• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3648 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۵ مهر

عدد نوشت

گرانفروشي در هركيلو شكر

قيمت شكر در آخرين روزهاي مهرماه وضعيت متعادل‌تري نسبت به يكي - دو ماه اخير پيدا كرده است اما همچنان حدود ۷۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب در مغازه‌هاي سطح شهر عرضه مي‌شود. آخرين بررسي‌ها از بازار نشان مي‌دهد كه وضعيت عرضه و توزيع شكر در مقايسه با هفته‌هاي گذشته بيشتر شده و قيمت اين محصول نيز در مقايسه با تابستان پايين‌تر آمده و به طور متوسط كيلويي ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان فروخته مي‌شود اما همچنان بالاتر از نرخ مصوب و آنچه به عنوان قيمت منطقي از سوي وزارت جهاد كشاورزي اعلام شده است، در سطح شهر فروخته مي‌شود. شكر در سال‌هاي گذشته جزو آن دسته كالاهاي اساسي بود كه به دليل داشتن نرخ مصوب با تغيير و نوسان قيمتي مواجه نمي‌شد و معمولا از ثبات برخوردار بود اما امسال وضعيت بازار شكر متفاوت از سال‌هاي قبل شد.


رتبه كشتيراني ايران
ناوگان حمل كانتينري گروه كشتيراني جمهوري اسلامي ايران در جديدترين رده‌بندي يك موسسه تحقيقاتي اروپايي در رتبه ۱۹ دنيا قرار گرفت. موسسه تحقيقاتي كلاركسون لندن (Container Intelligence Monthly) در جديدترين رتبه‌بندي مالكان كشتي‌هاي كانتينربر جهان، گروه كشتيراني جمهوري اسلامي ايران را در رده 19 جهان قرار داد. بنابراين گزارش، موسسه تحقيقاتي كشتيراني جمهوري اسلامي ايران (IRISL) با مالكيت مجموع تناژ حمل 92 هزار و 674 TEU اين رتبه را به خود اختصاص داده است.

پوشش بيمه‌اي صادرات غيرنفتي
عضو هيات‌مديره صندوق ضمانت صادرات ايران با اعلام پوشش بيمه‌اي 5/1 ميليارد دلاري در بخش صادرات كالاهاي غيرنفتي، از هدف‌گذاري ۱۰ ميليارد دلاري براي پوشش بيمه‌اي صادرات كالاهاي غيرنفتي در سال ۱۳۹۹ خبر داد. آرش شهرآييني، با اشاره به وضعيت صادرات ايران پس از تحريم، اظهار كرد: در شرايط تحريم مجبور بوديم با برخي كشورهاي مشخص و محدود تجارت خود را مدنظر قرار دهيم، اما با قرار گرفتن در دوره پساتحريم محدوده كشورهاي هدف ايران افزايش يافته و مي‌توانيم با تعداد كشورهاي بيشتري تبادلات تجاري خود را انجام داده و قدرت انتخاب گسترده‌تري داريم.

توليد نفت ايران
گزارش ماهانه بازار نفت اوپك به نقل از منابع ثانويه مدعي شد كه توليد نفت خام ايران در ماه سپتامبر ٢٠١٦ به سه ميليون و ٦٦٥ هزار بشكه افزايش يافت. سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) در گزارش ماه اكتبر خود به نقل از منابع ثانويه مدعي شد كه توليد نفت خام ايران در ماه گذشته (سپتامبر ٢٠١٦) با ٢١ هزار و ٤٠٠ بشكه افزايش نسبت به ماه پيش از آن (آگوست)، به سه ميليون و ٦٦٥ هزار بشكه رسيد. بر اين اساس، توليد نفت ايران در ماه آگوست، سه ميليون و ٦٤٣ هزار بشكه در روز بود. در گزارش ماهانه بازار نفت اوپك، آمار مستقيم وزارت نفت ايران به دبيرخانه اوپك درباره توليد ماه سپتامبر، قيد نشده است.

مصرف طلا در ايران
ايران در سال 2015 با مصرف 4/35 تن طلا، نهمين كشور مصرف‌كننده جهان بوده است كه با رشد 12 درصدي مصرف در سه ماهه دوم 2016 در جايگاه ششم قرار گرفته است. طلا همواره در جهان مورد توجه اقوام مختلف بوده است. از فرعونيان گرفته كه با طلا دفن مي‌شدند تا روميان ثروتمند كه طلاي بسياري را مي‌اندوختند. اما همواره ارزش بالاي اين فلز گران بها در طول تاريخ سبب شده است كه به آن به عنوان ابزاري براي سرمايه‌گذاري نگاه شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها