• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3648 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۵ مهر

ثبات در بازار طلا

قيمت طلا در بازار جهاني و ايران، در نخستين روز كاري هفته، نوسان چنداني نداشت اما پيش‌بيني‌ها از احتمال تغيير روند و آغاز روند افزايشي كاهشي فلز زرد در روزهاي آينده خبر مي‌دهد.
روز گذشته، شنبه هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، با كاهش قيمت 900 توماني، يك ميليون و 84 هزار و 300 تومان خريد و فروش شد. نرخ سكه تمام بهار آزادي طرح قديم هم در حالي يك ميليون و 83 هزار تومان اعلام شد كه اين مهم حاكي از كاهش قيمت دو هزار توماني آن نسبت به روز پنجشنبه هفته گذشته است. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 551 هزار تومان و 291 هزار تومان ارزش‌گذاري شدند كه بر اين اساس نيم سكه دو هزار تومان و ربع سكه هزار تومان افزايش قيمت را از سر گذراند. سكه يك گرمي نيز همانند گذشته 180 هزار تومان ارزش‌گذاري شد.
در بازار جهاني اونس طلا با كاهش قيمت يك دلاري، هزار و 251 دلار فروخته شد. به گزارش اقتصادآنلاين، در نظرسنجي كيتكونيوز براي هفته جاري، ۱۷ تحليلگر و معامله‌گر شركت كردند كه از ميان آنها ۹ نفر يا ۵۳ درصد افزايش قيمت طلا و هشت نفر يا ۲۴ درصد كاهش قيمت اين فلز را پيش‌بيني كردند و هشت نفر يا ۲۴ درصد هم نسبت به روند حركت طلا نظري نداشتند. در اين بين ۸۵۳ سرمايه‌گذار خُرد در نظرسنجي آنلاين كيتكونيوز شركت كردند كه از ميان آنها، مجموعا ۴۶۴ نفر يا ۵۴ درصد اظهار كردند به افزايش قيمت طلا در هفته جاري خوش‌بين هستند.
در نظرسنجي هفته گذشته ۷۸ درصد از كارشناسان وال استريت و ۵۷ درصد از سرمايه‌گذاران پيش‌بيني كرده بودند طلا افزايش پيدا مي‌كند اما طلا معاملات پرنوسان روز جمعه را تحت تاثير صعود ارزش دلار امريكا، با كاهش قيمت به پايان رساند. مثقال طلا 475 هزار و 700 تومان به بازار عرضه شد و هر گرم طلاي 18‌عيار هم با قيمت 109 هزار و 712 تومان در ميان خريداران و فروشندگان دست به دست شد.
در بازار ارز، دلار امريكا گام به گام به كانال سه هزار و 600 توماني نزديك مي‌شود. بر اين اساس هر دلار امريكا، سه هزار و 598 تومان قيمت‌گذاري شد و يورو نيز چهار هزار و دو تومان دست به دست شد. نرخ پوند انگليس چهار هزار و 481 تومان اعلام شد و درهم امارات و لير تركيه هم به ترتيب 987 تومان و هزار و 190 تومان به دست مشتريان رسيدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها