس‌ها آمد. عملكرد داور قرقيزستاني هم به قدري ضعيف و بد بود كه خطاهاي پي‌در‌پي روس‌ها ديده نمي‌شد تا ايران صاحب پنالتي نشود! داور به قدري بد بود كه كادر فني و سرپرستي تيم ملي رسما به فيفا به خاطر عملكرد داور اعتراض كرد.
گزارش سايت فيفا از بازي حساس و جذاب ايران و روسيه درنيمه نهايي جام جهاني فوتسال 2016 جالب توجه است. گزارش سايت فيفا به خوبي نشان مي‌دهد كه حق ايران در اين مسابقه به هيچ عنوان باخت نبود. در گزارش فيفا آمده است: «تيم اروپايي از همان ابتداي بازي توانست بازي خوبي را برابر تيم‌ ‌ملي فوتسال ايران از خود نشان دهد. هر چند كه آنها اين پيروزي را برابر ايران به سختي به دست آوردند، ايران در مراحل قبل با نتايج خوبي كه كسب كرده بود خصوصا شكست تيم‌هاي ملي فوتسال برزيل و پاراگوئه‌ شايستگي‌هاي خود را به رخ كشيد. در نيمه نخست هر دو تيم بازي تقريبا تدافعي را به نمايش گذاشتند، ولي روسيه با گل ليسكوف به برتري رسيد و توانست دروازه‌بان ايراني يعني عليرضا صميمي را مغلوب كند، اما احمد اسماعيل‌پور با شوت ديدني توانست بازي را به تساوي بكشاند. شوت زيباي اسماعيل‌پور از ديوار دفاعي روسيه گذشت. در ادامه نيز هر دو تيم بار ديگر به گل دست يافتند و دروازه‌ يكديگر را باز كردند ولي در دقايق پاياني هوشياري تيم ملي فوتسال روسيه باعث شد اين تيم بتواند اختلاف را بيشتر كند و در نهايت نيز بتواند با نتيجه‌ چهار بر دو پيش افتاد تا ايران در ثانيه‌هاي پاياني يكي از گل‌هاي خورده خود را جبران كند و اين ديدار با برتري چهار بر سه به نفع روسيه به پايان برسد. هر چند كه تيم‌ ‌ملي فوتسال ايران در ديدار برابر روسيه شكست خورد، ولي آنها نشان دادند كه روحيه شكست‌ناپذيري دارند و هيچگاه تسليم نمي‌شوند. ايران مي‌تواند به نمايش خود در اين جام جهاني افتخار كند، چرا كه با اين عملكرد مي‌تواند در بازي رده‌بندي موفق شود و به عنوان سومي جهان برسد.»
   
محمدناظم‌الشريعه انصافا براي تيم ملي ايران زحمات بسيار زيادي كشيده است. او با صبر و تلاش بسيار اين تيم با لياقت را با بدترين امكانات و تداركات آماده حضور در جام جهاني كرد و شگفتي آفريد. بعضي مواقع در دنياي ورزش يك تيم به خاطر عملكرد بد مي‌بازد و به‌طور مثال از صعود به فينال جام جهاني باز مي‌ماند. اما تيم ملي فوتسال ايران در شرايطي به روسيه باخت كه عملكرد فوق‌العاده‌اي در طول مسابقه داشت و تمام تماشاگران خارجي داخل سالن هم طرفدارش بودند. ايران بدون ترديد بعد از كلمبياي ميزبان، محبوب‌ترين تيم حاضر در جام جهاني فوتسال به حساب مي‌آيد كه فقط با بدشانسي به روسيه با اختلاف يك گل باخت و فيناليست نشد. محمد ناظم الشريعه، سرمربي تيم ملي فوتسال در اين باره مي‌گويد: «بعد از شكست صحبت كردن خيلي سخت است. مردم عزيزي كه اينجا حضور داشتند، از بازي ما راضي بودند. به تيم روسيه تبريك مي‌گويم. اين تيم براي رسيدن به فينال مسابقات، برنامه‌ريزي خوبي داشت. نمي‌خواهم به اتفاقات بازي اشاره كنم اما داور آسيايي كه براي اين بازي انتخاب شده بود، به خوبي سوت نزد و قضاوت مطلوبي نداشت. كاپيتان ما را مصدوم كردند و متاسفانه (ACL) زانوي پايش پاره شد و يك پنالتي صددرصد را براي ايران نگرفت. دو بازيكن چپ پاي خود را از دست داديم. روز اول بازي‌ها قدرت بهادري در بازي با اسپانيا مصدوم شد و امروز چپ پاي دوم تيم كه كاپيتان ما بود را از دست داديم. بچه‌ها رشادت كردند و جاي اين دو بازيكن را پر كردند اما اين بدشانسي بسيار بزرگي است كه بازيكن چپ پا در تيم نباشد چرا كه بسياري از برنامه‌هاي يك تيم بر اساس شرايط بازيكنان طراحي و اجرا مي‌شود.»خبرنگاري ضمن تبريك براي بازي بسيار خوبي كه ملي‌پوشان ايران برابر روسيه انجام دادند، از سرمربي ايران پرسيد بعد از اين شكست چگونه براي حضور در ديدار رده‌بندي آماده مي‌شويد كه ناظم الشريعه پاسخ داد:« ما هدف‌مان قرار گرفتن در جمع بالا نشين‌ها بود. ما زماني كه برزيل را برديم با توجه به شرايط تيمي خوب، مي‌توانستيم در فينال حضور داشته باشيم. روسيه تيم بزرگي است. اما اين اتفاق رخ نداد. تمام تلاش‌مان را به كار خواهيم گرفت تا سوم شويم. ملت ايران به اين تيم افتخار مي‌كند. من به نمايندگي از مردم ايران به تيم ملي فوتسال افتخار و فكر مي‌كنم كسب عنوان سومي براي نخستين بار اتفاق خواهد افتاد و آسيا به اين عنوان افتخار خواهد كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون