• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3637 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۸ مهر

حق‌مان بود فيناليست شويم

امير شمسايي مربي فوتسال

1- در نيمه اول مطابق روال بازي‌هاي گذشته بد بوديم. يكي، دو گل نخورديم و عليرضا صميمي هم چند موقعيت را از روسيه گرفت. در ادامه يك گل خورديم و با وجود اينكه خوب نبوديم، موفق شديم گل مساوي را به ثمر برسانيم. در چند دقيقه آخر خوب بازي كرديم و مالكيت توپ را در اختيار گرفتيم كه اين مساله هم دليل دارد. در فوتسال براي تصاحب مالكيت توپ بايد فاصله بين خطوط رعايت شود. در نيمه اول فاصله مهدي جاويد و حسين طيبي با ۳ بازيكن عقب، زياد بود. در نيمه دوم اين مشكل برطرف شد و بازيكنان فضاها را پوشش دادند. در نتيجه با ۳، ۴ ضربه به توپ صاحب موقعيت مي‌شدند. در واقع مي‌توان گفت ملي‌پوشان ما در نيمه دوم، روسيه را گرداندند.
2- بازي‌هايي در اين سطح، بازي تفكر مربيان است و هر تيمي كه كمتر اشتباه كند، پيروز خواهد شد. ما چندين بار از يك نقطه و روي پاس بلند گل خورديم. در چنين مسابقاتي كه سطح بسيار بالايي دارد، ديدار نيمه‌نهايي سخت‌تر از فينال است. روسيه تيمي با قدرت بدني بسيار بالا است و بازيكنان ما نبايد اجازه مي‌دادند از حريف عقب بيفتند. علي‌اصغر حسن‌زاده يك دقيقه پس از ورود به زمين توانست گل مساوي را بزند اما سرمربي تيم ملي تصميم گرفت ۴ بازيكن را بيرون بكشد. شايد تصور مي‌كرد تيم دوم بهتر مي‌تواند دفاع كند اما بايد اين نكته را در نظر گرفت كه بازيكني كه بيرون رفته در يك دقيقه نمي‌تواند خود را ريكاوري كند. همانطور كه ديديد بازيكن روسيه پشت سر بازيكن ما صاحب توپ شد. به نظر من اين يك ايراد بود و البته قصد ما از بيان اين نكات، كمك به تيم ملي است.
3-در ادامه به بازي ۵ نفره و «پاور پلي» رو آورديم كه يك تيغ دو لبه است. در اين بازي شانس با ما يار نبود و از سوي ديگر دروازه‌بان روسيه بسيار خوش‌شانس بود كه دروازه‌اش ديگر باز نشد. اين شكست چيزي از ارزش‌هاي ملي‌پوشان ما كم نمي‌كند و آنها در حال حاضر بايد تمركز خود را روي ديدار رده‌بندي بگذارند. هر چند معتقدم مي‌توانستيم به ديدار فينال صعود كنيم. با اين حال به بازيكنان و كادر فني تيم ملي تبريك مي‌گويم. آنها بدون توجه به كمبودها و نداري‌ها در بالاترين سطح مسابقات خوش درخشيدند. تا همينجا هم دست‌شان درد نكند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون