• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3640 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

خبر

حكم پرونده كيارستمي فردا اعلام مي‌شود

اعتماد| ايرج خسرونيا، رييس هيات بدوي سازمان نظام پزشكي، از اعتراض وكلاي پرونده پزشكي مرحوم كيارستمي، قبل از صدور حكم كيفرخواست خبر داد و با اعلام اينكه ۴ تخلف در كيفرخواست پرونده پزشكي كيارستمي براي كارشناسان محرز شده است، به مهر گفت: وكلاي پرونده كيارستمي مدعي هستند كه بيمارستان محل بستري كيارستمي نيز مقصر است، از همين رو نامه‌اي زده‌اند و خواستار بررسي مجدد موضوع شكايت شده‌اند كه به دنبال اعتراض وكلاي پرونده كيارستمي، پرونده بررسي تخلفات بيمارستان به دادسراي انتظامي ارجاع داده شد.» همچنين علي فتاحي، معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي از اعلام حكم پرونده عباس كيارستمي، كارگردان ايراني تا فردا خبر داد و به فارس گفت: «حكم پرونده پزشكي كيارستمي هنوز ابلاغ نشده و تا زماني كه اين مساله انجام نشود وكلاي پرونده نمي‌توانند اعتراضي داشته باشند. وقتي قاضي پرونده حكم را انشا كند، آن وقت مي‌توانيم نتيجه را به طرفين دعوي اعلام كنيم و زماني كه حكم قطعي اعلام شد حق اعتراض براي طرفين دعوي وجود دارد و پس از آن دادگاه تجديدنظر تشكيل مي‌شود. در ارتباط با پرونده مرحوم كيارستمي نيز حدود 10 روز پيش حكم صادر شده ولي تاكنون قاضي پرونده آن را انشا نكرده است.» اظهارات فتاحي در حالي ابراز شد كه روز شنبه، عادل مقدس، يكي از وكلاي خانواده كيارستمي در گفت‌وگو با ايلنا گفت: «هنوز حكم به‌صورت رسمي به ما اعلام نشده اما آنچه ما اطلاع داريم اين است كه علي‌الظاهر نسبت به يك شخص حكم صادر شده است. ما با اين رويه مخالفيم زيرا در اين پرونده خانواده كيارستمي از سه شخص شكايت كرده‌اند، اما حكم فقط درباره يك شخص صادر شده است. آن حكم هم تا جايي كه ما اطلاع داريم در راستاي كيفرخواست صادره در پي شكايت سازمان نظام پزشكي قرار است صادر شود. زيرا نظام پزشكي ابتدا وارد اين دعوا شد و بعد از صدور كيفر خواست ما شكايت خود را مطرح كرديم. با توجه به آنچه شنيديم و كيفر خواستي كه صادر شده تحقيقات درباره مواردي كه مدنظر ما بوده انجام نشده است. ما به يكسري موارد در كيفرخواست و تحقيقات ايراد گرفتيم و در لايحه هشت‌بندي كه تقديم هيات كرديم به اين موارد اشاره شده و اگر در حكم به اين موارد توجه نشده باشد ما قطعا نسبت به حكم، تجديدنظرخواهي مي‌كنيم. درباره آن دو شخص ديگر كه از آنها هم شكايت كرديم هنوز تحقيقاتي صورت نگرفته است.


گزارش خودكشي دانشجوي بورسيه به مجلس مي‎رود

 اعتماد| تيرماه سال جاري خبر رسيد كه يكي از دانشجويان دكتراي شيمي در دانشگاه كاشان براثر خودكشي فوت كرده است. روز گذشته خبرگزاري ميزان به نقل از نماينده كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نوشت كه گزارش كميته تحقيق مجلس درباره اين حادثه در هفته جاري به مجلس ارايه مي‌شود. سيدجواد ساداتي‌نژاد، درباره آخرين نتايج به دست آمده از فعاليت كميته تحقيق و بررسي  گفت: «از آنجا كه آقاي آقايي، دانشجوي بورسيه بوده و ابتدا لغو بورس شده بود و بعدا با مستنداتي كه ارايه كرده است، راي وزارت علوم اصلاح شده و بورسيه وي برقرار شده است، حدود ۴۰ ميليون تومان هزينه تحصيل او به حساب دانشگاه كاشان واريز شده، اما مقرري او پرداخت نشده است و همين مساله براي او ايجاد مشكل كرده بود.»  لازم به ذكر است پس از خودكشي اين دانشجو، دانشگاه كاشان با صدور بيانيه، هرگونه ارتباط ميان اين اتفاق با قطع بورسيه را تكذيب كرده بود.


تشكيل پرونده براي حضور دو زن در مسابقات ورزشي با پوشش نامناسب

جعفري دولت‌آبادي دادستان تهران عدم واكنش نسبت به برخي رفتارهاي ناشايست از جمله حضور دو زن در مسابقات غير رسمي ورزشي خارجي با پوشش نامناسب و خلاف موازين را مورد انتقاد قرارداد و از تشكيل پرونده در اين رابطه براي دو نفر زن مذكور اطلاع داد. دادستان تهران درباره محتواي فيلم‌هاي توليد شده در كشور گفت: بخش عمده‌اي از وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان صدا و سيما و نهادهاي فرهنگي بايد در حوزه عفاف و حجاب تعريف شود.  در اين جلسه قطبي معاون دادسراي تهران گزارشي از وضعيت اقدامات صورت گرفته در حوزه پوشاك‌هاي غير متعارف ارايه كرد.  او گفت: تا تاريخ 31/6/1395 تعداد 410 مركز استفاده از عناوين و برندهاي خارجي شناسايي شده كه اغلب فاقد مجوز لازم هستند؛ 337 واحد به دليل عدم ارايه مجوزهاي قانوني از مراجع ذي‌ربط اخطاريه دريافت كرده و تعداد 312 مركز فاقد مجوز هستند. همچنين 572 واحد مزون و خانه مد در تهران شناسايي شده‌اند كه 160 واحد براي همكاري و تشكيل پرونده دعوت شده‌اند .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون