• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3655 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۳ آبان

چهره‌ها- خبرها

نبرد حلب به اندازه نبرد موصل مهم است

سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان روز گذشته در مراسم بزرگداشت شهيد حاتم حماده طي سخناني عنوان كرد: جنگ حلب تبعات بزرگي در سطح ميداني و استراتژيكي و سياسي داشته است. به گزارش فارس نصرالله تاكيد كرد: جنگ حلب جنگ سرنوشت‌سازي براي كل منطقه است، همچنانكه امروز عمليات موصل، بسيار مهم است. دبيركل حزب‌الله گفت: محاصره عناصر مسلح سوري از سوي ارتش و مقاومت باعث شد كه آنها نتوانند خودروهاي بمب‌گذاري شده را از سوريه به لبنان بفرستند. دبيركل حزب‌الله تصريح كرد: عملكرد و رفتار داعش، جبهه النصره و ديگر گروه‌هاي تروريستي تكفيري گواه بر صدق ادعاهاي ما است و هدف آنها حذف ديگري است. وي همچنين به تحولات يمن اشاره كرد و گفت: در يمن دست كم 15 تا 20 ميليون نفر يمني تحت محاصره قرار دارند. سيد حسن نصرالله خاطرنشان كرد: وحدت ملي عراقي‎ها در مقابله با داعش حقيقي است و طيف‎ها و فرقه‎هاي گوناگون در كنار هم براي آزادسازي موصل مي‏جنگند. نصرالله همچنين به تحركات تركيه در سوريه و عراق اشاره كرد و گفت: آنكارا فردا خواهند گفت كه حلب هم براي تركيه است نه سوري‌ها، همچنانكه امروز هم‌چنين ادعايي را درباره موصل دارند. سيد حسن نصرالله تاكيد كرد كه تركيه به بهانه دفاع از خود مي‌خواهد در موصل بجنگد، اما جنگ الحشد الشعبي با داعش ممنوع است. دبيركل حزب‌الله لبنان در بخش ديگري از سخنراني روز گذشته خود به موضوع رياست‌جمهوري اين كشور اشاره كرد و گفت: سعد حريري، رييس جريان مستقبل از نامزدي «ميشل عون» (نامزد حزب‌الله در انتخابات رياست‌جمهوري لبنان) اعلام حمايت كرده است و همين مساله باعث شد كه گشايش در عرصه رياست‌جمهوري لبنان ايجاد شود. نصرالله تاكيد كرد كه حزب‌الله از همان روز اول خواهان انتخابات رياست‌جمهوري لبنان بود و از همان روز اول نيز با ميشل عون، براي تصدي سمت رياست‌جمهوري هم‌پيمان شد. وي افزود: ما همواره از طريق مذاكره با ديگر گروه‌هاي لبناني درصدد حل موضوع رياست‌جمهوري لبنان هستيم. ما با ديگر جريان‏‌هاي لبنان با زبان احترام مذاكره مي‌كنيم و نه با تهديد و فشار. سيد حسن نصرالله تاكيد كرد كه رابطه جنبش امل و حزب‌الله عميق‌تر و قوي‌تر از آن چيزي است كه برخي‎ها بخواهند آن را متزلزل و متشنج كنند. دبيركل حزب‌الله لبنان گفت: هم و غم برخي سياستمداران اين است كه با سوءاستفاده از اختلاف نظرها بين حزب‌الله و هم‌پيمانان آن اختلاف ايجاد كنند. دبيركل حزب‌الله لبنان تاكيد كرد كه اگر حزب‌الله نخست‌وزيري سعدالحريري را قبول كند، به‌شدت از آن حمايت خواهد كرد.


قطعنامه جديد يونسكو عليه اسراييل

يونسكو اعلام كرده كه چهارشنبه پيش نويس ديگري را درباره قدس تصويب خواهد كرد و پيش‌نويس جديد در كميته ميراث تاريخي مطرح خواهد شد و در آن ارتباط ميان حرم قدسي و يهوديت نفي شده و مسجدالاقصي (حرم شريف) را تنها محل عبادت مسلمانان دانسته شد. به گزارش ايسنا اين پيش‌نويس را كشورهاي كويت، لبنان و تونس به نيابت از فلسطيني‌ها و اردن كه عضو كميته 21 عضوي ميراث تاريخي نيستند، ارايه كردند. پيش‌بيني مي‌شود كه اين پيش نويس جديد از سوي اكثر اعضا تاييد شود اما رژيم صهيونيستي اميدوار است كشورهاي اروپايي عضو اين كميته مانند فنلاند، لهستان، كرواسي و پرتغال با اين طرح مخالفت كرده يا دست كم در راي‌گيري شركت نكنند. همزمان نتانياهو اعلام كرد كه اين هفته شخصا در كار حفاري‌هاي زير مسجدالاقصي و غربال خاك‌هايي كه از مسجدالحرام خارج مي‌شوند، شركت خواهد كرد.
حمايت پسر از پدر

دونالد ترامپ جونيور در مصاحبه با برنامه راديويي «دوري مونسون شو» گفت: گمان مي‌كنم همه ما مي‌دانيم كه وقتي مردها با هم حرف مي‌زنند، اندكي هم درباره آنگونه مسائل صحبت مي‌كنند و اين «حقيقت زندگي» است! سخنان ترامپ جونيور با اظهارات زنان خانواده ترامپ از جمله دختر و همسرش متفاوت است. آنها سخنان دونالد ترامپ را محكوم كرده و «نامناسب و توهين‌آميز» توصيف كردند. دونالد ترامپ جونيور در ادامه، اظهارات پدرش را «اشتباه» خواند اما تلاش كرد تا آن را توجيه كند. او گفت: روشن است كه از اين مساله خوشحال نيستم اما گمان مي‌كنم احتمالا همه ما مي‌دانيم كه مردها وقتي كه مردهاي ديگر حرف مي‌زنند، اندكي هم درباره آنگونه مسائل صحبت مي‌كنند و اين «حقيقت زندگي» است. گمان مي‌كنم او شبيه امريكايي‌هاي معمولي است چرا كه او از بسياري جهات آنگونه است. زندگي او اينگونه نبوده است كه كل زندگي‌اش را روي يك صندلي بنشيند و سخنانش را صيقل دهد و بعد بگويد. او هر چه فكر كند، مي‌گويد. او از قلبش حرف مي‌زند. البته مساله پيش آمده چيزي نبود كه ما بخواهيم؛ اشتباه بود و او به آن اذعان دارد. او متوجه شده است اما او قادر است كه مرتكب اشتباه شود چون كه تمام زندگي‌اش را سياستمدار نبوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون