• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3654 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان

اتوبوس يورو 6 به تهران مي‌آيد

نسل جديد اتوبوس‌هاي يورو 6 وارد پايتخت مي‌شود. اين خبر را مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در مراسم معاينه فني اتوبوس‌هاي شركت واحد اعلام كرد، ‌خبري كه تردد آزمايشي اتوبوس‌هايي را مي‌گويد كه از استانداردي بالاتر از بقيه استانداردها برخوردارند.  به گزارش ايسنا پيمان سنندجي  در اين خصوص گفت: يكي از ويژگي‌هاي اين اتوبوس آن است كه داراي رمپ ويژه معلولان است و تردد اين افراد به سهولت انجام مي‌گيرد. همچنين درهاي اين اتوبوس مانند درهاي مترو طراحي شده و به محض آنكه مانعي در مقابل بسته شدن درها ايجاد شود مجددا درها باز خواهد شد.  به گفته او، ‌اين اتوبوس‌هاي 800 ميليوني به طور آزمايشي در خط هفت BRT تهران مشغول به فعاليت است و شهرداري تهران در راستاي توسعه حمل و نقل عمومي و همچنين كاهش آلودگي هوا در صورت موفق بودن تست‌ها، نسبت به خريد انبوه آن اقدام خواهد كرد.  سنندجي همچنين در خصوص نصب فيلتر دوده روي اتوبوس‌ها گفت: ما نسبت به نصب فيلتر دوده روي اتوبوس‌ها اقدام كرده‌ايم؛ اما از آنجايي كه تكنولوژي نصب اين فيلترها را نداريم تنها به نصب 50 فيلتر روي 50 اتوبوس ديزلي اقدام كرده و اميدواريم تا پايان سال اين آهنگ تندتر شود.  از سويي ديگر، مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني تهران از معاينه فني شدن ۵ هزار دستگاه اتوبوس در راستاي طرح كاهش خبر داد كه از اين تعداد ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به دليل نقص فني رد شده‌اند. ترمز، علت مردودي اتوبوس‌ها از تست معاينه فني اعلام شد. هيچ يك از اتوبوس‌هاي شهر تهران بدون اخذ معاينه فني نمي‌توانند در سطح شهر تردد كنند.  به گفته كارشناسان اين جلسه، ‌ميانگين عمر اتوبوس‌هاي تهران 12 سال است كه براساس استانداردها بايد 8 سال باشد.  در ميان معاينه فني اتوبوس‌ها به معاينه 18 هزار تاكسي كه در معاينه رد شدند هم اشاره شد، در اين ميان 50 هزار دستگاه تاكسي در تهران هم عمر بين 5 تا 10 سال دارند كه بايد براي دريافت معاينه فني حتما به مراكز مراجعه كنند. معاون فني و بهره‌برداري سازمان تاكسيراني در اين خصوص اظهار كرد: سازمان تاكسيراني براي تشويق اين تاكسي‌ها، 50 درصد هزينه معاينه فني را تقبل كرده و آنها موظف هستند هر شش ماه يك بار به مراكز معاينه فني مراجعه كنند.  مهدي ابراهيمي همچنين به 14 هزار تاكسي فرسوده در تهران اشاره كرد و گفت: صاحبان تاكسي‌هاي فرسوده كه بالاي 10 سال عمر دارند، نه تنها يارانه معاينه فني شامل حال‌شان نمي‌شود بلكه بايد نسبت به نوسازي تاكسي‌هاي‌شان هر چه زودتر اقدام كنند.  به گفته مديرعامل ستاد معاينه فني، از آنجا كه پيمايش تاكسي‌ها از خودروهاي عمومي بيشتر است بايد سالانه دو بار نسبت به انجام معاينات فني اقدام كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون