• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3641 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۳ مهر

بي‌سروساماني مالي در سرخابي‌ها

هشت ميليارد براي چند نيمكت‌نشين

دو باشگاه استقلال و پرسپوليس كه بايد بهترين بازيكنان را در اختيار داشته باشند با كج‌سليقگي كادر فني و مسوولان‌شان بازيكناني بي‌كيفيت را جذب كرده‌اند كه ۸ ميليارد براي‌شان از بيت‌المال هزينه شده است. حذف پرسپوليس از جام حذفي به معناي واقعي نشان داد كه در اختيار گرفتن بازيكن ناكارآمد از نظر فني به نفع تيم نبوده است. پرسپوليس و استقلال بازيكناني را در ليست خود دارند كه نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده كنند و فقط هزينه روي دست اين دو باشگاه گذاشته‌‌اند. بررسي اين نفرات خالي از لطف نيست.
آنتوني گولچ: پرسپوليس در ابتدا ۱۰۰ هزار دلار براي دريافت رضايت‌نامه وي از باشگاه شريف مولداوي هزينه كرد. رقم قرارداد وي با پرسپوليس هم طبق اعلام سازمان ليگ ۶۶۰ ميليون تومان بود. يعني باشگاه پرسپوليس موظف به پرداخت مبلغي بيش از ۹۰۰ ميليون تومان براي اين مدافع بود. آن هم مدافعي كه در حال حاضر از ايران خارج شده و آن‌طور كه از شواهد پيداست قصد هم ندارد به كشور بازگردد.
الكسي پلي‌يانسكي: مدافع اوكرايني كه با جنجال‌هاي زيادي به جمع سرخپوشان اضافه شد قراردادي ۹۰۰ ميليوني را طبق اعلام سايت سازمان ليگ با پرسپوليس بست. بازيكني كه از اضافه وزن بالا برخوردار است تنها حدود 25 دقيقه اين فصل براي سرخپوشان بازي كرده است كه عملكرد ضعيفي از خود نشان داده است.
ولادمير پريموف: او هم همراه پلي‌يانسكي با جنجال فراواني به پرسپوليس اضافه شد. آن هم در شرايطي كه آمار و رزومه خوبي هم نداشت. برانكو كه دنبال يك گلزن خارجي خوب مي‌گشت اين مهاجم را جذب كرد. ولادمير پريموف كه طبق اعلام سازمان ليگ با قراردادي ۸۴۰ ميليون توماني به پرسپوليس آمده در ليگ تنها دوازده دقيقه براي پرسپوليس بازي كرد او در بازي جام حذفي البته ۱۲۰ دقيقه در تركيب حضور داشت و يك گل به تيم دسته دومي قشقايي زد اما در مجموع بسيار ضعيف بازي كرد.
محمد امين آرام‌طبع: اين مدافع چپ با سابقه سال‌ها بازي در ليگ برتر به جمع سرخپوشان اضافه شد اما او با نظر برانكو نيمكت نشين شد. آرام طبع نتوانست در ليگ فرصت بازي به دست آورد اما در جام حذفي و در بازي مقابل قشقايي حدود ۷۰ دقيقه بازي كرد. آرام طبع هم طبق اعلام سازمان ليگ با قراردادي ۵۰۰ ميليوني به پرسپوليس آمد.
آرش افشين: او با افت شديدي در يكي دو سال اخير روبه‌رو شد اما منصوريان روي جذبش اصرار داشت و افشين ناآماده را با قراردادي ۵۰۰ ميليون توماني به استقلال آورد. اين مهاجم در مجموع فقط تاكنون ۲۱ دقيقه در ليگ براي استقلال به ميدان رفته است.
فرشيد باقري: اين هافبك دفاعي كه از صبا به استقلال آمد با وجود حضور در تركيب اصلي چندان خودي نشان نداد. او كه فصل گذشته ۱۵۰ ميليون با صبا قرارداد داشت با قراردادي ۹۵۰ ميليوني به جمع آبي‌پوشان اضافه شد و وزير ورزش هم به افزايش قرارداد او واكنش نشان داده است.
امين حاج محمدي: جزو معدود بازيكنان ميلياردي ليگ شانزدهم بود و مي‌توان از رقم قرارداد او به عنوان بزرگ‌ترين علامت سوال در باشگاه استقلال اشاره كرد. بازيكني كه حتي يك دقيقه هم براي تيمش به ميدان نرفته است و در چند بازي سكونشين‌بوده است.
ميثم مجيدي: اين مدافع چپ كه با قراردادي ۷۰۰ ميليوني در جمع استقلالي‌ها حضور دارد كمتر به بازي گرفته شد و سرمربي استقلال معمولا بازيكنان غيرتخصصي را در پس دفاع چپ به وي ترجيح مي‌داد.
حسين كنعاني‌زادگان: اين مدافع جنجالي هم با قراردادي ۹۵۰ ميليوني به استقلال پيوست. وي در دو مسابقه اول به صورت فيكس در تركيب تيمش قرار داشت و عملكرد خوبي هم نداشت. پس از بازي دوم هم با پارگي رباط صليبي روبه‌رو شد و سپس از ليست آبي‌پوشان خط خورد.
بهنام برزاي: تنها 22 دقيقه بازي كرده و 500 ميليون مبلغ قراردادش است و يك گل هم به پيكان زده است. فقط همين.
جمع اين مبالغ براي اين دو باشگاه حدود ۸ ميليارد مي‌شود آن هم هشت ميلياردي كه از بيت‌المال براي بازيكن ناكارآمد هزينه مي‌شود. شايد اگر فوتبال ايران حرفه‌اي بود و باشگاه‌ها از كميته فني برخوردار بودند، مي‌شد جلوي اين هزينه‌ها را گرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون