• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3645 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر

عارف خبر داد

حمايت قاطع شوراي‌عالي اصلاح‌طلبان از دولت روحاني

گروه احزاب

اصلاح‌طلبان با حمايت از حسن روحاني در انتخابات سال 92 گام اول را با يك پيروزي دلچسب برداشتند. آن هم در شرايطي كه تا چند ماه پيش از انتخابات بسياري از آنان حتي در مورد معرفي كانديدا نيز ترديد داشتند و آثار اتفاقات سال 88 همچنان بر سياست‌ورزي آنان سايه افكنده بود. با اين حال انصراف عارف از كانديداتوري و حمايت همه‌جانبه جريان اصلاحات از روحاني با اقبال عمومي مواجه شد و روحاني به پاستور راه يافت.
پس از آن گام دوم اصلاحات در انتخابات مجلس شوراي اسلامي برداشته شد. تشكيل شوراي‌عالي سياستگذاري انتخابات اصلاح‌طلبان با پيشنهاد رييس دولت اصلاحات آنها را زير يك سقف جمع كرد تا در نهايت ليست اميد و به تبع آن فراكسيون اميد در مجلس تشكيل شود. فراكسيوني كه هدفش راهيابي حداقلي نيروهاي تندرو و مخالف دولت بود به اين هدف رسيد و با بيش از 100 عضو در مجلس دهم اعلام موجوديت كرد.
دو موفقيت پياپي به فاصله دو سال باعث شد تا اصلاح‌طلبان مكانيزم شوراي‌عالي را ادامه دهند. آنها براي بهبود وضعيت اين شورا و انجام تغييراتي متناسب با دو انتخابات سال 96 دست به تغيير تركيب شورا زدند تا هم نظر منتقدين اصلاح‌طلب برآورده شود و هم انجام امور انتخاباتي با شتاب و اطمينان بيشتري به پيش رود.
حالا و در فاصله كمتر از هشت ماه مانده به انتخابات رياست‌جمهوري و شوراي شهر شوراي‌عالي سياستگذاري كار خود را آغاز كرده و اميدوار است در ادامه با همراهي تمامي احزاب اصلاح‌طلب كار انتخابات را به سامان برساند. آنها البته در مورد حمايت از حسن روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري كمتر دغدغه دارند و مي‌دانند گزينه نهايي‌شان كسي جز حسن روحاني نيست. با اين حال براي صيانت از روند دموكراتيكي كه بر آن اصرار دارند حمايت رسمي و تمام قد از روحاني را منوط به تصميم جمعي در شوراي‌عالي مي‌دانند تا اين حمايت پشتوانه‌اي به قدرت تمامي احزاب و گروه‌هاي اصلاح‌طلب داشته باشد.

يك كانديدا خواهيم داشت
روز گذشته نيز محمد رضا عارف، رييس شوراي‌عالي سياستگذاري بار ديگر بر اين استراتژي تاكيد و اعلام كرد: ما در انتخابات قطعا يك كانديدا خواهيم داشت و همه از آن حمايت مي‌كنيم كه ان شاءالله اين موضوع در شوراي‌عالي سياستگذاري مطرح مي‌شود.
رييس شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان، حضور حداكثري در انتخابات را راهبرد اين شورا دانست و گفت: اين شورا تا به حال از دولت آقاي روحاني حمايت كرده و ان‌شاءالله در آينده هم از اين دولت قاطعانه حمايت مي‌كند. عارف در گفت‌وگو با ايرنا با اشاره به اينكه شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان هم براي انتخابات شوراها و هم براي انتخابات رياست‌جمهوري برنامه دارد، افزود: مهم‌ترين راهبرد ما در شوراي‌عالي سياستگذاري، حضور پرشور و حداكثري مردم در انتخابات و انسجام كامل در داخل خانواده اصلاحات است.
عارف در مورد برخي اختلاف نظرها در شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان نيز اظهار داشت: اختلاف نظر امري طبيعي است، در اين راستا جمع‌بندي چند حزب در شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان اين بود كه تشكيل شوراي‌عالي باعث تقويت احزاب نشده و نگران بودند اگر اين مسير ادامه يابد باعث تضعيف احزاب شود. اكثريت اين نظر را قبول ندارند و اعتقادشان اين است كه تشكيل شوراي هماهنگي و وحدتي كه در داخل جبهه اصلاحات ايجاد شده، تقويت احزاب همسو را ايجاد مي‌كند.
رييس شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان افزود: اين اختلاف سليقه را داريم و هنوز هم دو يا سه حزب اين نظر را دارند كه اميدواريم ان‌شاءالله اين مساله حل شود و ما شاهد انسجام و وحدت كامل باشيم.
اصلاح‌طلبان اميدوارند با تمام ظرفيتي كه در جبهه اصلاحات موجود است به استقبال انتخابات شوراي شهر بروند و در اين راه همراهي تمامي احزاب كوچك و بزرگ اصلاح‌طلب را نياز دارند. آنها در حالي خود را براي گام سوم آماده مي‌كنند كه كسب حداكثر كرسي‌هاي 70 درصد از شوراهاي اسلامي شهر و روستا را پيش‌تر به عنوان هدف معرفي كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون